Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

scenic 1ph2 1.6 16v 2001 - Słabe ładowanie?

jantarxl 18 Nov 2019 17:44 1587 41
  • #1
    jantarxl
    Level 7  
    Alternator bosch nr 0124325031 regulator bosch F00MA45234 poprzedni bosch F00M145239

    Po odwrotnym podłączeniu kabli padł regulator. Został wymieniony na bosch F00MA45234.

    Ładowanie wolne obroty:

    - zimny silnik pierwsze ok5min 14,2V
    - rozgrzany silnik bez obciążeń 13.9V ??
    - rozg.sil. + światła 13.9V
    - rozgrz.siln. +swiatła+dmuchawa 1/2 prędkości 13.7V
    - -//- +swiatła+dmuchawa na max 13.01V
    - -//- +światła+dmuch.max+ogrzewanie szyby i lust 12.6V !!!!

    Przy włączonych wszystkich św+nadmuch max i wł.ogrzew. szyby i lust. i dodaniu gazu stabilizuje się na 13.4-13.5

    Poprzedni regulator był boscha i do puki był sprawny dawał na wolnych obr przy włączonych odbiornikach 14.1-14.2V
    Sprawdzane co pół roku przez ostatnie 2 lata w celu utrzymania gwarancji na akumulator.

    Pytania - Czy czeka mnie zimą przy minusowych temperaturach, gonitwa z akumulatorem pod pachą w celu ładowania prostownikiem?
    Czy powinienem coś z tym zrobić, jeśli tak to co i co mogło się jeszcze uszkodzić?
    Dlaczego ładowanie 14.2V jest tylko pare minut po zapaleniu auta?

    Proszę sie nie śmiać ale z powodu choroby bardzo mocno się pocę. Po wejściu do samochodu przy niższych temperaturach szyby mam momentalnie zaparowane.(Nie nie mam wilgoci w aucie, filtr p.pyłkowy wymieniany regularnie odpływy z podszybia i klimy drożne) Z tego powodu, zawsze korzystam w takich warunkach z ogrzewania szyby, nawiewu na max i klimatyzacji. Boję się że ładowanie będzie za słabe.

    Proszę mądre głowy o poradę. Pozdrawiam
  • #3
    jantarxl
    Level 7  
    piachu1994 wrote:
    Ja bym zakręcił się wokół drugiego alternatora używanego, przełożył i sprawdził czy jest poprawa.


    Takie są plany, ale chciałbym najpierw ,żeby zweryfikował mi te wartości ładowania, jakiś fachowiec, który zna auta z lewarkiem na masce ;)
  • #4
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    To wada fabryczna K4m lekarstwem na to jest zwarcie czujnika ciśnienia wspomagania na rurce przy pompie.

    I nie zaśmiecaj forum , właśnie nie straciłeś 200zł. A auto naprawione lepiej jak w fabryce, klima też lepiej chłodzić będzie.
    No może coś obalimy przy okazji.
  • #5
    jantarxl
    Level 7  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    ..lekarstwem na to jest zwarcie czujnika ciśnienia wspomagania na rurce przy pompie.
    .


    Mam zewrzeć czujnik na pompie i tak poprawić ładowanie???? Dobrze zrozumiałem? Bo trochę nie dowierzam co czytam?? To na poważnie? A obalić zawsze coś można ;)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dla czego wczesniej bez "zwierania czujnika" było 14.2 na max obciążeniu?
  • #6
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    jantarxl wrote:
    Bo trochę nie dowierzam co czytam?? To na poważnie? A obalić zawsze coś można ;)


    Jak ci nie spodoba to rozewrzesz przewody ale jak jasia wędroniczka nie zwrócę.

    Dodano po 39 [sekundy]:

    jantarxl wrote:
    Bo trochę nie dowierzam co czytam??

