Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

1.9 TDI drgania skoda superB

adimen100 12 Dec 2019 22:03 2301 45
  • #31
    koleś kit
    Level 34  
    adimen100 wrote:
    ORMO_PL wrote:
    Spróbuj opóźnić wałek. +2 max. Zobacz czy przestanie halasowac. Jeśli tak, to znaczy ze trzeba zajrzeć do wałka i hydropopychaczy

    Opóźnić wałek czyli ?

    Na górnym kole rozrządu popuszczasz trzy śrubki i regulujesz.Tylko przesuwasz milimetr 2 max.Ja nigdy nie miałem problemów z tymi silnikami jak mieściło się w tolerancji.Wątpię aby to pomogło.Miałeś sprawdzić grupę 13 i co? 18 i23?
  • #32
    Majetta13
    Level 9  
    Sprawdź stan świec, miałme takie same objawy w audi a4 b5 1.9 tdi. U mnie jedna nie grzała wogóle i samochód drgał na biegu jałowym. Innych objawów nie było. Po wymianie świec drgania ustały.
  • #33
    koleś kit
    Level 34  
    Majetta13 wrote:
    Sprawdź stan świec, miałme takie same objawy w audi a4 b5 1.9 tdi. U mnie jedna nie grzała wogóle i samochód drgał na biegu jałowym. Innych objawów nie było. Po wymianie świec drgania ustały.

    A myślisz że ile te drgania trwają nawet na zimnym ?Pięć minut ?
  • #34
    Majetta13
    Level 9  
    U mnie po odpaleniu drgalo aż do nieznacznego zwiększenia obrotów poprzez dodanie gazu. Po ponownym puszczeniu gazu drgania powracały. Po wymianie świec jest ok. Niech je sprawdzi, to nic nie kosztuje....
  • #35
    adimen100
    Level 5  
    Po zwiększeniu obrotów na 903 są lekkie drgania, ale jak się stoi w miejscu parę minut to zaczyna drgać mocniej... znów jak pojadę i się zatrzymam drga mniej, a jak postoje na chwile to zaczyna drgać mocniej.
  • Helpful post
    #36
    ORMO_PL
    Level 19  
    Może ja opowiem swoje doświadczenia, bo widzę, że kolega nie chce współpracować.

    Mam octavię z silnikiem AXR. Generalnie to jeden diabeł.
    Na wolnych obrotach i w okolicach 1800 - 2000 rpm było słyszalne bardzo wyraźne brumienie/rezonans pochodzące od układu dolotowego. Rozebrałem cały dolot, poskręcałem, wymieniłem oringi, bez skutku. Wykleiłem chwyt powietrza (w octavii pod lewym błotnikiem) matami bitumicznymi - bez skutku. Jedyne co zauważyłem to hałas znikał lub pojawiał się w zależności od temperatury i to nie zawsze.
    Przy okazji prób z chiptuningiem zdecydowałem się przestawić odrobinę wałek rozrządu. Pierwotnie przyśpieszając go o stopień (w VCDS synchro -1 stopień) co zwiększyło hałas, następnie opóźniłem (VCDS +1 stopień) i zniknęło.
    VCDS pokazuje tolerancję -3/+3 stopnie, ale nie przesadzałbym, bo po tych wartościach sterownik silnika opóźnia lub przyśpiesza wtrysk, więc sychro wałka jest jakby punktem odniesienia.

    Efekt? Przestało brumić, bądź rezonans przeniósł się w miejsca nieosiągalne przez silnik.

    Ludzie radzili również wymianę wałka rozrządu i hydropopychaczy, jednak jeszcze się nie zdecydowałem. Silniki na pompowtryskiwaczach często mają powycierane wałki, zaślepki (broki) wałków dźwigienek zaworowych często wypadają, pozbawiając wałka smarowania.

    Także radziłbym Ci zapoznać się z VCDS i spróbować przestawić wałek. Uwaga, to są bardzo drobne zmiany, więc jeśli przesadzisz to nie uruchomisz silnika, trzymaj się w tolerancji -3/+3 stopnie i wszystko będzie w porządku. Ja przegiąłem i przy +5 już silnika nie uruchomiłem, musiałem poprawiać.

    No i określ się, czy silnik Ci drży, czy pojawia się rezonans i brumienie, bo to dwie zupełnie inne rzeczy. Jeśli drży Ci na wolnych obrotach tak jakby "zapłony wypadały" to może świadczyć o zużytych pompowtryskiwaczach bądź uszkodzonych uszczelniaczach (oringach)

    Odsyłam do lektury odnośnie logowania parametrów.

    https://a4-klub.pl/topic/383060-jakie-grupy-l...a%C4%87-w-tdi-pd-za-pomoc%C4%85-vag-com-vcds/
  • #37
    adimen100
    Level 5  
    ORMO_PL wrote:
    Może ja opowiem swoje doświadczenia, bo widzę, że kolega nie chce współpracować.

