Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1.9 TDI drgania skoda superB

adimen100 12 Gru 2019 22:03 1071 36
  • #31
    koleś kit
    Poziom 24  
    adimen100 napisał:
    ORMO_PL napisał:
    Spróbuj opóźnić wałek. +2 max. Zobacz czy przestanie halasowac. Jeśli tak, to znaczy ze trzeba zajrzeć do wałka i hydropopychaczy

    Opóźnić wałek czyli ?

    Na górnym kole rozrządu popuszczasz trzy śrubki i regulujesz.Tylko przesuwasz milimetr 2 max.Ja nigdy nie miałem problemów z tymi silnikami jak mieściło się w tolerancji.Wątpię aby to pomogło.Miałeś sprawdzić grupę 13 i co? 18 i23?
  • #32
    Majetta13
    Poziom 5  
    Sprawdź stan świec, miałme takie same objawy w audi a4 b5 1.9 tdi. U mnie jedna nie grzała wogóle i samochód drgał na biegu jałowym. Innych objawów nie było. Po wymianie świec drgania ustały.
  • #33
    koleś kit
    Poziom 24  
    Majetta13 napisał:
    Sprawdź stan świec, miałme takie same objawy w audi a4 b5 1.9 tdi. U mnie jedna nie grzała wogóle i samochód drgał na biegu jałowym. Innych objawów nie było. Po wymianie świec drgania ustały.

    A myślisz że ile te drgania trwają nawet na zimnym ?Pięć minut ?
  • #34
    Majetta13
    Poziom 5  
    U mnie po odpaleniu drgalo aż do nieznacznego zwiększenia obrotów poprzez dodanie gazu. Po ponownym puszczeniu gazu drgania powracały. Po wymianie świec jest ok. Niech je sprawdzi, to nic nie kosztuje....
  • #35
    adimen100
    Poziom 5  
    Po zwiększeniu obrotów na 903 są lekkie drgania, ale jak się stoi w miejscu parę minut to zaczyna drgać mocniej... znów jak pojadę i się zatrzymam drga mniej, a jak postoje na chwile to zaczyna drgać mocniej.
  • Pomocny post
    #36
    ORMO_PL
    Poziom 19  
    Może ja opowiem swoje doświadczenia, bo widzę, że kolega nie chce współpracować.

    Mam octavię z silnikiem AXR. Generalnie to jeden diabeł.
    Na wolnych obrotach i w okolicach 1800 - 2000 rpm było słyszalne bardzo wyraźne brumienie/rezonans pochodzące od układu dolotowego. Rozebrałem cały dolot, poskręcałem, wymieniłem oringi, bez skutku. Wykleiłem chwyt powietrza (w octavii pod lewym błotnikiem) matami bitumicznymi - bez skutku. Jedyne co zauważyłem to hałas znikał lub pojawiał się w zależności od temperatury i to nie zawsze.
    Przy okazji prób z chiptuningiem zdecydowałem się przestawić odrobinę wałek rozrządu. Pierwotnie przyśpieszając go o stopień (w VCDS synchro -1 stopień) co zwiększyło hałas, następnie opóźniłem (VCDS +1 stopień) i zniknęło.
    VCDS pokazuje tolerancję -3/+3 stopnie, ale nie przesadzałbym, bo po tych wartościach sterownik silnika opóźnia lub przyśpiesza wtrysk, więc sychro wałka jest jakby punktem odniesienia.

    Efekt? Przestało brumić, bądź rezonans przeniósł się w miejsca nieosiągalne przez silnik.

    Ludzie radzili również wymianę wałka rozrządu i hydropopychaczy, jednak jeszcze się nie zdecydowałem. Silniki na pompowtryskiwaczach często mają powycierane wałki, zaślepki (broki) wałków dźwigienek zaworowych często wypadają, pozbawiając wałka smarowania.

    Także radziłbym Ci zapoznać się z VCDS i spróbować przestawić wałek. Uwaga, to są bardzo drobne zmiany, więc jeśli przesadzisz to nie uruchomisz silnika, trzymaj się w tolerancji -3/+3 stopnie i wszystko będzie w porządku. Ja przegiąłem i przy +5 już silnika nie uruchomiłem, musiałem poprawiać.

    No i określ się, czy silnik Ci drży, czy pojawia się rezonans i brumienie, bo to dwie zupełnie inne rzeczy. Jeśli drży Ci na wolnych obrotach tak jakby "zapłony wypadały" to może świadczyć o zużytych pompowtryskiwaczach bądź uszkodzonych uszczelniaczach (oringach)

    Odsyłam do lektury odnośnie logowania parametrów.

    https://a4-klub.pl/topic/383060-jakie-grupy-l...a%C4%87-w-tdi-pd-za-pomoc%C4%85-vag-com-vcds/
  • #37
    adimen100
    Poziom 5  
    ORMO_PL napisał:
    Może ja opowiem swoje doświadczenia, bo widzę, że kolega nie chce współpracować.

    Mam octavię z silnikiem AXR. Generalnie to jeden diabeł.
    Na wolnych obrotach i w okolicach 1800 - 2000 rpm było słyszalne bardzo wyraźne brumienie/rezonans pochodzące od układu dolotowego. Rozebrałem cały dolot, poskręcałem, wymieniłem oringi, bez skutku. Wykleiłem chwyt powietrza (w octavii pod lewym błotnikiem) matami bitumicznymi - bez skutku. Jedyne co zauważyłem to hałas znikał lub pojawiał się w zależności od temperatury i to nie zawsze.
    Przy okazji prób z chiptuningiem zdecydowałem się przestawić odrobinę wałek rozrządu. Pierwotnie przyśpieszając go o stopień (w VCDS synchro -1 stopień) co zwiększyło hałas, następnie opóźniłem (VCDS +1 stopień) i zniknęło.
    VCDS pokazuje tolerancję -3/+3 stopnie, ale nie przesadzałbym, bo po tych wartościach sterownik silnika opóźnia lub przyśpiesza wtrysk, więc sychro wałka jest jakby punktem odniesienia.

    Efekt? Przestało brumić, bądź rezonans przeniósł się w miejsca nieosiągalne przez silnik.

    Ludzie radzili również wymianę wałka rozrządu i hydropopychaczy, jednak jeszcze się nie zdecydowałem. Silniki na pompowtryskiwaczach często mają powycierane wałki, zaślepki (broki) wałków dźwigienek zaworowych często wypadają, pozbawiając wałka smarowania.

    Także radziłbym Ci zapoznać się z VCDS i spróbować przestawić wałek. Uwaga, to są bardzo drobne zmiany, więc jeśli przesadzisz to nie uruchomisz silnika, trzymaj się w tolerancji -3/+3 stopnie i wszystko będzie w porządku. Ja przegiąłem i przy +5 już silnika nie uruchomiłem, musiałem poprawiać.

    No i określ się, czy silnik Ci drży, czy pojawia się rezonans i brumienie, bo to dwie zupełnie inne rzeczy. Jeśli drży Ci na wolnych obrotach tak jakby "zapłony wypadały" to może świadczyć o zużytych pompowtryskiwaczach bądź uszkodzonych uszczelniaczach (oringach)

    Odsyłam do lektury odnośnie logowania parametrów.

    https://a4-klub.pl/topic/383060-jakie-grupy-l...a%C4%87-w-tdi-pd-za-pomoc%C4%85-vag-com-vcds/


    A drgał ci silnik na wolnych obrotach 903/min?