Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Słabe ładowanie, spadek napięcia pod obciążeniem Suzuki Swift 1.5glx

23 Lis 2019 08:42 261 20
  • Poziom 4  
    Witam po wymianie alternatora w suzuki swift ładowanie podczas uruchomionego silnika wynosi 12,5v po wlaczeniu swiatel mijania spadek jest do 8 v akumulator jest padnięty nie mam go gdzie podładować auto odpalam na kable od innego samochodu czy tak niskie ladowanie oraz takie spadki napiecia moga byc spowodowane skonczonym akumulatorem? To jakis no name nawet nie napisana jest jego pojemnoac. Na poprzednim alternatorze było podobnie jednak nie mialem dostepu do.miernika pochopnie kupilem alternator zmieniłem A nadal cos nie tak
  • Poziom 39  
    Te 12.5 V i 8 V mierzone było na biegunach akumulatora, czy na za końcówkach alternatora? Jeżeli na akumulatorze, to zmierz na alternatorze. Jeżeli będzie duża różnica, to sprawdź jakość połączeń między alternatorem i akumulatorem, również te masowe.
  • Poziom 4  
    Mierzone bylo na klemach akumulatora jak I przy alternatora podobne pomiary
  • Poziom 43  
    Szyszak97 napisał:
    ładowanie podczas uruchomionego silnika wynosi 12,5v
    czyli go nie ma
  • Poziom 4  
    Przed uruchomieniem samochodu na kable akumulator był rozładowany do zera napięcie na nim wynosiło 3v po odpaleniu na kable wzroslo ono do 12.5 v wiec musi byc jakies ładowanie tylko dlaczego takie slabe I dlaczego z takim spadkiem?
    Kontrolka ladowania swieci przy nie uruchomionym silniku po uruchomieniu prawidłowo gaśnie.
  • Poziom 43  
    To proponuję zmienić miernik. Jeśli kontrolka świeci po właczeniu zapłonu i gasnie po rozruchu i bezpośrednio na alternatorze pokazuje takie bzdury to zakładam że przy naciągnietym pasku powinien ładować. Ale przez siec tego nie sprawdzimy.
  • Poziom 39  
    Szyszak97 napisał:
    Przed uruchomieniem samochodu na kable akumulator był rozładowany do zera napięcie na nim wynosiło 3v po odpaleniu na kable wzroslo ono do 12.5 v wiec musi byc jakies ładowanie tylko dlaczego takie slabe I dlaczego z takim spadkiem?

    Nie robiłem takich eksperymentów z pomiarem napięcia w takiej sytuacji, bo jak mi się to raz zdarzyło, to nie miałem wtedy miernika pod ręką. Przypuszczam, że to może być normalne w sytuacji, gdy akumulator jest tak mocno rozładowany, wtedy on może narzucać poziom napięcia, a w miarę jego naładowania napięciowo zacząłby dominować alternator. Pełniejszy obraz sytuacji dałby pomiar prądu jaki daje alternator, ale to jest trudniejsze do zrealizowania. W tej sytuacji najprostsza opcja to porządne naładowanie akumulatora normalnym prostownikiem i sprawdzenie jak w takiej sytuacji będzie się zachowywało napięcie.
  • Poziom 4  
    Wlasnie podejrzewałem ten rozladowany akumulator. Sprobuje go naladowac odpowiednio lub znaleźć cos do podmiany
  • Poziom 43  
    Aku moze byc trup jak odpali to przy ładowaniu napiecie wstanie.
  • Poziom 29  
    Zacznij od podstaw. Sprawdź dokładnie czystość klem oraz przewody, szczególnie połączenia masowe. Lubią "śniedzieć".
    Jak z całą pewnością są OK to pożycz sprawny akumulator i zmierz ponownie napięcie przed uruchomieniem i na pracującym silniku.
  • Poziom 43  
    Albo ma skopany miernik albo ten /;nowy alternator/; taki sam dobry jak i stary
  • Poziom 4  
    Miernik kupilem Nowy, jak i alternator rowniez kupilem nowy na ebay (mieszkam w uk) dalem okolo 90£ wiec ponad 400 zł. Sprobuje podmienić akumulator wtedy zrobic pomiary.
  • Poziom 43  
    Szyszak97 napisał:
    wlaczeniu swiatel mijania spadek jest do 8 v
    Auto gaśnie poniżej ~10V
  • Poziom 4  
    Zgadza się. Auto mi gasnie po wlaczeniu swiatel mijania chyba ze jest to zrobione przez druga osobe doslownie na chwilę tak by sprawdzić pomiar. Tak samo auto gasnie przy skrecie kierownicą poniewaz mam elektryczne wspomaganie.
  • Poziom 43  
    To nie ładuje i tyle. Rok auta podaj
  • Poziom 4  
    Na wolnych obrotach bez obciazenia silnik moze pracowac w nieskończoność. Więc ładowanie jakies jest inaczej by sie wyczerpał kompletnie akumulator auto by a hasło. Rok samochodu to 2007
  • Poziom 43  
    Słabe ładowanie, spadek napięcia pod obciążeniem Suzuki Swift 1.5glx
    masz zasilanie poz zapłonie na IG ?
  • Poziom 4  
    Gdybyś mógł wytlumaczyc czym jest IG. Dodam ze wczoraj samochod chodzil sobie na wolnych obrotach okolo godzinę.
  • Poziom 43  
    Wtyczka alternatora L kontrolka , IG zasilanie po zapłonie. Sprawdz żarówką , i zasilanie na śrubie alternatora równiez żarówką.
  • Poziom 4  
    Sprawdze jak wrócę z pracy.