Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Webasto thermo top T (BW 50) nie odpala.

21 Lis 2019 22:25 861 26
  • Poziom 8  
    Witam.

    Pisze z takim problemem, iż posiadam webasto BW 50 analogowe. Kupilem webasto, rozebralem całe oraz wyczyscilem. Podłączylem na stole wraz z doprowadzeniem paliwa oraz wody. Webasto odpalilo i wodę zagrzalo. Podłączyłem do samochodu (webasto to nie posiada zewnętrznej pompy paliwa, a zbiornik przelewowy), na krótko po podaniu sygnału oraz podpięciu zasilania webasto chodziło. Dzisiaj podpialem elektryke, wraz z dmuchawa w środku oraz timer 1530. Webasto po podłączeniu wszystkiego odpalilo, słychać było płomień jednak przy wkrecaniu się na najwyższe obroty webasto się wyłącza (płomień gasnie, następuje przedmuch). Po ponownym włączeniu webasto już nie odpala płomienia, po chwili następuje przedmuch. Świeca żarowa posiada rezystancja 0.4ohma więc wydaje się sprawna, czujnik płomienia ma ok 2.9ohma. Pobór prądu przy rozruchu wynosi odpowiednio 9A, po chwili spada do 6A. Elektromagnes od pompki paliwa słychać, oraz czuć na przewodzie od wody, że woda jest pompowana. Po rozpieciu zasilania oraz odczekania paru minut webasto raz zaskoczy, płomień się zapali, ale po chwili zgaśnie, a czasem wgl nie reaguje i następuje tylko przedmuch. Ktoś coś poradzi na ten problem? Aktualnie interfejsu jeszcze nie mam (dopiero w następnym tyg będę mógł podłączyć.


    P.S Zauważyłem pewna zależność, jeżeli webasto ruszy i pojawi się płomień (ok 5A) po jakiejs minucie prąd spada do 1.17A, gdy płomień się wyłączy i próbuje odpalić jeszcze raz webasto wtedy przy włączeniu Webasto praktycznie nie pobiera prądu, tak jak by napięcie nie dochodziło do świecy.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 34  
    Widzę, że nie bardzo rozumiesz jak działa webasto. Po pierwsze jak pali, to kołek żarowy grzeje. Czujnik płomienia w temperaturze pokojowej 2.5..3Ω. Jak wkręca się na wysokie obroty z płomieniem, to na pewno został wykryty płomień. W tym momencie kołek przestaje grzać. Jak zgubi płomień, to zanim spróbuje odpalić znowu, następuje "goły" przedmuch, ażeby wychłodził się czujnik płomienia, bowiem rozgrzany on nie wykryje płomienia. Nie czekając na przedmuch zresetuj sterownik poprzez całkowite rozłączenie zasilania.

    Nie kupuj żadnych interfejsów !!!


    Zrób najpierw porządek z palnikiem - typowy objaw zabicia wkładu palnika na kamień:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3447222.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2909128.html
  • Poziom 8  
    "Typowy objaw zabicia wkładu palnika na kamień" - można jaśniej bo nie bardzo rozumiem. Jeżeli zaś chodzi o te tematy, które podałeś są niekompletne, w jednym chodzi o thermo z/c, w którym palnik różni się od bw50, a w drugim nikt konkretnie nie odpisał jak wymienić wkład. Co do samego wkładu o ile dobrze pamiętam to w moim przypadku wloknina była cała.


    Druga sprawa wygląda tak, że zauważyłem również jeszcze coś takiego: mianowicie przycwkrecaniu się na wysokie obroty i w momencie przerwania tego, webasto nie gasi całkowicie palnika, palnik słychać, że jeszcze pali, dopiero po jakichs 30sek włącza się goly przedmuch.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 34  
    Człowieku wiesz ile ten piec ma lat ?. Żywotność okrągłego wkładu kilka lat. Po czym jest zabity czarnym asfaltem. Wkład się wymienia rozbierając palnik w drobny mak.
  • Poziom 34  
    Nie złam sztyfta, bo wylecisz z kasy.
  • Poziom 34  
    Przecież masz na allegro 40zł wkład koloru białego. Zobacz jeszcze czy kołek nie jest oblepiony takim czymś jakby ołowiem.