    '''Geniuszy '' nikt nie rozumie.
  • #7
    jantarxl
    Level 7  
    Właśnie zajrzałem szybko pod maskę. Ten czujnik jest tak jakby zerwany, tzn część plastikowa nie jest w osi z metalową, dodatkowo pierścień metalowy na plastikowej części jest zerwany w jednym miejscu. Może, jeśli jak mówisz ma to ze sobą coś wspólnego, poprostu wymienić czujnik?
  • #9
    jantarxl
    Level 7  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Cofnij izolację na przewodach i je skręć razem, nic więcej.


    Niestety nic to nie daje, żadnej reakcji. Ale dzięki za dobre chęci. Dziś ładowanie z odbiornikami włączonymi i tak lepsze bo 13V niezaleznie czy zmostkowany czujnik czy nie. Trzeba kopać dalej.
  • #11
    jantarxl
    Level 7  
    No chciałbym zeby się podziało ale doopa. Jakieś inne pomysły? Może poprostu w altku coś zdechło? Dziwne że dopiero na max poboru jest aż taka różnica. Z drugiej strony na forum scenica co drugi tak ma "bo przecież z włączonymi wszystkimi odbiornikami sie cały czas nie jezdzi" i "te typy tak mają...." A ja wiem ze tak nie było i chciałbym do tego wrócić.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jednego nie sprawdziłem czy ładowanie skoczyło też bez włączonych odbiorników z 13.9 na więcej. Jutro sprawdze. Mierzyłem tylko z pełnym obciążeniem. Ale nawet gdyby to wiele nie zmienia.
  • #13
    jantarxl
    Level 7  
    Ok jutro sprawdze. Rozumiem że ma być plus na wtyczce z jednej 12 a na drugiej w zależności od ciśnienia?Zwarcie tego zamyka obwód na stałe +12? Czy tam jest np 5V?
  • #14
    jantarxl
    Level 7  
    Strumien swiadomosc... wrote:
    Zobacz czy masz napięcie na czujniku wspomagania.


    Zmierzyłem dziś tą wtyczkę od czujnika pompy wspomagania i jest na pinie wtyczki z fioletowym kablem 13.5V tyle samo co aktualne ładowanie. Na pinie z z czarnym kablem pokazało mi -0.02V
  • #16
    jantarxl
    Level 7  
    Ten wzrost obrotów jest prawie nie zauważalny. Gdybyś o tym nie napisał to bym nawet nir zwrócił uwagi że faktycznie minimalnie obroty idądo góry. Różnica w ładowaniu praktycznie żadna. Chyba faktycznie podmienie alternator bo już mi ręce opadają.
  • #18
    jantarxl
    Level 7  
    No własnie tak mierzyłem jak piszesz. Dmuchawa + światła+ogrzewanie szyby włączone i mam 12.7V a bez obciążenia 14V . A mierzone na klemach spadek o 0,1V więc masa i połączenia są w miare ok. Dodatkową masę też dokładałem i nic to nie dawało.
  • #19
    gimak
    Level 40  
    jantarxl wrote:
    - zimny silnik pierwsze ok5min 14,2V
    - rozgrzany silnik bez obciążeń 13.9V ??
    - rozg.sil. + światła 13.9V
    - rozgrz.siln. +swiatła+dmuchawa 1/2 prędkości 13.7V
    - -//- +swiatła+dmuchawa na max 13.01V
    - -//- +światła+dmuch.max+ogrzewanie szyby i lust 12.6V !!!!

    Wg mnie przy obecnych alternatorach to raczej normalna sprawa. Regulator napięcia reaguje nie tylko na napięcie ale i na temperaturę alternatora. Im większe obciążenie alternatora, tym bardziej się będzie grzał i tym samym mniejsze będzie dawał napięcie. To że wcześniej było wyższe napięcie przy dużym obciążeniu mogło wynikać z tego, że może mniejsze były opory na łożyskach alternatora i to mogło powodować, że temperatura alternatora była mniejsza.
  • #21
    jantarxl
    Level 7  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Masz szaloną diodę, wymień alternator.

