Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak kompresji na 2 cylindrach

22 Lis 2019 23:08 819 20
  • Poziom 2  
    Witam, mam problem z Mazdą 6 2.0 diesel. Mianowicie brak kompresji na dwóch cylindrach i samochód nie chce odpalić. Wymienione zostało: rozrząd, uszczelka pod głowicą, głowica po regeneracji. Pierścienie są dobre. Miał może kt taki przypadek? Co było przyczyną? Za wszelkie informacje dziekuję.

    Moderowany przez tzok:

    Ku przestrodze i pamięci załączam oryginał:

    Cytat:
    Witam mam problem z mazda 6 2.0 disel mianowicie brak kompresji na dwuch cylindrach i samochud nie chce odpalic wymienione zostało rozrząd uszczelka pod glowica glowica po regeneracji pierscienie sa dobre mial moze kots taki przypadek co by przyczyna za wszelkoe informacje dziekuje


    Na przyszłość: 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.

  • Poziom 9  
    Jak taka naprawa była, to zostają zawory do wyregulowania. Może górą ucieka.
  • Poziom 2  
    Zawory wyregulowane kompresji nie ma na 3 i 4 cylindrze a na 1 i 2 po 15

    Dodano po 3 [minuty]:

    Mechanik juz nie wie jaka moze byc przyczyna
  • Poziom 38  
    Pewnie podparte, nawet przy braku dołu powinno coś wyjść. Swoją drogą 15 bar w dieslu to padaka
  • Poziom 43  
    Artur768977821 napisał:
    Mechanik juz nie wie jaka moze byc przyczyna

    No bo nieuk i prostak, przecież wpierw trzeba sprawdzić zawory czy się otwierają i zamykają.

    CZemu rozierałes silnik?

    Dodano po 1 [minuty]:

    bearq napisał:
    Swoją drogą 15 bar w dieslu to padaka

    To dzisiejsza benzyna tyle ma.
  • Poziom 2  
    Przed naprawą glowicy nie bylo kompresji na 3 cylindrach. Na na jednym bylo 25 glowica jest w 100% zrobiona dokladnie
  • Poziom 38  
    Napisz dokładnie co było robione w tej głowicy, ile kosztował jej remont?
  • Poziom 35  
    Co to za mechanik co nie umie stwierdzić którędy kompresja ucieka. Wystarczy stara świeca zarowa przewierca się ją na wylot albo toczy końcówkę, wkreca się do głowicy i przez nią z kompresora pompuje powietrze przy tłoku ustawionym w tym cylindzrze na suw pracy. Jak nie będzie spadku ciśnienia to problem z dolotem lub zaworami ssącymi.
  • Poziom 2  
    W glowicy byly robione zawory koszt regeneracji glowicy 500 zl

    Dodano po 7 [minuty]:

    A moze tez byc wina wału
  • Poziom 38  
    Czyli można przypuszczać że głowica ogarnięta. Albo podparte zawory albo już pokrzywione.
  • Poziom 43  
    Było 25 jest 15 cos nie tak ,uszczelka grubsza załozona ? Luzy zaworowe ok? Dmuchaj przez świecę jak kolega pisze kompresorem w przy zamknietych zaworach
  • Poziom 36  
    Po 1 ,500 zł za "zrobienie głowicy"? Przeciągnął papierem ściernym ,rozpiętym na desce?
    Po 2, sprawdzono szczelność zaworów na zdjętej głowicy?
    Po 3 ,Spec od szlifu głowicy nie sprawdził stanu zaworów, prowadnic i gniazd?
    Po 4, powyżej masz podany sposób sprawdzenia podparcia zaworów,skuteczny też przy hydropopychaczach.
    Po5, jak sprawdzono stan pierścieni bez demontażu dołu silnika? Wyciek nafty? Latarka i macanie progów cylindrów?
    Po6, Mechanik jest zobowiązany do oddania sprawnego auta, lub zwrotu wszystkich kosztów jeżeli zamierza uciec od poprawki (koszt części jednorazowego użytku ,robocizny ,głowicy zaworów gniazd zaworowych itd. których nie da się ponownie zamontować.
  • Poziom 36  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    DO szlifu głowicy musi się wypiąć wszystkie zawory więc tu nie przeskoczy tematu łatwo.


    Zdziwił byś się na co stać partaczy.

    Jest jeszcze jedna możliwość że właściciel położył na stół 500 ,a partacz za 500 zrobił co "umniał".
  • Poziom 38  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    bearq napisał:
    Czyli można przypuszczać że głowica ogarnięta

    A skąd, tam jest 16 zaworów.
    Pozatym auto by odpaliło na 2 pozostałych jak by miało taki zamiar.

    Ja 16 zaworowe robiłem w granicach 500 zł gdzie znajomy z Wrocławia zaczynam takie sztuki od 800 zl... W dziurach nie będziesz kasował ludzi jak w dużych miastach,.
    Nawet na złomie glowicy powinno być coś więcej niż 0...
  • Poziom 43  
    U mnie robią 50zł od dziury szlif z dotarciem + zawór + uszczelniacz i to jest tanio. A skoro auto kompresji nie miało to głowica do zrobienia raczej była.

    POzatym autorze , te co to robi wygląda na ogarniętego w skąłdaniu silników czy konjobijca.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Artur768977821 napisał:
    Witam


    Co było przyczyną braku kompresji? Widoczne ubytki w zaworach na nafte? Czy przyczyna nieznana.
  • Moderator Samochody
    Przedwczoraj płaciłem 1000 za zrobienie głowicy do Opla Z18XER, wymiana prowadnic, szlifowanie zaworów i gniazd, płaszczyzna, szczelność i luzy (tam nie ma hydro)
  • Poziom 36  
    Jak ktoś robi ósemkę poniżej 750 czy szesnastkę poniżej 1000 , znaczy że robota zrobiona na skróty. Nawet sprawne zawór/gniazdo to 50 za korektę pastą diamentową.
    Kontrola szczelności też zabiera czas, często trzeba poprawić dotarcie.
    Zsumujmy wszystko ....

    Następne pytanie.. Dwa tłoki w górę na 15 mm od krawędzi i ropa? Potem następna para? Czy macanie paluchem progów?