Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Espace IV 1.9dci - Alternator 155A, SG15L013

DiRom 29 Nov 2019 21:14 1356 3
  • #1
    DiRom
    Level 10  
    Witam Kolegów

    Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą.

    W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami 14.4V bez obciążenia. Ale należy sprawdzić z obciążeniem: Nawiew(13.0)V+Światła (11,7V)+Przeciwmgielne i Radio(10,4)V. No to zamiast ładować rozładowywał. Posprawdzałem masę, klemy. No ale aku lipa, podmieniłem aku z innego samochodu(12,56)V w spoczynku. Podpiąłem w Espace i powtórka ta sama, więc tylko alternator do naprawy/regeneracji. Z lekkimi oporami wydostałem altka z auta i na stół, regulator z szczotkami ok. mostek 8-mio diodowy tzn. 7 bo jedna uciekła, stojan z 3 fazami i z 1-ej fazy dioda nie przewodziła wogóle i ostatnia z tego mostka uciekła. Reszta ok ale zbyt bardzo zmęczone/przegrzane. Może być zwarcie na stojanie 1-ej fazy, ewentualnie mostek a że koszt niewielki więc: zakupiłem, założyłem, zlutowałem, włożyłem altka do auta i po przytknięciu kabla grubego plusowego(B+) zaiskrzyło, no to spróbuję jeszcze raz, no nic się nie stało więc go przykręciłem. Pomiar początkowy 14.3V na nowym mostku i na światłach mijania pokazało 13.26V i nie ważne co włączyłem nadal tyle pokazywał, na wolnych obrotach, oczywiście było słychać że silnik zwalnia obroty napięcie też, ale wyrównał obroty i napięcie wróciło. Ale to był krótki test, gdyż zaczęło w altku iskrzeć. Raz jedna dioda raz druga. Duże obciążenie duży prąd i dlatego? Lecz dodam że ten nowy mostek to jakaś chińszczyzna diody zgrzewane nie lutowane. Kabel prądowy po ok. 2min. przy mostku był dość ciepły ok.50st. Oczywiście zdałem sobie sprawę z tego że nadal jest coś nie tak. Czy to faktycznie wina stojana a konkretnie 1-ej fazy, która ma zwarcie i lepiej zregenerować niż oryginalny mostek kupować? Czy może to być inna przyczyna? Może miał ktoś podobny problem, bo przeszukiwałem różne fora i nic nie znalazłem co mogłoby mi podpowiedzieć, lub przybliżyć.

    Nie sprawdzałem uzwojeń na stole z braku miejsca na nim, jutro zrobię zdjęcie starego i nowego, bo muszę go znów wydostać i sprawdzę czy znów 1-sza dioda się ujarała i też zostawię na sprawnym aku klemy czy wewnętrznie nie ma czegoś co by, podkradało prąd.
  • #2
    jacek1_27
    Level 8  
    Miałeś wylutowany mostek to mogłeś sprawdzić stojan. Objawy wskazują na zwarcie mostka lub stojana na 1 fazie.
  • #3
    DiRom
    Level 10  
    Tak miałem wylutowany i mogłem sprawdzić, ale nie miałem miejsca na stole. Zwarcie na mostku? Nowym? Nie pszyszło mi do głowy aby to sprawdzić, choć nie wydaje mi się aby miał zwarcie nowy, bo raczej są sprawdzane. Jutro wylutuje i sprawdzę.
  • #4
    DiRom
    Level 10  
    Renault Espace IV 1.9dci - Alternator 155A, SG15L013
    Renault Espace IV 1.9dci - Alternator 155A, SG15L013
    Renault Espace IV 1.9dci - Alternator 155A, SG15L013


    Dziś skurczybyka wydostałem i powyżej zdjęcia, po sprawdzeniu niestety pokazuje zwarcie, nie rozbierałem regulatora bo może to on robi zwarcie tylko odeślę do regeneracji. Lecz zastanawiam się nad zmianą tego altka, gdyż dużo osób ma problemy z nim i trudno dostępne ale wolałbym zamienić na zwykły chłodzony powietrzem. Ktoś coś poleci? Przynajmniej aby miał te min. 160A i pasował pod uchwyt korpusu silnika jak i średnica fi50 łożyska ślizgowego.

    Również coś mi kradnie prąd, zostawiłem aku na noc i z 12.5V dziś popołudniu było już 12.3V po odpięciu aku bo,starego altka musiałem wyciągnąć czyli jakieś 40min minęło napięcie sprawdzane na aku wynosiło już 12.46V. Czy ktoś kto ma Espace IV miał podobny problem czy to normalne? Bo podejrzewam że po tygodniu nieodpalania autka, by już nie odpalił. Będę musiał sprawdzać bezpieczniki od A do Z na którym ciągnie prąd.