Witam,
Jestem posiadaczem Golfa IV ze skrzynią AG4 FDH, przebieg 183 tyś. Skrzynia od ponad roku miała delikatny wyciek oleju w miejscu połączenia z silnikiem, po nocy była plamka wielkości ok. 1cm na betonie, olej był wymieniony przy ok 170 tyś. Niestety sytuacja się pogorszyła, teraz po postoju jest plama wielkości 5-7 cm oraz druga pod wyjściem lewej półosi, po zapachu ewidentnie olej przekładniowy. Martwi mnie to gdyż obecnie mieszkam w Niemczech i na święta chcę jechać do Polski ponad 1200 km w jedną stronę i mam duże obawy czy nawet po uzupełnieniu ubytków to auto dojedzie... Mam doświadczenie w mechanice samochodowej ale z ASB niestety żadnego, w teorii wiem jak działa ale nic poza tym. W związku z tym mam kilka pytań do kogoś obeznanego w temacie:
1. Czy taki duży wyciek oleju między skrzynią a silnikiem może być spowodowany tylko uszczelniaczem na wejściu konwertera w pompę oleju i wymiana załatwi sprawę czy raczej to objaw poważniejszej awarii?
2. Czy duży wyciek oleju przy półosi to też tylko sprawa uszczelniacza czy może np. łożyskowania mechanizmu różnicowego?
Skrzynia pracuje normalnie, zmienia biegi dość płynnie, nie ma błędów, jedynie co zauważyłem, to że szumi na 1 biegu i przy ruszaniu pod górę na skręconych kołach słychać mocne buczenie z okolic skrzyni. Nie wiem czy opłaca mi się wymieniać te uszczelnienia czy może cała skrzynia jest do remontu/ wymiany?
Byłbym bardzo wdzięczny za szybką odpowiedź bo czas nagli, do świąt niecały miesiąc.
Mam możliwość kupić skrzynie DTB z przebiegiem 98 tyś. za 180 Euro ale nie mam pojęcia czy jest zamienna z moją, czy ma ktoś może jakieś informacje o zamienności poszczególnych skrzyń?
Jestem posiadaczem Golfa IV ze skrzynią AG4 FDH, przebieg 183 tyś. Skrzynia od ponad roku miała delikatny wyciek oleju w miejscu połączenia z silnikiem, po nocy była plamka wielkości ok. 1cm na betonie, olej był wymieniony przy ok 170 tyś. Niestety sytuacja się pogorszyła, teraz po postoju jest plama wielkości 5-7 cm oraz druga pod wyjściem lewej półosi, po zapachu ewidentnie olej przekładniowy. Martwi mnie to gdyż obecnie mieszkam w Niemczech i na święta chcę jechać do Polski ponad 1200 km w jedną stronę i mam duże obawy czy nawet po uzupełnieniu ubytków to auto dojedzie... Mam doświadczenie w mechanice samochodowej ale z ASB niestety żadnego, w teorii wiem jak działa ale nic poza tym. W związku z tym mam kilka pytań do kogoś obeznanego w temacie:
1. Czy taki duży wyciek oleju między skrzynią a silnikiem może być spowodowany tylko uszczelniaczem na wejściu konwertera w pompę oleju i wymiana załatwi sprawę czy raczej to objaw poważniejszej awarii?
2. Czy duży wyciek oleju przy półosi to też tylko sprawa uszczelniacza czy może np. łożyskowania mechanizmu różnicowego?
Skrzynia pracuje normalnie, zmienia biegi dość płynnie, nie ma błędów, jedynie co zauważyłem, to że szumi na 1 biegu i przy ruszaniu pod górę na skręconych kołach słychać mocne buczenie z okolic skrzyni. Nie wiem czy opłaca mi się wymieniać te uszczelnienia czy może cała skrzynia jest do remontu/ wymiany?
Byłbym bardzo wdzięczny za szybką odpowiedź bo czas nagli, do świąt niecały miesiąc.
Mam możliwość kupić skrzynie DTB z przebiegiem 98 tyś. za 180 Euro ale nie mam pojęcia czy jest zamienna z moją, czy ma ktoś może jakieś informacje o zamienności poszczególnych skrzyń?