Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic 2015 1,6 DCI - P造nu ch這dz帷y w oleju

vipszybki 24 Nov 2019 12:46 5034 20
  • #1
    vipszybki
    Level 9  
    Auto to Renault Trafic z roku 2016 roku z AdBlue, silnik 1,6 DCI MOC: 140 KM, przebieg 100% autentyczny 132 000 km- jestem pierwszym w豉軼icielem auta.

    Problem polega na tym, 瞠 ubywa p造nu chodz帷ego ok 200 ml na 100 km i przedostaje si on do oleju silnikowego- obecno嗆 du篡ch ilo軼i "mas豉" w przewodzie odmy silnika foto poni瞠j, oraz dosy mocne parowanie reaczej p造nu ch這dzacego z korka wlewu oleju/odmy oraz rurki bagnetu oleju silnikowego Renault Trafic 2015 1,6 DCI - P造nu ch這dz帷y w oleju



    Co zrobi貫m:
    - wymieni貫m ch這dniczk oleju silnikowego- ch這dniczk zakupi貫m now oryginaln w ASO Renault
    - wymieni貫m ch這dnic spalin EGR- zakupi貫m now oryginaln w ASO Renault
    - zdemontowa貫m g這wic da貫m do sprawdzenia na mikrop瘯ni璚ia/splanowana/ wymiana uszczelniaczy zaworowych
    - zdemontowa貫m jeszcze raz g這wice i stwierdzi貫m, 瞠 znalaz貫m w kanale sp造wowym olejowym p瘯ni璚ie bloku foto poni瞠j Renault Trafic 2015 1,6 DCI - P造nu ch這dz帷y w oleju
    - kupi貫m regenerowany short blok silnika i prze這篡貫m
    - sprawdzi貫m po wszystkim p造nem reakcyjnym czy nie ma spalin w uk豉dzie ch這dzenia, ale jest wszystko OK, auto pracowa這 na rozgrzanym silniku przez 20 minut i p造n w og鏊e nie zmieni koloru. Natomiast z ciekawo軼i zaaplikowa貫m p造n reakcyjny na korek wlewu oleju i w przeci庵u 2-3 sekund zmieni kolor na 鄴速y, ale to CHYBA normalne.

    Niestety wszystkie naprawy nie przynios造, 瘸dnego rezultatu, nic nie zmieni這 si na plus, ani na minus, nadal miesza p造n ch這dz帷y z olejem..... Pozatym silnik pracuje idealnie: jest moc, odpala dobrze, pracuje r闚no, nie przegrzewa si.

    Prosz do鈍iadczonych o jakie sugestie i pomoc !
  • #2
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    vipszybki wrote:
    kanale sp造wowym olejowym p瘯ni璚ie


    Skoro blok zmieni喚 to uszkodzenie jest w g這wicy w kanale ci郾ieniowym oleju, lub z tego kana逝 na uszczelce przedmuch jest do p造nu.


    To p瘯ni璚ie nie ma wp造wu na nic.

    Zmienia貫 sruby podczas ka盥ego monta簑 g這wicy, planowanie g這wicy by這?
  • #3
    kwok
    Level 39  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    uszkodzenie jest w g這wicy w kanale ci郾ieniowym oleju

    Wtedy olej by szed do ch這dnicy, ci郾ienie oleju jest wy窺ze ni p造nu. Przyczyny nale篡 szuka tam gdzie p造n mo瞠 si przedostawa do oleju ale w miejscach gdzie olej jest bez ci郾ienia. Blok wymieniony wi璚 powiedzmy 瞠 dobry, g這wica mo瞠 by p瘯ni皻a, mo瞠 by problem z turbo je郵i ch這dzone p造nem. Poza tym uszczelki w miejscach gdzie olej i p造n jest oddzelony tylko uszczelnieniem.
  • #4
    vipszybki
    Level 9  
    Kolego czytaj uwa積ie !
    Tak g這wica by豉 sprawdzona na mikrop瘯ni璚ia i planowana, uszczelka pod g這wic by豉 ju 2 razy wymieniana, 鈔uby wymieni貫m na nowe oryginalne z ASO Renault przy pierwszej wymianie, za drugim razem zamontowa貫m te same 鈔uby, sprawdza貫m je i by造 takiej samej d逝go軼i.
    Tylko skoro w uk豉dzie smarowania jest ok 6 bar, a w uk豉dzie ch這dzenia 1-1,5 bara, to jak mo瞠 pcha p造n ch這dz帷y do oleju ?
    Zaznacz, 瞠 wg mnie p造n jest pchany w czasie pracy silnika, a nie po jego zgaszeniu.

