Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault problem z skrzynią Quickshift

mozzilla 22 Nov 2019 22:49 4422 19
  • #1
    mozzilla
    Level 10  
    Witam koledzy proszę O pomoc z twingo skrzynia quickshift nie odpala błąd df078 niskie cisnienie
  • #2
    genek1000
    Level 35  
    Nie kręci bo nie ma ciśnienia w układzie hydraulicznym sprzęgła/ skrzyni.
    Pompka powinna sie odezwać w momencie otwarcia drzwi pojazdu po postoju i dobić do chyba 70 bar . W sprawnym samochodzie to trwa jakieś 2-3 sekund. Później w czasie jazdy pompka się włącza jak ciśnienie spada poniżej 50 bar .
    Pompka działa ?
  • #3
    mozzilla
    Level 10  
    Pompka działa ciśnienie dobija do 45bar przy zmianie biegów spada na 30
  • #4
    genek1000
    Level 35  
    Dokładnie, to teoretycznie powinno dobijać do 50 bar a ponownie się włączać przy 40 . Jeśli po dobiciu nie leci samo na dół ( nieszczelność w układzie ) i olej zastosowany do hydrauliki jest prawidłowy , to zaczął bym od wymiany akumulatora ciśnienia - ta gruszka metalowa . To coś ma w sobie membranę pod ciśnieniem .
  • #5
    mozzilla
    Level 10  
    Gruszka wymieniona dalej nie odpala,
    Bład ciśnienia pojawi się tylko jak nawie się biegami na zapłonie jeżeli odpalam na zwarcie rozrusznika w czasie jazdy Nie ma żadnych błędów tylko mnie można wrzucić luzu i nie działa tryb automatyczny
  • #6
    genek1000
    Level 35  
    Czyli nie ma błędu ciśnienia ( normalny kierowca nie miesza w biegach na postoju) :D
    Problem leży gdzie indziej jeśli w czasie jazdy sprzęgła działa i biegi zmienia :cry:
  • #7
    mozzilla
    Level 10  
    Tak właśnie. Tylko w czym problem w czasie jazdy i na zapłonie Nie działa tryb automatyczny i nie można wrzucić na luz

    Dodano po 2 [minuty]:

    I nie odpala z kluczyka brak reakcji rozrusznika
  • #8
    genek1000
    Level 35  
    mozzilla wrote:
    I nie odpala z kluczyka brak reakcji rozrusznika

    Przeanalizować warunki zezwolenia na rozruch lub oddać do naprawy komuś kto się zna.
  • #9
    cooleros
    Level 11  
    Witam mam problem ze skrzynia quickshift w clio 1.2b 2002r. Jest coś takiego jak by się ślizgało sprzęgło mechanik stwierdził ze to sprzęgło więc je wymienił po wymianie w ogóle nie chciał jechać więc powiedział że skrzynia uszkodzona i on tego nie zrobi oczywiście za wymianę sprzęgła trzeba było zapłacić. Auto z miesiąc stało padł akumulator po odpaleniu na kable auto nie chciało ruszyć staczało się można było wrzucić tylko 1 i 2 na wyświetlaczu na 3 nie szło i o dziwo z 2 ruszyło i pojechałem biegi manualnie wchodziły i było ok ale jak sie zatrzymałem na światłach to znowu nie mogłem ruszyć więc pojechałem do serwisu reno tam Pan podłączył komputer zaprogramował skrzynie przez kilka minut na wyłączonym silniku biegi się zmieniały było słychać delikatne stukanie jak by manualną skrzynią włączać kolejne biegi po czym sie przejechał i stwierdził że jest ok. (powiedzał że zużycie sprzęgła 23% i był błąd przegrzania sprzęgła oraz nieprawidłowy skok sprzęgła ) Przejechałem sie i wygladało na to że jest ok, ale nie jest ok bo jak przejechałem kilka km i chyba sie skrzynia rozgrzała to jest taki efekt że ruszam z jedynki jest ok potem 2 i jest taki poślizg i obroty szybują na 4-5 tyś i dopiero zapina sie bieg kolejny i tak do 5 jest tak na ręcznej zmianie jak i na automacie. A jak jade delikatnie i widzę że zmienia się bieg i odpuszcze gaz na 2-3 sekundy to bieg się zmieni i już bez poślizgu. Ogólnie wygląda to tak jak by skrzynia nie zapinała biegu albo robi to długo. Proszę o jakąś poradę co to może być co robić od czego zacząć.
    Łukasz
  • #10
    merror
    Level 2  
    Musisz pojechać do kogoś kto ma minimalne pojęcie o tych skrzyniach, zawsze po wymianie sprzęgła trzeba zrobić adaptacje. Albo była zrobiona źle lub coś nie tak z siłownikiem od wysprzeglania, wszystko widać pod kompem -skok siłownika w mm , trzeba pojeździć z komputerem i badac parametry...

