Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf 4 - Jakie kupić opony zimowe?

20 Nov 2019 12:53 600 22
  • Level 3  
    Witam serdecznie, potrzebuję nowych opon na zimę do Golfa 4, rozmiar 195/65 R15 V. Nie ukrywam, że wysokiego budżetu na ten wydatek nie mam, samochodem też się tak często nie poruszam.
    Pytanie do was: czy opłaca się kupować tańsze chińczyki? Dziś znalazłem na allegro za 4 szt 580 zł, firma Austone też chińska, pytanie tylko czy w zimie nie wjadę gdzieś w rów przez to czy coś. Nie wiem czy jest sens wydawać 2 razy tyle jak u nas w Pl jest zima jaka jest... Co o tym sądzicie a może wy coś polecicie, dzięki wszystkim zaangażowanym. Pozdrawiam.
  • Level 43  
    Opona to jedyny element trzymający auto na jezdni. Policz czy za zaoszczędzają kwotę wyklepiesz auto w razie czego. Nawet drobną kolizja tylko z twoim udziałem. A dolicz jak w kogoś walniesz minimalnie. I jeszcze dojdzie zwyżka ubezpieczenia.
    I nie pisz że stare auto, że masz małe przebiegi, jeździsz ostrożnie itd. to niczego nie zmienia. W tej cenie znajdziesz coś używanego w klasie hamowania B
  • Level 33  
    kkknc wrote:
    W tej cenie znajdziesz coś używanego w klasie hamowania B

    To jest bardzo zły pomysł.

    Poleciłbym zakup opon całorocznych, dobrej klasy,
    n.p, Vredstein.
    O, ile Twoje opony nie są zbyt stare możesz je sprzedać.
    Używając całorocznych zaoszczędzisz na wymianie.
    W ciągu kilku lat to jest spora suma.
    Pozdrawiam.
  • Level 43  
    anchilos wrote:
    kkknc wrote:
    W tej cenie znajdziesz coś używanego w klasie hamowania B

    To jest bardzo zły pomysł.

    Poleciłbym zakup opon całorocznych, dobrej klasy,
    n.p, Vredstein.
    .

    Bardzo dobry pomysł. Tylko że w budżecie autora to kupi sobie tylko 1 z wymianą i trochę mu się zostanie. Bo już na dwie by było na jedną oś to nie da rady. A autor pisze o 4 sztukach. O takim drobiazgu jak hamowanie nie wspomnę. Jak na moich będzie stał to ma tych dobrych twoich zatrzyma się za pasami. Albo wjedzie w pieszego z prędkością powyżej 20km/h. Tu pisze o prawie idealnych warunkach na lekko tylko mokrym asfalcie. W rzeczywistości będzie więcej.
  • Level 33  
    kkknc wrote:
    anchilos wrote:
    kkknc wrote:
    W tej cenie znajdziesz coś używanego w klasie hamowania B

    To jest bardzo zły pomysł.

    Poleciłbym zakup opon całorocznych, dobrej klasy,
    n.p, Vredstein.
    .

    Bardzo dobry pomysł. Tylko że w budżecie autora to kupi sobie tylko 1 z wymianą i trochę mu się zostanie. Bo już na dwie by było na jedną oś to nie da rady. A autor pisze o 4 sztukach. O takim drobiazgu jak hamowanie nie wspomnę. Jak na moich będzie stał to ma tych dobrych twoich zatrzyma się za pasami. Albo wjedzie w pieszego z prędkością powyżej 20km/h. Tu pisze o prawie idealnych warunkach na lekko tylko mokrym asfalcie. W rzeczywistości będzie więcej.


    Bez komentarza. Szkoda słów!
  • Level 43  
    Dokładnie zapoznaj się z drogą hamowania w zależności od klasy opony. Bo to nie jest tak że ty kupiłeś i wydaje ci się że jest dobrze. Tylko to można wszystko wymierzyć. I niezależnie testy. Jasno pokazują że takie opony okupują ostatnie miejsca w testach letnich i zimowych opon. Żeby chociaż się do połowy stawki zbliżyły.

