Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus c330 - Rozrusznik słabo kręci

rubensdb 29 Nov 2019 16:17 1566 22
    rubensdb
    Level 9  
    Mam problem z rozrusznikiem R11a.
    Rozebrałem go w celu wymiany tulejek, bendixa, szczotek. Zauważyłem że lamelki komutatora są w kiepskim stanie. Wyrównalem je papierem ściernym. Zrobiłem pomiar wyszło że pomiędzy lamelkami komutatora jest zwarcie. Ja coś źle robię, czy wirnik na złom? Nie jestem elektrykiem. Pozdrawiam serdecznie.
  • Helpful post
    anchilos
    Level 38  
    Między "klepkami- lamelkami " komutatora występuje bardzo mały opór,
    może zostać potraktowany jako zwarcie.
    Najlepiej to sprawdzić na " brzęczyku" ( połówka transformatora)
    w zakładzie przezwajającym silniki.
    Sprawdź jeszcze przejście z klepek na masę (czopy wirnika).
    Jeśli jest- "kaput"
  • Helpful post
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    rubensdb wrote:
    Wyrównalem je papierem ściernym. Zrobiłem pomiar wyszło że pomiędzy lamelkami komutatora jest zwarcie.
    Obawiam się, że prościej i taniej było by go zanieść do regeneracji. Komutator powinno się obrobić - wyskrobać mikę na milimetr głęboko spomiędzy lamelek, potem wyrównać na tokarce. Tulejki tez powinny być wprasowane i rozwiercone na wymiar, jeśli czopy wirnika są już przydarte. A tak, rozebrałeś coś, co nawet nie wiesz jak działa - więcej może być z tego szkody niż pożytku.
    rubensdb
    Level 9  
    Złożę do kupy i zobaczę co się będzie działo. Nie będzie działać idę po nowy i spokój.
    rubensdb
    Level 9  
    Wiem właśnie, szkoda mi go wyrzucać. Coś wymyślę. Ciągnik będzie stał przez zimę, mam czas na znalezienie rozwiązania.
    anchilos
    Level 38  
    robokop wrote:
    Nowe przekładniowe, to chińskie byle co.

No i znów pozwolę się z Panem nie zgodzić.

to chińskie byle co.