    Webasto thermo top T (BW 50) nie odpala.
  • Poziom 8  
    Ok, zanim zamówię wkład i rozbiore palnik, jest jeszcze jedna zagadka, dzisiaj po calodniowym postoju odpaliłem jeszcze raz webasto i chodziło znacznie dłużej. Wkrecilo się na obroty, po chwili obroty spadły, zaraz z powrotem wkrecilo się na obroty i później palnik zgasł i nastapil przedmuch.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Zabite sitko, albo ostatecznie czujnik płomienia. Próbuj przytkać nieco wlot powietrza.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Ponadto nie wiem przy jakiej oporności czujnika ten piec wykrywa płomień dokładnie, ale z odrobiną chęci możesz mu zmierzyć miernikiem bez diagnozy komputerem. To będzie gdzieś w okolicach 6-8Ω i wzwyż do ok. 10Ω. A jak masz chęci w ramach testu wepnij szeregowo rezystor 1-3Ω. Jak jest wadliwy czujnik, to "oszukany" będzie chodził na 99%.
  • Poziom 8  
    Dostałem interfejs diagnostyczny do webasto, jednak przy próbie połączenia wyskakuje coś takiego. Ktoś coś doradzi? Dodam, że rezystancja czujnika płomienia to 3Ohm. Czyżby sterownik padł?

    Webasto thermo top T (BW 50) nie odpala.
  • Poziom 34  
    Coś źle robisz, ale nie wiem co. Brak komunikacji tak jakby.
  • Poziom 8  
    Automatycznie wyszukuje urządzenia, następnie przy próbie połączenia wychodzi taki komunikat, webasto słychać, że się włącza, ale bez płomienia i od razu następuje przedmuch.

    Widać, że komunikację jakas nawiązuje bo widać po protokolach

    Dodano po 3 [godziny] 35 [minuty]:

    Ok, udało się połączyć, program automatycznie tak jakby dobieral zły protokół do komunikacji (powinno być Thermo top (98)). Okazał się jeden błąd:

    Webasto thermo top T (BW 50) nie odpala.


    Czyżby sztyft do wymiany?
  • Poziom 34  
    Przecież tłumaczę Ci od początku, że ten interfejs możesz sobie w d**e wsadzić. W Twojej sytuacji strata kasy. Z błędu F01 nic się nie dowiesz, jak tylko zanik płomienia.
  • Poziom 8  
    Nie kupowałem go tylko pożyczyłem. Druga sprawa, że dzięki niemu mogę wykluczyć czujnik płomienia, bo podczas pracy webasta czujnik ma rezsytancje ok 6.5-8 Ohm. Nie ma gwałtownego spadku czy tym podobne. Prawdopodobny może być uszkodzony elektromagnes w pompce paliwa.
  • Poziom 34  
    Wartości dobre. Czujnik dobry. Gdy płomień się pali wówczas CP ma się świecić. Inaczej wadliwy czujnik. Z błędem F01: sitko/wkład, pompa, niedrożność, wada mechaniczna.
  • Poziom 8  
    A powiedz mi błąd "Przerwa w obwodzie czujnika komory spalania" czyli przerwa w czujnik płomienia, oznacza, że sterownik dogorywa, czy po prostu zimny lut jest na styku czujnika. Dodam, że raz webasto odpali drugi raz już nie bo wywalić błąd czujnika.
  • Poziom 34  
    Już raz powiedziałem jak to sprawdzić na 99%. Wyraziłem się dosyć jasno. Patrz czy CP gaśnie zanim zgaśnie płomień. Nie rozumiesz, to sorry. Nie jesteśmy w przedszkolu.
  • Poziom 8  
    Przede wszystkim wyjaśnię Ci jak sprawa wyglada: Webasto po wymianie czujnika płomienia odpalilo, problemem natomiast okazało się nie to co pisałeś , sitko jak i wkład jest jak w najlepszym porządku. Problemem okazało się to, że webasto dusilo się swoimi spalinami, zaciagalo swoje spaliny i płomień po prostu nie miał tlenu i wygasal pomału. Tamto webasto jest już ok.

    Natomiast mam jeszcze drugie webasto również BW50 i jest taki problem ponieważ, raz odpali, a raz nie. Wg interfejsu jest błąd "Przerwa w obwodzie czujnika komory spalania". Więc jak sama nazwa mówi, przerwany jest obwód, przewody jak i wtyczka od czujnika jest ok, czujnik sam w sobie jest również sprawny 3.5Ohma przy obecnych temp otoczenia. Natomiast pytam się czy może być to wina "zimnego lutu" czy po prostu sterownik dogorywa.
  • Poziom 34  
    matios222 napisał:
    webasto dusilo się swoimi spalinami
    Mówiłem przytkać mu nieco wlot zamiast wydurniać się interfejsem w diagnoste od siedmiu boleści.

    matios222 napisał:
    Natomiast mam jeszcze drugie webasto również BW50 i jest taki problem ponieważ, raz odpali, a raz nie. Wg interfejsu jest błąd "Przerwa w obwodzie czujnika komory spalania". Więc jak sama nazwa mówi, przerwany jest obwód, przewody jak i wtyczka od czujnika jest ok, czujnik sam w sobie jest również sprawny 3.5Ohma przy obecnych temp otoczenia. Natomiast pytam się czy może być to wina "zimnego lutu" czy po prostu sterownik dogorywa.