    Tylko wystarczy obejrzeć ten film.
    https://youtu.be/xkAFgHfvknM
    Możesz od 2:35
    Przy czym wielcy wytwórcy klasy premium gwarantują wolne starzenie się mieszanki opon przez lata. Większość pozostałych już nie.
  • Level 43  
    A co mam sądzić są w klasie C, z filmem się zapoznałeś? Więc konsekwencje znasz. Dla mnie minimalne kryterium na zimę to B i nie schodzę poniżej tego. Na lato zawsze A.
    Poszukaj test testów Dekry czy ADAC. Będzie wiedział więcej.
  • Level 41  
    Vredestein Quatrac 5 dostaniesz za 230zl/szt.
  • Level 16  
    sebap wrote:
    Vredestein Quatrac 5 dostaniesz za 230zl/szt.


    + koszt transportu + koszt montażu i zrobi się z tego jakieś 280 zł za sztukę.
  • Level 41  
    Transport z oponeo gratis w 24 godziny w dni robocze.
    Za montaż płaci się wszędzie, nie tylko jak kupisz Vredestein Quatrac 5.
  • Level 10  
    A może bieżnikowane, fajnie sie sprawdzają w terenach górzystych i w dużym śniegu ze względu na głęboki bieżnik i miękka mieszankę.
  • Level 16  
    jaco204 wrote:
    A może bieżnikowane, fajnie sie sprawdzają w terenach górzystych i w dużym śniegu ze względu na głęboki bieżnik i miękka mieszankę.


    Nie jestem zwolennikiem opon bieżnikowanych. Widzieliście jak się je produkuje? Po prostu na stare opony nakłada się nową warstwę. Poza tym opony bieżnikowane, to często opony z mechanicznie pogłębionym bieżnikiem. Bieżnik można pogłębić, ale jakim kosztem? Pewnie wytrzymałości opony.
    Poza tym bieżnikowane to często koszt w okolicach 130 zł za sztukę, a za niewielką dopłata można mieć budżetowe i przynajmniej nowe Dębica Frigo 2: https://www.sklepopon.com/model-opony/debica-frigo-2
  • Level 33  
    xbajt wrote:
    Nie jestem zwolennikiem opon bieżnikowanych. Widzieliście jak się je produkuje?
    Na oponę nakłada się nową warstwę gumy.
    xbajt wrote:
    Po prostu na stare opony nakłada się nową warstwę.
    Opona nie moze mieć więcej jak dwa lata.
    xbajt wrote:
    Poza tym opony bieżnikowane, to często opony z mechanicznie pogłębionym bieżnikiem. Bieżnik można pogłębić, ale jakim kosztem?
    Nie spotkałem się z tym w samochodach osobowych. Mechanicznie pogłębia się bieżnik w oponach do tirów, ale tam opony są fabrycznie do tego przystosowane.
  • Level 16  
    Na youtube jest sporo filmików. Można wpisać "pogłębianie bieżnika".
  • Level 33  
    rafbid wrote:

    xbajt napisał:
    Po prostu na stare opony nakłada się nową warstwę.
    Opona nie moze mieć więcej jak dwa lata.

    W naszym pięknym kraju ciężko jest kupić nowe opony,
    które mają mniej niż dwa lata.
    Do trzech lat opona jest nowa.
    Ponoć leżąc w magazynie nie starzeją się. :D

    "fachofcy" od opon często wciskają starsze,
    które n.p. w reichu poszły by do utylizacji.

    WAŻNE!! Sprawdzać DOT.

