Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda 2417 - Brak mocy, nierówna praca, czarne świece, co jeszcze sprawdzić?

hkmfly 21 Nov 2019 23:06 3204 20
  • #1
    hkmfly
    Level 9  
    Witam. Traktorek Honda 2417 z silnikiem dwucylindrowym. Od pewnego czasu zaczął nierówno pracować, tracić moc, kopcić na czarno- świece czarne. Objaw jakby za dużo paliwa dostawał. Z przyczyn filtr powietrza wykluczony, świece nowe, filtr paliwa nowy, gaźnik sprawdzony, czyszczony, nie pomogło. Wstawiony nowy gaźnik, silnik pracowal z pół godziny dobrze i znów wróciło do "normy". Nie idzie pracować, pokichuje i brak mocy. Myślałem, że ssanie się zacina, ale to wykluczam. Dziwne, że po wymianie gaźnika pracował normalnie, ale krótko. Teraz na zimnym od początku nierówna praca i brak mocy. Nic tam więcej nie ma, jak nie gaźnik to co może być przyczyną takiego zachowania? Dlaczego wymiana gaźnika pomogła tylko na pół godziny pracy? Ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem?
  • #2
    nowypn
    Level 23  
    Witam
    Zainteresuj się układem zapłonowym bo być może tu jest problem. Jak zbudowany jest ten układ? Na tą chwilę pozostaw do wystygnięcia i zobacz czy zimny silnik znowu będzie pracował ok przez pół godziny.
    Pozdrawiam
  • #3
    hkmfly
    Level 9  
    Napisałem przecież, że zimny teraz od początku źle pracuje.
    Układ zapłonowy sprawdzony przez kogoś kto próbował mi pomóc. Ponoć sprawny. Jak jest zbudowany nie wiem.

    Zastanawia mnie czy coś jest nie tak z regulatorem (governor). Po pierwsze to jest chyba nie oryginalna sprężyna oznaczona w oryginale jako 16561Z0A000 spring, governor oraz druga mniejsza 16534Z0A000 spring, starter, której w ogóle nie ma...
    Czy nie odpowiednia praca regulatora obrotów spowodowana złym naciągiem może powodować efekt zalewania świec? Sprężyny właśnie zamówiłem, bo i tak są potrzebne, ale czy to może być ten trop?
  • #4
    nowypn
    Level 23  
    Witam ponownie.
    Rzeczywiście umknął mi wpis o próbie działania na zimnym. Czy jesteś pewien dobrej jakości zatankowanego paliwa? Spróbuj wymienić benzynę bo może tu jest problem? Pozdrawiam
  • #5
    mazg
    Level 16  
    Jaki gaznik kupiles nowy daj zdjecie starego i nowego, i jaki filtr paliwa masz wsadzony. Skoro pracowal pol godziny dobrze na nowym to wyglada ze z gaznikami jest cos nie tak. W gcv530 jest gorzej dostac dobry gaznik do briggsa zamiast awaryjnego nowego gaznika nikki zawsze mozna wsadzic walbro i po problemie na lata, sam nie raz tak robilem.
  • #6
    hkmfly
    Level 9  
    Benzyna jest świeża.
