Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo v50 2.0d - Skaczące ciśnienie paliwa

28 Lis 2019 19:53 954 17
  • Poziom 12  
    Witam, posiadam volvo v50 2.0d 136 km siemens i mam problem z szarpaniem podczas jednostajnej jazdy i podczas bardzo delikatnego przyspieszania, skacze też ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej w zakresie 500 bar. Pompa oraz wtryskiwacze były regenerowane w znanym zakładzie z krakowa. Samochód jest po zabiegu usunięcia dpf w volvotech, który to podobno miał dawać te objawy, lecz nic to nie zmieniło. Proszę o pomoc, co dalej szukać, bo normalnie tym autem jeździć się nie da .
  • Poziom 7  
    Może zawór regulacyjny na pompie wysokiego ciśnienia.
  • Poziom 18  
    Zrób egr off
    Miałem tak w c5 na tym samym silniku i ecu.
  • Poziom 12  
    Egr odpięty, a pompa po kompleksowej naprawie.
  • Poziom 18  
    Odpal auto, weź komp i sprawdź czy jest stabilna wartość przepływomierza powietrza i praca zaworu egr. Miałem taki przypadek że mimo odpietego egr'u jego wartość wahała się od 2 do 70 % owtarcia przez co była inna wielkość zasysanego powietrza i ciśnienie paliwa falowało od 230 do 450 bar. Też podmienilem pompe wysokiego ciśnienia wraz z regulatorem i nic to nie dało. Dopiero jak zarobiłem egr off w ecu to pozostał on w położeniu 2% i wszystkie parametry się ustabilizowały. Moje auto do było citroen c5 2006 2.0 hdi sid803a, z tego co kojarzę w v50 siedzi dokładnie to samo.
  • Poziom 12  
    Ok. Sprawdze to ale dopiero we środę.
  • Poziom 12  
    Witam ponownie, sprawdzałem egr i jest przez cały czas na 1,8% więc niestety to nie to. Na komputerze widać że sterownik silnika cały czas próbuje ustawić ciśnienie na listwie wtryskowej ale tylko podczas jednostajnej jazdy, tak jak by coś sterownikowi dawało zły sygnał przez co sterownik usiłuje dostosować ciśnienie.
  • Poziom 31  
    A laskawie ktos sprawidzil cisnienie wzgledem manometru? czy tak walicie na pale bo a moze sie uda ?
  • Poziom 12  
    Manometrem nie sprawdzałem, ale widać na komputerze, że sterownik wachluje zaworem regulacji ciśnienia.
  • Poziom 1  
    Witam chciałbym się zapytać czy udało się rozwiązać problem
  • Poziom 12  
    Niestety nie, ale mam zamiar wymienić ecu.
  • Poziom 10  
    zasilaczwarsztatowy napisał:
    Niestety nie, ale mam zamiar wymienić ecu.


    Jest jakiś postęp? Mam to samo. Szukam przyczyny wibracji silnika, która przenosi się na fotel kierowcy.
  • Poziom 12  
    Witam ponownie, więc jestem po wymianie sterownika i wgraniu oryginalnego oprogramowania w aso, ale niestety nie przyniosło to pożądanego efektu i silnik w dalszym ciągu szarpie podczas jednostajnej jazdy. W dalszym ciągu to skaczące ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej.
  • Poziom 10  
    Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę.
    W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony, bo jest teraz zaślepiony), przyjmuje zastępczą (na stale wpisaną w pamięci ECU) wartość ilości dostarczanego powietrza (bo nie działa MAF) i jest ona rzeczywiście stała bo nie wpływa na tą wartość turbina bo sterowanie nią jest wyłączone.
    Mamy więc sytuację, w której przy sprawnym silniku (równe ciśnienia sprężania na tłokach, szczelny układ dolotu powietrza, sprawne sterowanie zaworami, sprawne pozostałe czujniki, sprawna pompa wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze) nic nie powinno wpływać na wielkość dawki paliwa, która powinna być w tym momencie względnie stała.
    Jeżeli teraz ciśnienie na szynie common rail, które powinno wynosić dokładnie 280 bar +/- parę bar, mocno skacze to masz informację, że albo nie działa prawidłowo pompa, albo wtryskiwacze.
    Tak przy okazji, wtryskiwaczy Siemensa ze stosem piezoelektrycznym, jeśli jest on uszkodzony, nie da się naprawić. Z własnego doświadczenia wiem, że regeneracja wtryskiwaczy to loteria i droga donikąd. Ostatecznie musiałem kupić nowe.
    Jeśli ciśnienie na szynie common rail wynosi 280 bar a zmienność ciśnienia jest niewielka to oznacza, że coś innego wpływa na pracę pompy, która sterowana ECU (które cały czas odbiera sygnały z innych czujników) wciąż zmienia parametry pracy.
    W pierwszej kolejności sprawdziłbym MAF. Podłączamy wtyczkę do MAF (bo wcześniej ją odłączyliśmy), mamy zaślepiony EGR, podłączamy wężyk podciśnienia turbiny pod aktuator (elektrozawór podciśnienia) i patrzymy na parametry położenia czujnika położenia kierownicy turbiny. Jeśli wartość ta ciągle się zmienia, to podejrzenie nieprawidłowej pracy pada na MAF albo czujnik ciśnienia na dolocie.
    Jeżeli położenie kierownicy turbiny jest względnie stałe, rzeczywiste ciśnienie na dolocie równe ciśnieniu zadanemu to podejrzanym pozostaje EGR.
    Usuwamy zaślepkę EGR (podłączamy wężyk podciśnienia turbiny, jeśli jest odłączony) i przy odłączonym MAF (bo ten steruje pracą EGR) patrzymy co się dzieje z ciśnieniem na dolocie. Jeżeli jest ono mniejsze od zadanego to mamy niemal pewność, że walnięty jest EGR (uszkodzone sterowanie położenia grzybka i/lub zapieczony grzybek).
    Tutaj przypomnę, że po każdym uruchomieniu silnika przy odłączonym EGR, trzeba go zaadaptować.
    Wpływ na dawkę paliwa ma również czujnik temperatury na dolocie. Jeśli obwód tego czujnika ma połączenie elektrycznie chwiejne to ECU może przyjmować temperaturę od -40 stC do rzeczywistej temperatury otoczenia. Co ma w konsekwencji wpływ na pracę pompy.
    Powyższe oczywiście dotyczy biegu jałowego.
  • Poziom 12  
    Dzięki za odzew, sprawdzę to na dniach i dam znać co i jak.
  • Poziom 14  
    Nie wierz w regeneracje tych wtrysków. Ja mam sprawny komplet na podmiane na stanie. Druga rzecz jeżeli auto
    Ma bypas intercolera czyli jest na dwóch przepustnicach to szarpanie może być od powietrza, testerem tego nie
    wyłapiesz.
  • Poziom 12  
    Witam, auto ma bypas interkulera gdyż posiada filtr fap.
  • Poziom 12  
    Witam,więc sprawdziłem ciśnienie na szynie wtryskowej i na wolnych obrotach 855 obr. ciśnienie wynosi 260-266 bar, a przepływ powietrza 470-500 mg na egr wysterowanym na 1,97%.