Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot - Diagnostyka błędów Airbag

28 Lis 2019 17:34 225 17
  • Poziom 10  
    Proszę o pomoc w sprawie zdiagnozowania airbagów. Peugeot 807 2.0 136KM benzyna 2003r.
    Kupione miesiąc temu. Auto miało w przeszłości kolizję i jest lekka choinka na zegarach. Poprzednik nic z tym nie robił, a ja chcę doprowadzić auto do normalnego stanu.

    Peugeot - Diagnostyka błędów Airbag

    Zgodnie z błędami wymieniłem napinacze, ale błędów dalej się nie da skasować. Stany poduszek też mają dziwne wskazania:

    Peugeot - Diagnostyka błędów Airbag

    Peugeot - Diagnostyka błędów Airbag

    Czy błędami może sypać jakiś czujnik uderzeniowy albo sterownik airbag? Napinacze trzeba jakoś kodować po wymianie? Mam Diagboxa i PP2000. Mój warsztat nie pomaga, bo nie ma odpowiedniego interfejsu. Co do reszty błędów - też nie mam pojęcia i proszę mnie jakoś nakierować... :)
  • Poziom 10  
    Naprawa, czyli czyszczenie crash data? Jakie to są koszty? Używany sterownik kosztuje 180 zł.
    Sterownik o takich numerach jak poniżej?

    Peugeot - Diagnostyka błędów Airbag

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    militarius napisał:
    a ja chcę doprowadzić auto do normalnego stanu.


    Kup komplet z jednego auta .


    Komplet czego? napinaczy, poducha, sterownik, czujniki?
  • Poziom 43  
    militarius napisał:
    Naprawa, czyli czyszczenie crash data?

    A po co jak i tak musisz kupić.
    militarius napisał:
    napinaczy, poducha, sterownik, czujniki?


    Więc kup z jednego auta , przynajmniej będzie co trzeba.
  • Poziom 10  
    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Więc kup z jednego auta , przynajmniej będzie co trzeba.


    A co będzie jak kupię z innych? to nie takie proste ;)
  • Poziom 10  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    A to że sterownik ma zapisaną konfigurację poduszek w sobie.

    I zaczynasz Januszować.


    Czyli podsumowując, mam znaleźć bezwypadkowego dawcę, który ma identyczną liczbę poduszek, ze sprawnym sterownikiem i niewystrzelonymi pasami?
    Nie chodzi o januszowanie tylko próbuję zrozumieć i znaleźć odpowiednie rozwiązanie - nie siedzę w temacie :)
  • Poziom 28  
    Wyślij mi sensor to za 50 cebulionów pln Ci zrobię oryginał.

    Dodano po 39 [sekundy]:

    Na PW jeśli zainteresowany

    Moderowany przez CameR:

    Zabroniona jest dyskusja na tematy
    (...)
    5-Naprawy sterowników airbag.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3502245.html

    Reg. 3.1.10. Nie reklamuj stron internetowych lub usług w jakiejkolwiek formie.

  • Poziom 35  
    Nie kolego, wyjąc sterownik podjechać lub wysłać do kogoś kto go potrafi naprawić, zapłacić , wsadzić i skasować błędy . Trafienie na taki sam z takiego samego może czasochłonne . Życie polega na tym że albo się ma wiedzę i sprzęt i się kasuje kasę za usługę lub nie mając wiedzy i sprzętu płaci się komuś kto ją ma . Jak to mówi mój znajomy nawet do łopaty trzeba mieć wiedzę ....
  • Poziom 10  
    melas napisał:
    Wyślij mi sensor to za 50 cebulionów pln Ci zrobię oryginał.

    Dodano po 39 [sekundy]:

    Na PW jeśli zainteresowany


    Oczywiście namiar zachowam, ale wolę to na miejscu zrobić niż mieć z głowy 4 dni na wysyłki. Jak się nie uda to się odezwę.

    kamyczek napisał:
    Nie kolego, wyjąc sterownik podjechać lub wysłać do kogoś kto go potrafi naprawić, zapłacić , wsadzić i skasować błędy . Trafienie na taki sam z takiego samego może czasochłonne . Życie polega na tym że albo się ma wiedzę i sprzęt i się kasuje kasę za usługę lub nie mając wiedzy i sprzętu płaci się komuś kto ją ma . Jak to mówi mój znajomy nawet do łopaty trzeba mieć wiedzę ....


    No mniej więcej o takie wyjaśnienie mi chodziło. Oczywiście jestem skłonny odpowiednio zapłacić, ale nie bez sensu wymieniać jeszcze raz wszystko jeśli w ogóle będzie się dało znaleźć wszystko z jednego dawcy.
  • Poziom 43  
    kamyczek napisał:
    Trafienie na taki sam


    A po co wystraczy że sensor i poduszki będą z jednego auta.
    A robić komuś sensor by reszta była w opornikach to czysty debilizm.
  • Poziom 35  
    A instalację do brakujących czujników czy poduszek których to auto nie posiada dorobi sobie sam ? Ładunki w konsoli i kierownicy mogą być dwu lub jedno zapalnikowe , do tego mogą lub nie muszą być poduszki boczne i czujniki zderzenia . Debilizmem jest wymiana sterownika , poza tym w wielu jest teraz np. VIN auta , mogą być wyciągnięte z angola i co wtedy ? Ale co ja wiem ...
  • Poziom 10  
    a powie mi ktos (czysto teoretycznie) jakie są skutki czyszczenia sterownika z crash data i wlozenia go z powrotem do auta?
  • Poziom 35  
    Czysto teoretycznie możesz kupić nowy sterownik w aso i tak się to robi po bożemu . A że 99% aut po wypadkach ma regenerowane sterowniki to już tylko szara rzeczywistość . Tak na prawdę mniej się boję takiego sterownika niż alkoholu sprzedawanego w kanistrach . Wiele sterowników nowych można używać wielokrotnie kasując błędy testerem . Nowe VW , Ople , niektóre renault. To jest trochę naciąganie klienta na kasę bo jedyne co go blokuje to w zasadzie zapis w eep czy procesorze o zadziałaniu . Generalnie prawo zabrania regeneracji a ubezpieczalnie często nie liczą nowego sterownika do auta w odszkodowaniu chociaż powinny jego cenę wliczyć . Zgadnij w ilu stacjach aso na fakturze masz wymianę sterownika po wypadku ? I dostajesz zużyte części do ręki ???

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    militarius napisał:
    jakie są skutki czyszczenia sterownika z crash data i wlozenia go z powrotem do auta?

    Pomimo "logicznego" przywrócenia działania "procesora" w sterowniku do prawidłowego działania, mogą być uszkodzone drivery wyjściowe, sterujące zapłonnikiem poduszki. Wtedy przy kolejnej kolizji sterownik będzie chciał odpalić poduszkę ale element wykonawczy nie będzie mógł podać odpowiedniej "energii ładunku elektrycznego" na zapłonnik poduszki.... i trafisz głową w kierownicę.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3246581.html
  • Poziom 35  
    Teoretycznie to koledzy gwarancja na ładunek pirotechniczny to ca 3 lata ile aut ma po tym okresie wymienione ładunki na nowe . Kupisz wszystko nowe w aso a i tak nie ma gwarancji że uchroni cię to przed śmiercią poza tym wszystko jest testowane przy 50km/h powyżej albo masz szczęście albo nie i to by było na tyle . Poza tym niektóre nowe sterowniki w aso kosztują kilkaset złotych więc nie są to zawrotne sumy .