    Możesz się połączyć dd2000 (wszystko po francusku) ale darmowy, lub clipem
  • #12
    wyjatek
    Level 10  
    Witam!
    Odgrzebie troche temat swoim przypadkiem:
    Od jakiegoś czasu szukałem dla niepewnosprawnej siostry małego auta z automatyczną skrzynią biegów.
    W końcu w okolicy znalazłem clio II 2004 1.2 16v ze skrzynią quickshift.
    Naczytałem się sporo o półautomatach i ich wadach lecz sprzedający pokazał 2 faktury sprzed roku na 2000 euro po naprawie skrzyni.
    Po udanej (krótkiej jeździe) próbnej sfinalizowaliśmy zakup.
    Auto zostało dosyatczone na lawecie ze względu na brak polskich tablic. Dopiero wtedy zobaczyłem świecącą ikonkę krzyni biegów ( pomarańczowa).
    POstanowiłem przetestować auto na trasie, przy łagodnej jeździe auto zmienia biegi bezproblemowo, lecz przy szybszej , agresywniejszej dochodzi do 4 biegu i rosną tylko
    obroty, nie wchodzi 5 bieg.
    Udałem sie na komputer który wskazał następujące błedy:

    194 Automatyczna skrzynia biegów- połączenie z deską rozdzielczą. Zwarcie do napięcia 12v
    194 Automatyczna skrzynia biegów - połącznie z deską rozdzielczą. Przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy
    174 Automatyczna skrzynia biegów- obwód elektrozaworu blokującego. Zwarcie do napięcia +12v
    167 Automatyczna skrzynia biegów- sygnał redukcji momentu obrotowego jednostki ECU silnika Zwarcie do napięcia +12v
    167 Automatyczna skrzynia biegów- sygnał redukcji momentu obrotowego jednostki ECU silnika przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy.


    Proszę o porady, zastanawiam się nad zwrotem auta choć siostrze bardzo się podoba.
  • #13
    genek1000
    Level 35  
    Niem piszesz czy błędy są stałe czy zapamiętane z nie wiadomo kiedy .
    Jeślim są zapamiętane to stawiam na ślizgające się sprzęgło co oznacza albo źle zrobioną " naprawę skrzyni" albo zużyte sprzęgło .
  • #14
    mozzilla
    Level 10  
    Witam!
    Koledzy co może się objawiać ciągłą pracą pompy? Na pewno że ciśnienia nie trzymie. Może układ zapowietrzony?
  • #15
    Edi119
    Level 3  
    Panowie mam problem w Clio 3 1.2b skrzynia półautomatyczna. Zazwyczaj po postoju jak zapale samochód wyłącza trym automatyczny i wyskakuje sprawdź skrzynię biegów. Po ok 5/8 sekundach błąd znika można wl automat i jechać normalnie. Niekiedy na czerwonym świetle, dłuższym postoju wybije na luz czyli n i wył automat. Niekiedy po chwili wszystko się ureguluje, a niekiedy trzeba wył i wl samochód. Często szarpie przy ruszaniu, reszta biegów- zmiana ich przebiega łagodnie. Może ktoś pomoże bo od pół roku nie może mi nikt pomoc?
  • #16
    genek1000
    Level 35  
    Czy po otwarciu samochodu słyszysz w okolicach lewego przedniego koła prace pompy oleju ? Jak długo ? I czy po wyłączeniu włącza się ponownie ?
  • #17
    Edi119
    Level 3  
    Słychać zawsze przy otwarciu drzwi. Działa z 4 sekundy. I po chwili znowu dobija jak spadnie poniżej 40 barów. Załącza się średnio co 30 sekund
  • #19
    kesof
    Level 9  
    Dzień dobry, a ja mam podobny problem, Clio II 2004 r, 1,2 skrzynia quickshift, 80 000 km przebiegu, u mnie od nowości,
    po przeczytania Waszych wcześniejszych uwag: u mnie po otwarciu drzwi słychać ,że coś się załącza,
    kontrolka skrzyni się świeci, automatyczne wrzucanie biegów nie działa choć wczoraj raz wskoczyła 3 z 2, ale w zasadzie nie da się przelączyć na AUTO, nie ma reakcji, za to redukcja z 5 biegu i innych w dół działa prawidłowo, czasem lubi zgasnąć na skrzyżowaniu , kiedy czekam na 1 biegu na ruszenie, specjaliści od roku nie wiedzą co z tym zrobić,
  • #20
    Edi119
    Level 3  
    U mnie problem z ciśnieniem rozwiązał nowy elektrozawór. Pozostał mi problem z szarpaniem przy starcie. Objawia się to 3 na 10 startów, niekiedy z biegu 2 na 1 jak przerzuci sobie samochód i dodam gazu to przeważnie szarpnie. Poza tym wszystkie biegi bardzo płynnie. Problem na kopie to df072 podporządkuj ukł. hydr.
    Adaptacje wszystkie robione, wymienione sprzęgło, olej i nadal nic. Jest pomysł, że to może komputer sterowania bo po adaptacjach zawsze płynnie jeździ i co kolejne jazdy autem to szarpanie jest częstsze i silniejsze.