    Właśnie rozmawiałem ze specem od regeneracji altków i powiedział to samo, że dioda.... wymienić mostek prostowniczy za 100zl jeśli reszta altka ok, ew jeszcze bieżnie za pare gr dla spokoju i będzie jak trzeba. (mam nadzieje) Dzięki za pomoc!

    Dodano po 2 [minuty]:

    gimak wrote:
    Regulator napięcia reaguje nie tylko na napięcie ale i na temperaturę

    Zgadza się ale to tłumaczy nieznaczne różnice w napięciu na ciepłym i zimnym ale nie spadek do poniżej 13V pod obciążeniem. Tak mi fachman powiedział. Dzięki za odzew
  • #22
    gimak
    Level 40  
    jantarxl wrote:
    Zgadza się ale to tłumaczy nieznaczne różnice w napięciu na ciepłym i zimnym ale nie spadek do poniżej 13V pod obciążeniem.

    No to pytanie - czy ten spadek poniżej 13 V zaobserwowałeś natychmiast po włączeniu dużego obciążenia, czy stopniowo narastało?
  • #24
    jantarxl
    Level 7  
    Uzupełniam wpis może komuś się przyda.

    Po naładowaniu na max akumulatora - czyli w moim wypadku 13.2V (mierzone na nie podłączonym aku ok 5 godzin po ładowaniu), wszystko wróciło do normy. Ładowanie bez wł. odbiorników 14.4V , a z włączonym wszystkim co możliwe i da się włączyć 13.6V.
    Wcześniej przed ładowaniem napięcie aku wynosiło 12.4V. Nic z tego nie rozumiem ale ładowanie jest ok, tylko po porządnym naładowaniu akumulatora. Dziekuję za pomoc i pozdrawiam.
  • #25
    Hektar Zahler
    Level 34  
    jantarxl wrote:
    Po naładowaniu na max akumulatora (...) wszystko wróciło do normy
    Nic nie wróciło do normy, bowiem naładowany akumulator nie obciąża niewydolnego alternatora.

    jantarxl wrote:
    Po odwrotnym podłączeniu kabli padł regulator.
    jantarxl wrote:
    Dmuchawa + światła+ogrzewanie szyby włączone i mam 12.7V a bez obciążenia 14V
    Masz spalony mostek po odwrotce - na pewno nie jedna dioda spalona.
  • #27
    jantarxl
    Level 7  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Za chwilę następny temat, szybko psują mi się akumulatory.
    Litości alternator z przodu ,4 śruby i jedna by zwalić pasek i po sprawie.


    Nie bardzo Cię rozumiem. Alternator wyciągałem do czyszczenia styków i masy jak wymieniałem regler. Diód sprawdzić nie umiałłem więc nie rozumiem aluzji.

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Hektar Zahler wrote:
    Masz spalony mostek po odwrotce - na pewno nie jedna dioda spalona.


    Jak to sprawdzić?
  • #28
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Masz blade pojęcie w temacie i nawet nie wiesz, że z tym wspomaganiem to nie było na poważnie. Sam diod nie sprawdzisz. Zanieś alternator do naprawy.
  • #29
    jantarxl
    Level 7  
    Hektar Zahler wrote:

    że z tym wspomaganiem to nie było na poważnie.
    tu akurat potwierdził to gościu z renault, dkładnie powiedział że zwierając ten czujnik w starych reniakach można podnieśc trochę wolne obroty. U mnie też się podniosły ale minimalnie i nie o podniesienie obrotów mi chodziło.

    Tak mam blade pojecie i do dziś właśnie taki miałem zamiar - zanieść altka do fachowca. Ale od czego sa fora jeśli człowiek chce sie czegoś nauczyć? Z resztą ten mostek sam bym sobie bez problemu wymienił. Co z tego jak kupując nawet nowy nie miał bym pojęcia jak go sprawdzić :)
    Na razie pare dni pojeżdżę, powłączam na max wszystkie odbiorniki i pomierzę co się dzieje. Jak będzie doopa to fachowiec bo już mi się kombinować nie chce.
  • #30
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Już zmierzyłeś i jest uszkodzony na 100%.