    Dodano po 13 [minuty]:

    kwok wrote:
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    uszkodzenie jest w g這wicy w kanale ci郾ieniowym oleju

    Wtedy olej by szed do ch這dnicy, ci郾ienie oleju jest wy窺ze ni p造nu. Przyczyny nale篡 szuka tam gdzie p造n mo瞠 si przedostawa do oleju ale w miejscach gdzie olej jest bez ci郾ienia. Blok wymieniony wi璚 powiedzmy 瞠 dobry, g這wica mo瞠 by p瘯ni皻a, mo瞠 by problem z turbo je郵i ch這dzone p造nem. Poza tym uszczelki w miejscach gdzie olej i p造n jest oddzelony tylko uszczelnieniem.


    Te my郵a貫m jeszcze o turbo bo jest ch這dzone "wod", ale czy tutaj te ze wzgl璠u na r騜nice ci郾ie p造nu i oleju, nie powinno by te na odwr鏒 z przedostawaniem si tych cieczy ?
  • #6
    vipszybki
    Level 9  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    ALe co w zbiorniczku p造nu nie masz mas豉?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czy ci nie brak這 p造nu kiedy?


    W zbiorniczku jest wzorowo. Czysto ZERO 郵ad闚 oleju, nic si nie gotuje,ZERO spalin w uk豉dzie ch這dzenia jak pisa貫m powy瞠j. Problem tylko w tym, 瞠 p造n ch這dz帷y przedostaje si do oleju.

    Autem je寮zili pracownicy, raczej nic nie zabrak這, poza sytuacj kiedy to pierwszy raz usterka zosta豉 zauwa穎na.
  • #7
    kwok
    Level 39  
    vipszybki wrote:
    Te my郵a貫m jeszcze o turbo bo jest ch這dzone "wod", ale czy tutaj te ze wzgl璠u na r騜nice ci郾ie p造nu i oleju, nie powinno by te na odwr鏒 z przedostawaniem si tych cieczy ?


    Jak by to powiedzie prosto.... Mo瞠 by p瘯niecie/nieszczelno嗆 mi璠zy p造nem a sp造wem oleju. P造n pod ci郾ieniem a olej w sp造wie nie. Na pr鏏 mo積a od陰czy p造n od turbiny tylko 瞠by wtedy troch delikatniej je寮zi. Ubytek p造nu powinno by wida w zbiorniczku po kilkuset km.
  • #8
    vipszybki
    Level 9  
    kwok wrote:
    vipszybki wrote:
    Te my郵a貫m jeszcze o turbo bo jest ch這dzone "wod", ale czy tutaj te ze wzgl璠u na r騜nice ci郾ie p造nu i oleju, nie powinno by te na odwr鏒 z przedostawaniem si tych cieczy ?


    Jak by to powiedzie prosto.... Mo瞠 by p瘯niecie/nieszczelno嗆 mi璠zy p造nem a sp造wem oleju. P造n pod ci郾ieniem a olej w sp造wie nie. Na pr鏏 mo積a od陰czy p造n od turbiny tylko 瞠by wtedy troch delikatniej je寮zi. Ubytek p造nu powinno by wida w zbiorniczku po kilkuset km.


    No w sumie nic nie trac. Zaraz na dniach zrobi taka pr鏏 i dam zna.
  • #9
    kwok
    Level 39  
    Wymie filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i p造nu okleja si na filtrze zmniejszaj帷 jego przepustowo嗆, olej idzie na silnik by-passem pomijaj帷 filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zu篡cie silnika b造skawiczne.
  • #10
    vipszybki
    Level 9  
    kwok wrote:
    Wymie filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i p造nu okleja si na filtrze zmniejszaj帷 jego przepustowo嗆, olej idzie na silnik by-passem pomijaj帷 filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zu篡cie silnika b造skawiczne.


