Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] MAN Euro6 - nr błędu SCR - proszę o info

20 Nov 2019 14:37 1023 21
  • Level 17  
    Witam

    Czy ktoś z szanownych forumowiczów potrafi rozszyfrować błąd w Manie TGX Euro 6 2013r.
    SCR 505557-03 Aktywny i
    505557-09 Pass.


    Auto w trasie i nie wiem co zabrać ze sobą w podróż do niego.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 32  
    Zabierz ze sobą pompę adblue.
    Na to wskazuje błąd, a co zastaniesz na miejscu na odległość ciężko doradzić.
    Może 5 minut roboty po diagnozie?
    Powodzenia.
  • Level 17  
    Kiedy zatrzymał się na pauzę wyskoczyło ograniczenie mocy, ale wyłączenie hebla pomogło i dokąd jechał było ok, po ponownym zatrzymaniu zaś ograniczenie, ale też skasowane. Może się dokula. Możliwe że filtry zarąbane.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 32  
    Filtry nie spowodują i nie zainicjuja ograniczenia mocy.
    Najgorsze co mógł zrobić za poradą to wyłączyć hebel.
    Ogólnie liczy się czas od wystąpienia usterki, nic się nie stanie oprócz jazdy z prędkością 20km/h
    Skasować jak będzie taka potrzeba i do was na warsztat.
    To jeżeli ma się dokulac(a masz jeszcze jechać) to zabierz komputer - ja bym tak zrobił wrazie wyjazdu
  • Level 17  
    Ale po wyłączeniu hebla ten błąd się kasuje i przez jakiś czas jedzie bez żadnych błędów na blacie.
    Czy dobrze rozumiem że w Manie wykasowanie błędów powoduje usunięcie ograniczenia mocy? Bo w DAFie 105 jak już wyskoczy ograniczenie to kasowanie błędów nie pomoże aż do usunięcia usterki.
  • Level 32  
    Tak masz mozliwosc tylko wykasowania i np. Przejechania 300km.az znowu sie zapali i po okreslonym czasie spadki mocy, 75%, az po kilku godzinach 20km/h.
  • Level 17  
    Dzięki za odpowiedź. Ostatnie pytania:
    - czy Autocom da radę? (skoro są jakieś kasowniki na znanym portalu aukcyjnym)
    - rozumiem że on nie ostrzega za ile sie włączy tryb pełzający tylko będzie to znienacka ?

    Aktualizacja:
    dziś przejechał z ograniczeniem 10 h pracy i na razie nie wpadł w pełzanie, dobrze gdzieś wyczytałem że 14 godzin?

    Aktualizacja 2:
    po ok 10 godz jazdy włączył sie tryb żółwia, na szczęście na rozładunku

    Także właściwie wszystko wiem, pakuję komputer, kasownik i w drogę, dzięki za pomoc.
  • Level 17  
    Odpowiem sobie sam dla potomnych:
    Faktycznie tryb żółwia włącza się po kilku godzinach jazdy na ograniczonej mocy, mam dostęp do sprawdzonych kasowników, po podpięciu auto jedzie jakieś kilkadziesiąt - kilkaset km, kiedy stanie np w korku wyskakuje ograniczenie mocy, ale driver nie czeka na żłówia tylko kasuje i jedzie dalej, z każdą chwilą coraz bliżej bazy.

    Po podpięciu komputera pokazał się błąd aktywny którego nie ma na blacie auta: 5038 - przewód dyszy lub dysza zablokowana. Mamy to auto od niedana i nie znam jego historii - czy był wymieniany przewód powrotny - jak dojedzie biorę się za rozbieranie.
    Mile widziane wskazówki od znających temat.