    2 gaźniki zepsute, stary i nowy? Nie sądzę. Filtr paliwa nowy, typowy. Ostatnie zdanie ciężko zrozumieć.
  • #7
    mazg
    Level 16  
    Ostatnie zdanie: Producent nikki najprosciej mowiac caly plastikowy srodek trzymanie plywaka, osadzenie dyszy plastik. Czesto spotykalem ze po dwoch koszeniach zalewal silnik paliwem. Natomiast walbro stara dobra konstrukcja maloawaryjna. A co do filtra to jest duzo rodzai. Samo powiedzenia standardowy malo mowi, jesli oryginal typowy to bialy czy czerwony maja rozne siatki bo to sa siatkowe. A moze mowi pan o np typowym filtrona papierowym. Prosze doprecyzowac. A najlepiej zdjecie gaznika i filtra.
  • #8
    hkmfly
    Level 9  
    Filtr papierowy. Gaźnik nowy jest założony, zrobię zdjęcia, ale nie wiem czy coś będzie widać interesującego.
  • #9
    hkmfly
    Level 9  
    Stary gaźnik Nikuni i nowy zamontowany.
    Honda 2417 - Brak mocy, nierówna praca, czarne świece, co jeszcze sprawdzić? Honda 2417 - Brak mocy, nierówna praca, czarne świece, co jeszcze sprawdzić?
  • #10
    mazg
    Level 16  
    Skupmy sie na starym gazniku. Mikuni dobry gaznik czy przy czyszczeniu wykrecales wszystkie dysze, czyli dwie w komorze plywaka i w samym gazniku tez dwie . I czy wykrecales tez iglice dawki regulacyjne, ktore fabrycznie maja zablokowany dostep przez wbite zagluszki i o ile wykreciles kazda z nich. I najwazniejsze dwie gumowe zatyczki wewnatrz gaznika, byly w dobrym stanie?
  • #11
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Witam.
    Pomiędzy filtrem paliwa a gaźnikiem jest wężyk gumowy którego uszkodzenie (sparciała guma) będzie powodować zapychanie dysz gaźnika. Sprawdź ten trop.
    Rozumiem, że regulowałeś gaźnik?
  • #12
    hkmfly
    Level 9  
    Gaźnik wykręciłem najpierw sam i przedmuchałem bez wykręcania dysz. Nie pomogło, choć wszystko w nim wydałało się na miejscu, łącznie z pracującą iglicą i szczelnym pływakiem. Potem czyścił go jeszcze raz fachowiec, też bez efektu normalnej pracy. Później założony został nowy i uznano, że jest teraz ok, traktorek do mnie wrócił.
    Było ok przez pół godziny jak napisałem.
    Nie regulowałem nowego gaźnika.
    Ten gumowy wężyk skąd i dokąd prowadzi? To ten co wychodzi od góry gaźnika?
  • #13
    mazg
    Level 16  
    Bez wykrecania dysz malo kiedy pomaga przedmuchanie gaznika. Musisz dopytac tego fachowca czy nic wiecej nie robil w tym silniku, np czy nie ustawial zaworów, czy sprawdzal lewe powietrze. Przyczyna moze byc prosta mógł np. poprawic uszczelke dolotu nieskutecznie i po nagrzaniu objaw wrócił.

