Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo - Niskie ciśnienie oleju po wymianie

17 Lis 2019 18:54 366 8
  • Poziom 23  
    Niedawno zakupiłem używanego VW Polo V 2011r z silnikiem benzynowym 1.2 60KM. Samochód ma przebieg 126tyś km.
    W samochodzie był podobno wymieniany łańcuch rozrządu przy 120tyś km oraz olej.

    Profilaktycznie samochód oddałem do warsztatu w celu lepszego sprawdzenia po zakupie, poza wymianą tulei wahacza z przodu, zostały naprawione też hamulce bębnowe z tyłu oraz wymieniony został olej , filtr oleju oraz filtr powietrza.

    Po naprawach przejechałem łącznie jakieś 25-30km po mieście. Niedawno zapaliła się kontrolka o niskim ciśnieniu oleju, więc dojechałem max 100m i wyłączyłem silnik.
    Po ponownym odpaleniu silnika na zimno kontrolka już się nie świeciła. Kontrolka zaświeca się ponownie po tym jak silnik się rozgrzeje. Stan oleju to 3/4 miarki - tyle co po wymianie.

    Jutro jadę do serwisu w celu sprawdzenia ciśnienia oleju.
    Co może być przyczyną awarii? Czy mogę dojechać autem do serwisu czy lepiej zaholować lawetą?
  • Poziom 42  
    ks_fenix napisał:
    Co może być przyczyną awarii?
    Przyczyny mogą być różne jednak, jedną z nasuwających się, jest albo nieodpowiedni olej, albo przed sprzedażą ktoś celowo dał gęściejszy olej, by kontrolka się nie zapalała. W tym drugim przypadku- silnik do remontu.
    ks_fenix napisał:
    Czy mogę dojechać autem do serwisu czy lepiej zaholować lawetą?
    Zależy jak daleko masz jechać. Po dłuższym, kilkugodzinnym postoju przejechanie kilku, czy kilkunastu kilometrów nie powinno zaświecić kontrolki.
  • Poziom 43  
    ks_fenix napisał:
    Profilaktycznie samochód oddałem do warsztatu w celu lepszego sprawdzenia po zakupie, poza wymianą tulei wahacza z przodu, zostały naprawione też hamulce bębnowe z tyłu oraz wymieniony został olej , filtr oleju oraz filtr powietrza.


    Normalna sprawa w tej kosiarce, olej był na sterydach zagęszczających.
    SIlnik trup.

    Jedź niech zmierzą ciśnienie oleju na rozgrzanym.

    Przeważnie po ok 5km na wolnych judasz się ukazuje.

    ZObacz czy masz obsilionowane szczeliny na silniku, zwłaszcza misa oleju i półblok dolny,
  • Poziom 9  
    Judasz to chyba rezerwa paliwa, o ile pamiętam :)

    Kto wie, może źle podeszli do wymiany oleju. U mnie ostatnio przy wymianie w Pandzie facet tak się zagadał, że chciał auto odpalać po wymianie filtra, a przed wlaniem nowego oleju..
  • Poziom 23  
    Udało się dziś zawieźć samochód do mechanika. Pomiary ciśnienia na zimnym i rozgrzanym silniku były podobno prawidłowe (ok 2 bary).
    Został wymieniony czujnik ciśnienia, jak na razie przejechałem ok 5km i kontrolka się nie zaświeciła. Także póki co temat zamknięty
  • Poziom 42  
    ks_fenix napisał:
    Pomiary ciśnienia na zimnym i rozgrzanym silniku były podobno prawidłowe (ok 2 bary).
    Albo mechanik źle odczytał, albo źle usłyszałeś. Ciśnienie sprężania powinno być okolicach 10 bar, lub więcej.
  • Poziom 28  
    Oleju.

    Trochę niskie, ale jeszcze w normie.

    Będzie dobrze.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 38  
    stanislaw1954 napisał:
    ks_fenix napisał:
    Pomiary ciśnienia na zimnym i rozgrzanym silniku były podobno prawidłowe (ok 2 bary).
    Albo mechanik źle odczytał, albo źle usłyszałeś. Ciśnienie sprężania powinno być okolicach 10 bar, lub więcej.


    Rozmowa jest o ciśnieniu oleju...
    Przy jakich obrotach mierzone ciśnienie? Na wolnych obrotach ?
  • Poziom 42  
    anchilos ladamaniac, Tak, źle się zasugerowałem.