    P.S. Błąd sam zniknął na pewien czas gdy auto pracowało na postoju z PTO na wyższych obrotach podczas rozładunku. Powrócił podczas jazdy.
  • Level 14  
    Euro 6 nie posiada fitrow ad blue, ja wymienialen pompe na regenerowaną z tym bledem i pomagalo
  • Level 19  
    Witam. Pod pompą adblue między ramą a osłoną górną katalizatora jest miejsce w którym łączy się elastyczny przewód z metalową rurka. Rozepnij to połączenie i sprawdź czy metalową rurka jest drożna. Jeśli nie to pewnie zapchana jest dysza od adblue. Można próbować wyczyścić ale często jest to niemożliwe i trzeba ja wymienić.
  • Level 32  
    System posiada filtr adblue jeżeli mamy być szczerzy.
    Jeżeli sprawdzisz wszystko plus przewód i wtryskiwacz zwiazany z błędem 5038 - tak jak pisałem wyżej kieruj się w stronę pompy ale oczywiście wymiana po testach, bo kosztuje kilka zł.
  • Level 14  
    Wskaz lokalizacje tego filtra ja szukalem i nie znalazlem
  • Level 17  
    Faktycznie wygląda że nie ma filtrów bo nie występują w katalogach, chyba że jest w króćcu wejściowym do pompy, jeszcze nie zaglądałem.
  • Level 17  
    Witam ponownie.
    Układ przejrzany. Wtrysk drożny jak nowy, przewody drożne ( zasilanie, powrót i do wtrysku), przedmuchane, adblue po odpaleniu leci na powrocie po zdjęciu przewodu przelewowego z pompy i widać jak ten przewód "pulsuje". Filtra na króćcu wejściowym nie ma, jedyny jaki może być to w zbiorniku, bo innych nie znalazłem.
    Po przejechaniu ok 20km wyskakuje błąd 5557 - zwiększenie ciśnienia niemożliwe. Skasowanie pomaga na kolejne kilka.

    Stawiam na pompę Emitec - wymienię ją, ale proszę o info czy jeszcze coś obejrzeć przed wymianą, bo mnie trafi jak po wymianie i wyłożeniu kilku tysi będzie to samo ;-) wiem - życie ;-)
    A może ją rozbierać? w IC jest zestaw do regeneracji za 160 zeta?
    Pompa 81154036117002.
  • Level 14  
    Ja rozbieralem nic ciekawego kilka zaworkow membranek, bralem po rege i zaczelo dzialac.
  • Level 17  
    Ale nie rozumiem: regenerowałeś sam i zadziałało czy kupowałeś zregenerowane?
  • Helpful post
    Level 14  
    Kupowalem zregenerowane
  • Level 32  
    Zobacz może uda ci się zregenerować pompę kilka razy ja naprawialem, obstawiam krystalizacje w środku, membranka lub ki zapieczone.
    Trochę nie rozumie twojej wypowiedzi, kupię pompę i mnie szlak trafi ? Przecież podejmujesz się tej naprawy - więc wiesz na co sie porywasz, to tylko ułamek wartosci auta i tego co on zarobi.
  • Level 17  
    kakibara wrote:
    to tylko ułamek wartosci auta i tego co on zarobi.


    Masz swoje auta czy tylko naprawiasz? Bo ja patrzę ze strony właściciela i mnie trafia jak mi ktoś pisze ile to nie zarabia, sorry ale to nie dawne czasy, wiem powiesz rzuć to..... po co ci to...

    Ale wracając do tematu: pompa wymieniona, 100km przejechane bez błędu, jest nadzieja ;-)
    Dam znać jak dłużej pojeździ.
  • Level 14  
    I ok trzeba pomyslec o zamontowaniu jakiegos fitra
  • Helpful post
    Level 32  
    Napisz jak efekt po 3 -4 oproznionych zbiornikach adblue.
    P.s. dobra spedycja, dobrzy kierowcy, dobra obsługa auta i zarabiasz pieniądze - jeżeli jedna z tych rzeczy nie spełniona będą problemy - każda branża ma swoje wymogi.
    Nie porownujmy zarobków pracownika na etacie z wlascicielem firmy.
    Rozumiem frustrację - właściciel ma większe wydatki plus większy stres ale wpływy większe.
    Jeżeli chciałbyś napisać zamienił bym się jezeli bym zarabiał np. X ile to jest ten x - 5 tys zł 7 tys zl.
    Tylko warunek ! opuszczasz dom, działkę, zostawiasz auto. Wyrzucasz telefon i zmieniasz maila.
    Przeprowadzasz się na wioskę gdzieś pod Radom i zaczynasz wszystko od zera - wynajmujesz mieszkanie za 1200 zl Pln kupujesz focusa za 11 tys zl Pln na raty cos do jedzenia i w drogę - to teraz czy dalej warto? To wszystko zamienić.?
    Nie mówię wcale rzuć to .....tylko się nie poddawaj i dostosowuj się do wymogów stawianych przez wspolpracownikow z branży. Powodzenia.
  • Level 17  
    Wymiana pompy na inną używaną (bez programowania) pomogła, do dziś bez błędów.
    Dzięki