    A tyle si tej mazi nie odk豉da, 瞠by zapcha filtr oleju, filtr oleju czysty by zawsze. Mas這 robi si tylko w najwy窺zym punkcie silnika gdzie p造n ch這dniczy odparowuje czyli odma i korek wlewu oleju (bo wlew oleju jest przez przew鏚 odmy w tym silniku).

    Dodatkowo stwierdzam/potwierdzam, 瞠 w odmie silnika s spaliny i podwy窺zone ci郾ienie, jakby by przedmuch spalin do uk豉du odpowietrzania skrzyni korbowej.
  • #11
    vipszybki
    Level 9  
    Turbospr篹arka jednak nie jest ch這dzon ciecz.

    Z dodatkowych obserwacji zauwa篡貫m, 瞠 w odmie jest troch wy窺ze ci郾ienie ni w odmie w sprawnym aucie i jak silnik si rozgrzeje to pojawiaj si tam spaliny- sprawdzi貫m to p造nem reakcyjnym.

    Brakuje mi ju pomys堯w na rozwi您anie problemu....
  • #13
    vipszybki
    Level 9  
    Wielka pora磬a .... za這篡貫m drugi blok silnika wraz z g這wic i problem jest nadal nie usuni皻y.... Spaliny w odmie + podwy窺zone ci郾ienie w odmie + p造n ch這dz帷y w oleju.

    Co my郵icie o nieszczelno軼i kolektora ss帷ego. Do niego jest doprowadzony p造n ch這dz帷y tym kru熯em, kt鏎y zaznaczy貫m na zdj璚iu.

    Renault Trafic 2015 1,6 DCI - P造nu ch這dz帷y w oleju
  • #14
    jurekk55
    Level 36  
    To odlew ci郾ieniowy , wszystko jest mo磧iwe. Umyj ,zapodaaj p造n z barwnikiem pod ci郾ieniem i grzej. Nawiew gor帷ego powietrza powinien da pow.80蚓 plus 1.5 -1.8 bara.
  • #15
    vipszybki
    Level 9  
    Po wymianie kolektora problem nie ust徙i...
  • #16
    Gabka1
    Level 2  
    I co uda這 si zlokalizowa problem.Mam to samo w Oplu Vivaro 1.6 DCI BITURBO przebieg 140000 km.Nie wiem od czego zacz望 mo瞠 jakie podpowiedzi.
  • #17
    broda1301
    Level 14  
    Witam

    Mam taki sam problem i zanim rozkopie ca造 silnik mo瞠 kto rozwi您a problem.
    Auto z 2017 r przebieg 138 ty. P造n idzie do oleju.
  • #18
    vipszybki
    Level 9  
    Tak, zrobi貫m. P瘯ni皻y blok silnika, silnik masz do wymiany. Niestety, ale jedyna wada tych silnik闚 to w豉郾ie p瘯aj帷e bloki...
  • #19
    Gabka1
    Level 2  
    Ja wymieni貫m silnik. Po rozebranu nic nie by這 wida g這wica ok uszczelka ok po d逝窺zych ogl璠zinach by這 wida niewielkie p瘯ni璚ie jednego z kana堯w bloku. 砰cz powodzenia. Radz kupi drugi silnik . S造sza貫m od mechanika 瞠 je郵i przejedzie 160 ty km to ju b璠zie je寮zi.
  • #20
    vipszybki
    Level 9  
    Na rynku ju teraz ci篹ko dosta sprawny motor do tego auta. Jak kupujecie regenerowany to naciskajcie koniecznie na to czy by sprawdzany blok na szczelno嗆. Ja wymienia貫m silnik 3 razy (w tym 2 regenerowane), oba regenerowane kt鏎e kupi貫m mia造 te p瘯ni皻e bloki.
  • #21
    broda1301
    Level 14  
    Ja w swoim zapoda貫m uszczelniacz do ch這dnic i latam, od czasu do czasu dolej p造nu. Jak si wysra to b璠 szuka motoru.
    A mo瞠 kto wie czy motor ze scenica czy megane b璠zie pasowa. Miska, osprz皻 inny a czy reszta podejdzie?
    Taki motor b璠zie mniej wym璚zony.