Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa B - Brak mocy biały dym nierówna praca na wysokich obrotach

dani373 29 Nov 2019 23:34 975 6
  • #1
    dani373
    Level 7  
    Witam. Mam dość dziwną usterke.
    Samochód: Opel Corsa B
    Silnik prawdopodobnie od Astry 1.7TDS 82KM
    Wymieniłem dziś filtry oleju powietrza oraz płyn chłodniczy.
    Filtr oleju został zalany olejem tuż przed zamontowaniem.
    Samochód przed finalnym uruchomieniem został odpalony 2 razy raz na około 10 sek za drugim razem na jakąś minute.
    Po około 30 min po przejechaniu o1km samochód stracił całkowicie moc.
    Zaczął z tłumika wydobywać się gesty biały dym, wchodzi max na 3200 obrotów i zaczyna nie równo pracować obroty falują po odkręceniu świec żarowych 2 były brudne w oleju.
    Rozrząd 100% dobrze ustawiony pompa sprawna 100%
    Proszę o informacje gdy sam coś ustalę na pewno tez dam znać.


    dużo też się naczytałem
    wiele osób wymienia :
    1. Uszczelka pod głowica biały dym jest powodem spalania płynu chłodzącego w komorze spalania
    2. Do wymiany pierścienie - zmniejszone smarowanie tuż po wymianie oleju.
    3. Turbina wyrzuca olej do kolektora przez to jest spalany.
  • #2
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Z wydechu nie śmierdzi aby frytkami ? Błędy silnika ? Sterownik pompy ?

    dani373 wrote:
    pompa sprawna 100%
    Rozwiń myśl.
  • #3
    dani373
    Level 7  
    Obroty falują. Tuż przez usterka może dzień dwa gdy samochód wchodził na obroty zacząłem słyszeć taki gwizd tak jakby samochód zaczął się suwać lekko na pasku nie był to głośny dziwek ale można było go uslyszeć.
    Posiadam też w domu podobny silnik 1.5 D więc po sprawdzeniu turbiny zajmę się pewnie wymiana silnika.
  • #4
    Hektar Zahler
    Level 34  
    No i się dowiedziałem.
  • #5
    dani373
    Level 7  
    juz ;) zrobione
    Powód był dość głupi i banalny .

    Dodano po 3 [minuty]:

    niewiem jakim cudem ale problemem była turbina. 100% usterka naprawiona
    łopatki sie zapchały i zostaly zablokowane
    zwykły kawałek drucika oraz troche czasu by dostac sie do wszystkich elementów i problem zniknął
    podczas gdy samochód wchodził naw 2000+oborotów wraz z powietrzem z turbiny leciał olej. to dziwne ale naprawione
    czasem warto samemu coś pomajsterkować.



    wiec kazdemy posiadaczowi 1.7TDS z takim problemem proponuje wpierw sprawdzić kolektor dolotowy ;) czy nie jest zabrudzony olejem jest oto tylko 4 śrubki 14;)
    Potem sprawdzic kompresje na każdym z cylindrów u mnie bylo okolo 28 barów 400 psi+
    a dopiero kombinować z pompą wtryskową wtryskami
    kolor dymu posiada tez duże znaczenie.
  • #6
    Hektar Zahler
    Level 34  
    To nie był cud. To była diagnostyka młotka i przecinaka. Zastane turbo, jako nie dmuchające wcale, nie ma prawa robić 3 tyś. obrotów.