Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaguar XF - Zablokowana kolumna kierownicy

27 Lis 2019 10:07 219 3
  • Poziom 9  
    Jak w temacie.
    Auto spisywało sie bez problemów.
    Po postoju około 2tyg nie mozna uruchomić silnika. Na wyświetlaczu komunikat o zablokowanej kolumnie ,
    Więc próbowałem jak w instrukcji otwożyć i zamknąć kilka razy zamek centralny.
    Po kilku razach blokada zaskoczyła. I auto odpaliło bez problemu.
    Poczytałem forum i większość wskazywała na akumulator lub baterja w kluczyku , więc wymieniłem 2 akumulatory i baterje. Auto odpaliło i po przejechaniu kilku km zaparkowałem , po powrocie około 20min. Problem powrócił.
    Zamykanie /otwieranie nic nie dało.
    Poza spadkiem napiecia w instalacji. (12.5V bez uruch. silnika - na biegu jałowym podczas pracy 14.6-15.0V)
    Przyjechałem żeby scholować auto pod dom i wsiadam kluczyk, Start przycisk i auto odpaliło.
    Masakra jakaś.
    Więc dotarłem do domu. Auto paliło za każdym razem 10/10
    Postój około 2godz.
    I problem ten sam.
    Po odblokowaniu zamków, wciskam start i mam komunikat o zablokowanej kolumnie.
    Pomimo tego że kolumna nie jest zablokowana. Można normalnie skręcać koła.
    Żadne kombinacje nie dają nic.
    Czy ktoś jest w stanie pomódz w rozwiązaniu tego problemu.
    Zastanawiałem sie nad wymiana zamka ale lokalizacja jest tragiczna i żeby się dostac do niego musiał bym rozmontować połowe auta.
    Czy jest mozliwość dezaktywacji tej blokady np. SSD programowo.
    Dodatkowo sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są OK teraz szukam który jest od sterowania pozycja kolumny i zamka.
    Niestety w instrukcji nie zaznaczono który jest od tej blokady.
    powinien być 15A ale sa 3 skrzynki jedna z przodu , kolejna w kabinie i jedna w bagażniku.
    Może jest ktoś kto miał juz doświadczenie z podobnym problemem i bedzie wstanie pomódz.
    Niestety wizyta w servisie jest dość trudna z uwagi na miejsce zamieszkania.

    Bedę wdzięczny za wszelkie sugestie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 8  
    Ewentualnie spróbować raz jeszcze zalogować kluczyk może coś pomoże tego nie wiem ale nie zaszkodzi spróbować.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jeżeli by nie pomogło to zostaje wymiana zamka niestety ale łatwiej jest raz jeszcze odnowa dodać kluczyk jak rozbierać pół auta.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 9  
    Niestety nie uniknę rozmontowania auta.
    Dostałem się do zamka ale odpięcie wtyczki nic nie dało.
    Nie wiem jak sprawdzić zamek.
    Ma 4 przewody. wnioskuję że musi być zasilanie i masa
    Czyli zostaja 2 , pewnie CAN
    Na schemacie elektrycznym niestety nie udało mi się jeszcze znaleść.
    Zamówiłem nowy zamek.
    Teraz pozostaje kwestia, w sklepie na stronie jest informacja że może być konieczne zakodowanie zamka programowo.
    Więc zastanawiam się czy to będzie konieczne ??
    Bo jak tak to będzie niezły bajzel.