    Zrób test z opornikiem. I nie dopytuj jak lamer jakiś. Powiedziałem jak. Obserwuj na komputerze CP co robi.
  • Poziom 8  
    A co miałoby dać przytkanie wlotu, skoro tak czy tak dusilo się spalinami, problem rozwiązany poprzez wymianę nowych rurek na wydechu jak i przy wlocie powietrza.

    Powiedz mi jasno, co mi ma dać, wstawienie rezystora w obwód czujnika skoro czujnik tak jak pisałem jest SPRAWNY. Jeżeli webasto ruszy to czujnik płomienia pnie się w górę do ok. 10Ohm. Problem leży albo w sterowniku, albo w połączeniu wtyczka/sterownik. Więcej już się chyba od Ciebie nie dowiem.
  • Poziom 34  
    Ponieważ sterownik szybciej wyłapie błąd, niż Ty zdążysz zmierzyć.

    Zrób mu przełącznik z dwóch rezystorów: 3,3Ω/10Ω, aby ręcznie zadecydować aktywność CP - w ten sposób dowiesz się czy to sterownik.
  • Poziom 8  
    Nie mierze miernikiem rezystancji czujnika, tylko poprzez interfejs mam podgląd na aktualną rezsytancje czujnika. Niewiem czy to jest dobry pomysł z przełącznikiem, gdyż jeżeli webasto wykryje zbyt gwałtowny skok rezystancji czujnika, może przerwać pracę.

    Wroce do domu i sprawdzę jeszcze raz czy na interfejsie będzie pokazana rezystancja czujnika, jeżeli jej nie będzie to wina połączenia sterownik/wtyczka
  • Poziom 4  
    Witam, potrzebuję pomocy i może ktoś będzie wiedział czy da się to jakoś ogarnąć
    Mam webasto DW50 (to troszkę nowsze z owalnymi wtyczkami w sterowniku) i problem jest taki, że nie odpala, bo sterownik nie podaje napięcia na kołek żarowy i jednocześnie nie uruchamia elektrozaworku paliwa. Doszedłem do tego co jest przyczyną ale za cholerę nie wiem jak i czy da się to naprawić, otóż w thermotest okazało się, że sterownik odczytuje rezystancję czujnika płomienia cały czas powyżej 20Ω nawet do 30 (wywala błąd: przerwa w obwodzie czujnika komory spalania). przy próbie włączenia "z przycisku" czy zegarem włącza się pompa wody, wiatrak a kołek nie grzeje prawdopodobnie dlatego, że przy takiej rezystancji to już sterownik widzi jakby płomień był i tak sobie chwilę "działa" na wolnych obrotach, po czym jest przedmuch i koniec. Dodam, że każdy element (kołek żarowy, pompa wody, elektrozawór, czujnik płomienia, dmuchawa z pompką paliwa) działa bo próbowałem podmieniając sterownik z innego sprawnego urządzenia. Uprzedzam pytanie, że żarnik i czujnik płomienia też sprawdzone i są sprawne (dobrze działają w innym webasto).
    I teraz najciekawsze do czego doszedłem, wymontowując sterownik w poszukiwaniu ewidentnych oznak uszkodzenia (które ewentualnie mógłbym dostrzec okiem laika) odłączenie czujnika płomienia obniża pomiar rezystancji przez sterownik o około 4-6Ω ale nadal to jest minimum 22Ω i przyszło mi do głowy delikatnie ogrzać płytkę ciepłym powietrzem, wtedy rezystancja zaczęła spadać o dziesiętne części Ω, przygrzałem trochę śmielej suszarką żony (powietrze naprawdę gorące) i w okazało się, że w jednym konkretnym miejscu płytki daje to efekt w postaci dalszego delikatnego obniżania rezystancji i nagle gdy pogrzeję na maxa to jest taki moment, że rezystancja leci na łeb bardzo szybko aż do poziomu miedzy 9 a 6Ω wtedy odpalając "na krótko" kołek żarowy grzeje i podaje paliwo ale wystarczy przestać podgrzewać sterownik i od razu rezystancja rośnie i po balu. Teraz pytanie czy ktoś ma jakiś pomysł dlaczego tak jest i co ewentualnie naprawiać/przelutować? Na zdjęciu zaznaczę miejsce którego grzanie pomaga.
    proszę o pomoc
  • Poziom 4  
    Nie no, super znakomita "nieodpowiedź"
    Nie rozumiem po co takie rzeczy w ogóle pisać... 🤔😕
  • Poziom 8  
    A cóż więcej chciałeś uzyskać? U mnie w innym webasto BW 50 był taki problem, że webasto raz odpalało normalnie i cały cykl 30min pracowało dobrze, a za drugim razem np. wywalało błąd czujnika płomienia (wszystko było sprawne), winowajcą okazały się zimne luty na połączeniu wtyczka - sterownik.