    Mam octavię z silnikiem AXR. Generalnie to jeden diabeł.
    Na wolnych obrotach i w okolicach 1800 - 2000 rpm było słyszalne bardzo wyraźne brumienie/rezonans pochodzące od układu dolotowego. Rozebrałem cały dolot, poskręcałem, wymieniłem oringi, bez skutku. Wykleiłem chwyt powietrza (w octavii pod lewym błotnikiem) matami bitumicznymi - bez skutku. Jedyne co zauważyłem to hałas znikał lub pojawiał się w zależności od temperatury i to nie zawsze.
    Przy okazji prób z chiptuningiem zdecydowałem się przestawić odrobinę wałek rozrządu. Pierwotnie przyśpieszając go o stopień (w VCDS synchro -1 stopień) co zwiększyło hałas, następnie opóźniłem (VCDS +1 stopień) i zniknęło.
    VCDS pokazuje tolerancję -3/+3 stopnie, ale nie przesadzałbym, bo po tych wartościach sterownik silnika opóźnia lub przyśpiesza wtrysk, więc sychro wałka jest jakby punktem odniesienia.

    Efekt? Przestało brumić, bądź rezonans przeniósł się w miejsca nieosiągalne przez silnik.

    Ludzie radzili również wymianę wałka rozrządu i hydropopychaczy, jednak jeszcze się nie zdecydowałem. Silniki na pompowtryskiwaczach często mają powycierane wałki, zaślepki (broki) wałków dźwigienek zaworowych często wypadają, pozbawiając wałka smarowania.

    Także radziłbym Ci zapoznać się z VCDS i spróbować przestawić wałek. Uwaga, to są bardzo drobne zmiany, więc jeśli przesadzisz to nie uruchomisz silnika, trzymaj się w tolerancji -3/+3 stopnie i wszystko będzie w porządku. Ja przegiąłem i przy +5 już silnika nie uruchomiłem, musiałem poprawiać.

    No i określ się, czy silnik Ci drży, czy pojawia się rezonans i brumienie, bo to dwie zupełnie inne rzeczy. Jeśli drży Ci na wolnych obrotach tak jakby "zapłony wypadały" to może świadczyć o zużytych pompowtryskiwaczach bądź uszkodzonych uszczelniaczach (oringach)

    Odsyłam do lektury odnośnie logowania parametrów.

    https://a4-klub.pl/topic/383060-jakie-grupy-l...a%C4%87-w-tdi-pd-za-pomoc%C4%85-vag-com-vcds/


    A drgał ci silnik na wolnych obrotach 903/min?
  • #38
    Majetta13
    Level 9  
    Rozwiązałes ten problem?co było powodem?
  • #39
    adimen100
    Level 5  
    Nieee wymieniłem poduszki pod silnikiem i dalej kicha :/ jedynie co to nie drga lewarek zmiany biegów.
  • #40
    PZ IX
    Level 34  
    adimen100 wrote:
    wymieniłem poduszki pod silnikiem

    To teraz napisz co to za poduszki. Jeśli zamiennik to czasem potrafi trząść jak w delirium, nawet w benzynowych silnikach potrafi być dokuczliwe. Mimo zgodności ze specyfikacjami (wymiary czy typ - lita czy hydropodstawa) guma za twarda i robią się problemy.
    Tylko OEMowe z kompletem znaków fabrycznych (sam numer z ETKA to za mało!) gwarantują komfort jazdy, nawet nie zamęczone używane.
  • #41
    adimen100
    Level 5  
    Wymieniłem ja oryginalne. Ogólnie to samochód bardziej drga jak się dłużej stoi na odpalonym silniku powiedzmy 2min i zaczyna bardziej drgać ... później znów się jedzie i jak się postoju znów 2 min to zaczyna mocniej drgać.
  • #44
    Majetta13
    Level 9  
    Wiem, że to wróżenie z fusów, ale spróbuj przeczyscic jeszcze kolektor dolotowy...u mnie był tak zapchany że silnik się dusił. Teraz chodzi jak nowy
  • #45
    adimen100
    Level 5  
    myślisz ze to przyczyna wibracji ?
  • #46
    Majetta13
    Level 9  
    Nie jestem zawodowym mechanikiem, u mnie objawy ustały po takim zabiegu. Będziesz miał chwilę to przeczysc, na pewno nie zaszkodzi.