Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B6 dual klimatronic - brak ogrzewania

refriz 26 Nov 2019 10:07 6732 1
  • #1
    refriz
    Level 2  
    Cześć. Temat wałkowany już wiele razy, ale rozkładam ręce - może ktoś pomoże ?

    Pacjent VW Passat B6 Variant 2007r silnik BMP 2.0 TDI DSG (jeżeli to komuś ma coś dać w tym przypadku). Klimatronik dwustrefowy.
    Brak ogrzewania w aucie - leci ledwo letnie powietrze (według wskazań czujników 4 stopnie C )

    Co działo się kolejno:
    1.
    Komputer wskazywał błąd, dlatego wymieniono:
    1a) jeden błędnie działający silniczek (od klapy ciepłe/zimne ) nie pamiętam numeru dolny obok nóg kierowcy - wymieniony
    2.
    Komputer (było podłączanych już kilka różnych) i sterownik klimatyzacji nie wykazują absolutnie żadnych błędów, mimo to wymieniono:
    2a) Wymieniony dwa razy termostat
    2b) Wymienione dwa czujniki temperatury cieczy (jeden obok termostatu, drugi obok króćca łączącego instalację z blokiem silnika)
    2c) Wymieniona pompa wody (akurat przy wymianie rozrządu) - płyn swobodnie krąży co widać nawet choćby w zbiorniku wyrównawczym
    2d) Wymieniona nagrzewnica (przewody były letnie teraz zawsze bardzo gorące, faktycznie był mały przepust i była zakamieniała, ale jednak przepływ był) - przy tej okazji sprawdzono, że klapki przy nagrzewnicy poruszają się w sposób prawidłowy i nie zacinają się
    2e) Wymieniony korek w zbiorniku wyrównawczym (ten z zapadką ciśnieniową) (Febi 4722)
    2f) Wymieniony sterownik klimatyzacji / regulator dmuchawy (VAL515074)

    3. Płyn chłodniczy spuszczany już wielokrotnie przy różnych wymianach części, wylatuje czysty bez kamienia itp... Odpowietrzony prawidłowo

    4. Sterownik klimy:
    4a) działa prawidłowo każdy przycisk - powietrze wylatuje we wskazane miejsce lub auto
    4b) Nie pokazuje żadnych błędów iO / iO (wcześniej wskazywał błąd silniczka, który został wymieniony pkt 1a)
    4c) w ustawieniach menu wskazuje prawidłowe działanie (i temperaturę) zadaną i wylotową wszystkich czujników



    5. Nie słychać dziwnych dźwięków ze środka przewodów, wygląda, że klapki otwierają się i zamykają prawidłowo

    6. Wielokrotnie przywrócone sterowanie/ustawienie fabryczne klapek

    7. Dmuchawa działa prawidłowo

    8. Latem klimatyzacja działa prawidłowo - chłodzi

    9. Wymienione filtry, układ bez śmieci / liści itp

    10. Wielokrotnie mimo braku błędów i tak wykasowane błędy komputerem

    Nadal nie ma ciepłego powietrza... Może ktoś mądry coś pomoże ?
  • #2
    refriz
    Level 2  
    Temat rozwiązany. Dla chętnych zostawiam info jak rozwiązano problem:

    Po za czynnościami wymienionymi wyżej dodatkowo jeszcze:

    1. Wyjęty i wyczyszczony czujnik temperatury klimatyzacji (1K0907543F) - łatwo się dostać od strony pasażera
    2. Wyjęte nagrzewnice - podłączona do obiegu cieczy chłodzącej sprawna i nie zatkana, była niedawno wymieniana; elektryczna nagrzewnica (1k0963235f)wyjęta i sprawdzona na stole - grzeje cała
    3. Przy okazji wyjętych nagrzewnic ponownie zajrzałem do środka przewodów - wszystkie klapki przy zmianie temperatury na panelu kontrolnym zamykają się i otwierają prawidłowo
    4. Wyjęte wszystkie "duże " bezpieczniki od klimy i ogrzewania (te pod maską). wszystkie sprawne bez nalotów itp
    5. Wyjęty wentylator, Sprawdzony na stole działa płynnie, szczotki ok itd itp...

    W akcie desperacji bo absolutnie wszystko sprawne po raz już 6 (dosłownie) wylany płyn chłodzący, wyjęty termostat i wszystko skręcone bez termostatu. Zalałem wodą demineralizowaną i użyłem środka do czyszczenia układów chłodzenia. Pochodził około godziny na jałowym biegu. Potem zlanie płynu, kilkukrotne płukanie układu i znów montaż termostatu i wszystkiego innego.. i o dziwo ! mimo, że taką czynność wykonałem już kilka razy tym razem zaczęło gdzieś lecieć ciepło.. ale niewiele by nagrzać auto, mimo to było wyczuwalne. Nie wiem gdzie układ się zakamienił czy co się zdarzyło, jednak udało się w 5%.
    Tak więc płyn do czyszczenia ponownie zaaplikowany ale tym razem dużo mocniejszy i teraz tak 1h auto z włączonym silnikiem na 90 stopni temperatura i wysokie obroty. potem z tym płynem czyszczącym, bez zlewania go stało auto przez noc i rano znów grzanie przez godzinę.
    Najśmieszniejsze , że nie było nadal ogrzewania i nawet te 5% ciepła też przestało działać....
    zrezygnowałem zlałem płyn ze środkiem czyszczącym, wypłukałem 2 razy wodą demineralizowaną i zmontowałem wszystko ponownie, termostat, płyn do chłodnic G12 itd... układ po raz nty się odpowietrzył i nagle wszystko zaczęło grzać.

    Nie potrafię tego wytłumaczyć, bo nowa nagrzewnica była drożna całkowicie , ale jednak pomogło ponowne płukanie układu środkiem do tego przeznaczonym. W normalnej sytuacji nie płukał bym układu około 10 razy gdy przewody są ciepłe lub gorące ale mamy małe dziecko i nie może jeździć w zimnym aucie, a pozostałe wszystkie układy ogrzewania i chłodzenia sprawne... nie wiem gdzie się zapchało , bardzo dziwna sytuacja bo wcześniej przewody we wnętrzu auta i pod maską wszystkie gorące po nagrzaniu silnika..... no ale grunt , że w aucie ciepło

    Jak ktoś ma pytania co i jak z tym ustrojstwem to proszę na prv, żeby już tu nie śmiecić.
    Pozdrawiam