    A odpowiadajac na pytanie : Koledze leniwcowi, wyraznie napisal chodzi o przewód paliwowy miedzy filtrem paliwa a gaznikiem. Po pierwsze kupujac nowy gaznik z dobrego zrodla dostajemy przewod paliwowy w komplecie. A nawet jesli nie ma go to chyba oczywiste ze spekanego, sparcialego przewodu paliwowego nigdy nie montujemy tam gdzie jest benzyna.
  • #14
    hkmfly
    Level 9  
    Pytałem. Dysze wykręcał i sprawdzał. Uszczelka dolotu źle założona jest chyba mało prawdopodobna, przypominam, że objaw jest na 2 różnych gaźnikach. Trudno chyba ją źle założyć kilkukrotnie po sobie.
    Przewód paliwowy nie jest sparciały.
    Spróbuję mu zacisnąć przewód z paliwem i zobaczę jak zachowa się na końcówce paliwa. Jak praca się poprawi to wygląda na to, że oba gaźniki leją. Nie mam innych pomysłów ani dawcy części lub drugiej maszyny by testować moje.
  • #15
    mazg
    Level 16  
    Na to wyglada ze oba podaja za duzo paliwa, mozesz jeszcze sprawdzic nawet na starym gazniku jak stoi plywak w pozycji gdy zamyka zawor iglicowy, moze utrzymywac za duzy poziom paliwa .przy odwróconym otwartym gazniku tak aby plywak grawitacyjne dociskal iglice, będziesz widzial jak stoi. Najlepiej zrob zdjecie. Sam nie raz tak naprawialem moze troche drastycznym ale ostatecznym ratowaniem gaznika czy to nikki albo w gcv gdzie mamy fabrycznie zablokowana regulacje i nie chcemy tam ingerowac, a widzimy ze stoi zle ma za wysoki poziom, mozna lekko obnizyc poziom paliwa lekko nagrzewajac ten jezyczek i podginajac. Ale jesli sie nie czujesz sie na silach to zrob narazie zdjecie jak stoi. Bo można za mocno podrzac ten plasik i nawet stopic plywak trzeba tylko lekko go uplastycznic.
  • #16
    hkmfly
    Level 9  
    Panowie, wygląda na to, że problem rozwiązany.
    Wyczyściłem świece, żeby były czyste i zamontowałem te dwie nowe oryginalne sprężyny do regulatora obrotów, ale też, bo coś mnie tknęło, włożyłem nowy filtr powietrza w miejsce jak się wydaje czystego, ale używanego. Silnik pracuje jak kiedyś, pracowałem ze 2h bez problemów. Więc albo, wstyd się przyznać (nie wiadomo komu bardziej czy mi czy fachowcowi), zadziałał nowy filtr albo sprężyny albo obie rzeczy naraz. Nie mam siły już testować czy jedno czy drugie. Ważne, że działa. Podejrzewam, że na starym gaźniku też by zadziałało i prawdopodobnie najprostsza rzecz załatwiła temat- filtr powietrza. Zmyliło mnie na początku to, że po wyjęciu filtra praca się nie poprawiała, prawdopodobnie przez zawalone świece czarnym nagarem. Ale jak widać nie tylko ja nie dałem razy, chociaż finalnie to ja problem rozwiązałem.
    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
    Po fachowcu zostały mi za to palące się kontroli ładowania i tu faktycznie nie ładuje, bo po godzinie jazdy nie miał siły zakręcić i kontrolka rezerwy mino, że bak pełny. Wcześniej nic takiego nie było.
    Proszę o podpowiedź co sprawdzić, bo już wolę temat ogarniać sam...
  • #17
    mazg
    Level 16  
    Dobrze ze silnik wrocil do normy. Kontolka paliwa i ładowania najpierw posprawdzaj wszystkie wtyczki jest ich sporo czy sa powpinane jak trzeba, ale pewnie juz sprawdziles. Czy nie sa powpychachane poszczegolne piny we wtyczce do srodka wtyczki czesto to widzialem nawet w samochodach. I plytka pod wskaznikami trzeba obejrzec ale tam nie powinien mechanik zagladac, przeciez problem byl z praca silnika.
  • #18
    hkmfly
    Level 9  
    Mechanik ładował akumulator... Spalił jeden bezpiecznik. Ładowanie wróciło. Rezerwa dalej się pali. Najmniejsze zło z tego wszystkiego, ale wygodnie by było żeby zgasła. Nie wiem niestety co jest sknocone.
  • #19
    kubas10
    Level 25  
    Podepnę się do tematu, u mnie problem był taki że silnik pracował tylko na ssaniu i na zimno ciężko odpalał. Wyjąłem gaźnik i wrzuciłem go do myjki ultradźwiękowej nie regulując nic, po złożeniu pali na dotyk na zimno i gorąco ale nie ma mocy i strzela raz na jakiś czas.... Czy ktoś ma jakąś instrukcję regulacji tego gaźnika ?

    Dodano po 14 [minuty]:

    Znalazłem tutorial jak wyczyścić ten gaźnik ale nie ma nic o regulacji :

    https://www.youtube.com/watch?v=moTi6k5uqeM

    Dodano po 21 [minuty]:

    Na tym filmiku serwisant wykręca 4 dysze z czego 2 po rozwierceniu zaślepek, ile należy je wkręcić ?
  • #21
    kubas10
    Level 25  
    W linku poniżej, zdjęcie poglądowe :

    https://www.honda-engines-eu.com/documents/10...055/1481/a04321f6-78ba-4913-9e73-1c9078cda7d8

    Dodano po 1 [godziny] 44 [minuty]:

    mazg wrote:
    Skupmy sie na starym gazniku. Mikuni dobry gaznik czy przy czyszczeniu wykrecales wszystkie dysze, czyli dwie w komorze plywaka i w samym gazniku tez dwie . I czy wykrecales tez iglice dawki regulacyjne, ktore fabrycznie maja zablokowany dostep przez wbite zagluszki i o ile wykreciles kazda z nich. I najwazniejsze dwie gumowe zatyczki wewnatrz gaznika, byly w dobrym stanie?


    Możesz coś powiedzieć więcej na temat iglic dawki regulacyjnej ?