Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kia sportage 2. 2008 2.0 16v wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Instalacja gaz.

19 Lis 2019 20:08 564 11
  • Poziom 9  
    Witam. Jestem użytkownikiem Kia sportage z 2008r 2.0 16v która jest wyposażona w instalację gazową firmy Vialle. Samochód zakupiłem w 2017r. Auto sprowadzone z Holandii zakupione w komisie w Radomiu(opinie się potwierdzają tam nie kupujemy) od początku były jakieś problemy. Pojazd kupiłem zimą do tego w niedzielę daleko od miejscowości gdzie mieszkam. (nie kupujcie samochodu w dni wolne zawsze trzeba pojechać do diagnostyki jak sprzedawca się nie godzi to niech się buja) Zanim dojechałem do domu padł przegub, latem okazało się że klima nie chodzi, dziura w chłodnicy i uszkodzona sprężarka. Warto mieć dobrego i pewnego mechanika a nie taniego lepaka bo bujałem się jeszcze rok bez klimy z różnych powodów. Oczywiście czytałem o silniku zaletach wadach i exploatacji. Nie zainteresowałem się instalacją gazową, tam gdzie mieszkam żaden mechanik nie zajmuje się gazem ciekłym. Pierwszy problem z gazem miałem po pierwszym roku, gazownik poradził wymianę świec bo moja instalacja jest bezobsługowa. Dla pewności zmieniłem cewke i przewody no i świece. Wszystko było ok. Jeździłem dalej. Kilka drobnych napraw nic wielkiego. Od miesiąca wyskakuje mi wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Myślę świeca kupuje komplet i wymieniam. Nie pomogło no to przewody i cewka. Nie pomogło. Mój mechanik lepak nie wie co to lub nawet nie sprawdził bo on na gazie się nie zna a skoro to tylko na gazie to wina instalacji. Mechanik napomknoł że to pewnie wtrysk. Zacząłem szukać specjalisty niestety nie miałem pojęcia co to w ogóle jest silnik na gaz w fazie ciekłej. Przeczytałem kilka artykułów i zaprowadziłem do gazownika w Warszawie. Gość znał się ale w zakładzie naprawili tylko Prins. Podesłał mnie dalej i tu mile zaskoczenie fachowiec. Umówiłem się na diagnozę i dowiedziałem czegoś więcej o moim silniku i instalacji. Co wyjdzie napisze później. Pozdro

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mój szwagier mechanik po opisaniu mu sytuacji sugeruje wypalony zawory. Czy to może być to?
  • Poziom 34  
    Zawór i gniazdo może być nadpalone, sprawdź kompresie.
  • Poziom 9  
    Witam. Dziś byłem u gazownika z Kijanką. Diagnoza nie wykazała błędów w przepływie z pompy ani błędów w sterowniku. W dalszym ciągu mogą to być wtryski, lub końcówka wtrysku.(dysza). Mechanik najpierw kazał sprawdzić ciśnienie w silniku i luzy zaworowe. Jeżeli wszystko będzie ok mam wrócić na dalsze głębsze badanie. Do mojego modelu gazu nie produkuje się już takich samych wtrysków są zamienniki ale jeżeli chce wymienić to komplet koszt 2 tyś zł. Naprawa samej dyszy ok 400 zł. Szukam teraz mechanika który sprawdzi ciśnienie i zawory.

    Pozdro.
  • Poziom 23  
    najpierw niech sprawdzi kompresję i się okaże czy będzie do czego montować inną instalację
  • Poziom 9  
    Witam. Samochód naprawiony. Problem okazał się na szczęście w miarę prosty chodź droga przebyta i możliwe komplikacje długie i kosztowne. Jak pisałem wcześniej wypadał zapłon na 3 cylindrze możliwości było kilka.
    Wypalone zawory
    Uszkodzony wtrysk
    Uszkodzona dysza wtryskiwacza
    Za słaba cewka


    Udało się sprawdzić kompresję silnika która jest dobra.
    Pozamieniałem cewki, nową kupioną przeze mnie i starą, i jeszcze mechanik podłączył trzecią. Wszystkie były dobre.
    Z takimi wynikami zadzwoniłem do gazownika który montuje Vialle i się umówiłem na naprawę. Poprosiłem o sprawdzenie najpierw samej dyszy gdyż koszt naprawy wynosił max 500 zł ( 150 zł koszt części ). To był strzał w dziesiątkę, samochód jeździ zapłon nie wypada.
    Koszt części wyniósł 150 zł a mechanik policzył sobie wymianę 300 zł ale odliczył diagnostykę którą robiłem kilka dni wcześniej czyli 100 zł. Razem u mechanika wydałem 450 zł.

    Luzy zaworowe sobie odpuściłem. Bardzo duży koszt. Do tego w Kijance są zawory na płytkach, dzwoniłem do 20 mechaników w warszawie żaden nie chciał się tym zająć. Koszty ustawienia teoretycznie to 1500 zł.

    Przypomnę koszty wymiany 4 wtrysków gazu 2000 zł. ( jednego się nie da )

    Dzięki i pozdrawiam.
  • Poziom 23  
    grafik_kuczek napisał:
    Poprosiłem o sprawdzenie najpierw samej dyszy

    jakiej dyszy? masz na myśli o wtryskiwaczy LPG?
  • Poziom 9  
    Wtryskiwacz składa się z kilku elementów. Jednym z nich jest dysza która jest umiejscowiona w komorze spalania czy coś takiego. Element był okopcony i jak wynika z przeprowadzonej naprawy niesprawny. Wtrysk mam oryginalny niezmieniony mechanik zmienił końcówkę podającą paliwo do silnika.

    Przypominam że to system Vialle podający ciekły gaz bez rozprężania prosto do komory spalania.
  • Poziom 23  
    grafik_kuczek napisał:
    grafik_kuczek

    Przecież to jest pośredni wtrysk PB nawet jeżeli jest to instalacja viale to wtryskiwacze są montowane w kolektorze ssącym.
  • Poziom 9  
    bezpośredni wtrysk z tego co mi wiadomo mam Orginalną vialle z Holandii.

    Machnik mówił jaki mam dokładnie model instalacja ale polega ona na
    VIALLE LiquidSI ale nie tak się nazywała.
  • Poziom 23  
    w 2 generacji kia sportage nie występował wtrysk bezpośredni PB, albo gazownik źle tłumaczy co zrobił albo masz swap silnika