    Uczciwy sprzedawca, na prośbę kupującego, zapakuje tak,
    aby przy odbiorze DOT był widoczny.
  • Level 10  
    Opony osobowe się są pogłębiane bo nie są da tego przystosowane za mało gumy. Tylko opony do samochodów ciężarowych można pogłębiać.
  • Level 43  
    anchilos wrote:

    W naszym pięknym kraju ciężko jest kupić nowe opony,
    które mają mniej niż dwa lata.
    Do trzech lat opona jest nowa.
    Ponoć leżąc w magazynie nie starzeją się. :D

    Nie chcesz to nie kupisz twój wybór.

    anchilos wrote:

    "fachofcy" od opon często wciskają starsze,
    które n.p. w reichu poszły by do utylizacji.

    Oj znawco tam za nową uznaje się oponę do 5l. Tu by to nie przeszło.

    anchilos wrote:

    Uczciwy sprzedawca, na prośbę kupującego, zapakuje tak,
    aby przy odbiorze DOT był widoczny.

    Nie wiem po co dzwonisz czy piszesz i wiesz jaki ma rok produkcji. Po co robić koszt wysyłki.



    A zwolennikom bieżnikowanych opon tak tylko na pompkę że skład mieszanki gumowej i ściśle strzeżoną tajemnicą każdej firmy oponiarskiej. W bierznikowanej dają co mają a raczej co kupią. I nie jest to mieszanka super wysokich lotów. Bo być nie może. To samo tyczy się procesu wulkanizacja.grzanie chłodzenie i czas tego procesu jest też ściśle kontrolowane i to też tajemnica każdej firmę a kontroluje się temperaturę w bardzo wielu miejscach oponę z tolerancją do pół stopnia. Tak aby wyrób był po prostu idealny. A teraz przyjrzyjcie się jak robią bieżnikowane po prostu się wygrzewa plus minus ileś tam stopni w jednym miejscu opony będzie więcej drugim mniej opona wychodzi to zakładać. Wszyscy zadowoleni firma, że sprzedała, a kupując że tak tanio i taka dobra. I tu bym jeszcze mógł parę słów napisać, ale.....
  • Level 36  
    DawidzioR123 wrote:
    a może wy coś polecicie, dzięki wszystkim zaangażowanym. Pozdrawiam.

    Więc polecam Nokian SnowProof. Zamontowałem w listopadzie do Octavii (przecież to prawie Golf), i jestem bardzo mile zaskoczony. Opony bardzo ciche i mają bardzo małe opory toczenia. Powiedziałbym, że "łatwiej się jedzie" niż na letnich Continentalach.
    Małe opory toczenia, to małe zużycie paliwa i mniejsze zużycie opon. Cena 1023 zł z kosztem przesyłki. Nie są to opony z najwyższej półki, ale moim zdaniem są bardzo dobre.
    Moim zdaniem nie warto "kusić się" na całkowitą taniochę.

    Co do "wymiany opon" co pół roku, warto po prostu mieć drugi komplet kół, wtedy "wymiana" jest sprawą kilkunastu minut na podwórku czy parkingu.
    W zasadzie drugi komplet kół to tylko jednorazowa inwestycja w cztery najtańsze felgi, np. używane z Allegro, a duża wygoda na cały okres "życia" samochodu.
    Może być nawet tak, że "inwestycja" będzie procentować przy następnym samochodzie, jeżeli oczywiście rozmiar kół będzie ten sam.
  • Level 19  
    Ponad 1000 zł za te Nokiany to raczej dla Kierowców Klasy Premium;)
    Optymalne są niedrogie zimówki znanych marek, np. Fulda, Dębica, Kormoran, Uniroyal, Sava, gdzie cena za komplet nowych i swieżych jest w okolicach 700 zł.
  • Level 29  
    Nie kupuj Chińczyków czy tanich modeli. Nawet Dębica jest dużo słabsza od topowych modeli, tanie opony słabe są nawet w optymalnych warunkach i szybko się ścierają więc nie opłaca się kupić dwa razy tanie opony o słabej przyczepności, lepiej wydać raz ale więcej i jeździć bez stresu w każdych warunkach