Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Aveo 1,2 BRC fabryczny - gdzie złącze diag. gazu, czy interfejs STAG będzie ok

30 Lis 2019 08:01 504 32
  • Poziom 11  
    Witam,
    Od niedawna jestem posiadaczem Aveo 1,2 16V z 2010r. z fabrycznym gazem BRC. Chciałbym zaktualizować soft oraz nieco obniżyć temperaturę przełączania. I w związku z tym mam trzy pytania:
    - gdzie szukać złącza diagnostycznego w aucie
    - czy mogę wykorzystać posiadany interfejs do STAG Qbox na USB? (jeżeli trzeba przelutować wtyczkę to nie mam problemu-STAGa już nie mam)
    - bardzo często migają mi diody (te naokoło, wskazujące poziom), bez różnicy ile gazu w zbiorniku; i generalnie nic nie wskazują (jak nie migają, to świecą się wszystkie).

    Z góry dziękuję!
  • Poziom 40  
    Złącza szukaj przy sterowniku. Interfejsu od STAGa nie dopasujesz. Jaką masz temperaturę przełączania?
    Na mojej centralce też diody migają ale nie ma żadnych błędów w sterowniku.
  • Poziom 22  
    wropl napisał:
    - gdzie szukać złącza diagnostycznego w aucie

    przy takim pytaniu polecę jednak warsztat z widzą, po co masz później pisać że instalacje LPG są do niczego..
  • Poziom 11  
    maiami napisał:
    wropl napisał:
    - gdzie szukać złącza diagnostycznego w aucie

    przy takim pytaniu polecę jednak warsztat z widzą, po co masz później pisać że instalacje LPG są do niczego..


    W sumie tak, te warsztaty to aż pękają od tej wiedzy i fachowości. Tylko po co elektroda i skąd te narzekania i szukanie sprawdzonych warsztatów?
    I w sumie Staga sam serwisowałem przez 3 lata, więc co ja tam wiem.

    Dodano po 5 [minuty]:

    sebap napisał:
    Złącza szukaj przy sterowniku. Interfejsu od STAGa nie dopasujesz. Jaką masz temperaturę przełączania?
    Na mojej centralce też diody migają ale nie ma żadnych błędów w sterowniku.

    Nie ma pojęcia przy jakiej temperaturze, pewnie wyższej (dłużej na benzynie jadę), niż w poprzednim Stagu (ustawione przy montażu 39st. i tak zostało).
    Natomiast po pierwszym tankowaniu od zera do pełna weszło 39l do zbiornika 42l. I albo pływak wisi (poprzednik wymieniał po sprowadzeniu auta butle), albo coś padło w wielozaworze. Wskazówka na butki po zatankowaniu pokazywała full. Stąd może to miganie diod.
  • Poziom 21  
    diody na centralce migają bo jest wyższy poziom paliwa niż zapisano przy kalibracji trzeba ponownie odczytać i zapisać min i max tankowania przewód do programowania tylko brc
  • Poziom 11  
    Kupiłem interface, łączy się z ecu i pokazuje coś takiego (soft Sequent P&D 3.08.02) : Aveo 1,2 BRC fabryczny - gdzie złącze diag. gazu, czy interfejs STAG będzie ok

    Niestety, część klawiszy jest szara, w tym ten od ustawienia temperatury przełączania. Próbowałem też softu Fast, Sequent56 i Sequent24. Nie łączą się lub wyrzucają błąd (np. Fast wywala błąd "ECU zostało zaprogramowane w Sequent56", a Sequent56 nie łączy się). Czy to oznacza zablokowany ecu i potrzebę zastosowania kodu?

    Próbowałem też uaktualnić firmware ecu - niestety, po wskazaniu podkatalogu SOFTWARE w katalogu programu P&D piszę, że nie ma tam softu do aktualizacji.
  • Poziom 21  
    na komputerze gazowym jest nalepka z symbolem nazwą użytego sterownika komputera gazu np;SQ24,SQ24-07,SQ24-11,SQ56 itd odczytujesz z nalepki i łączysz odpowiednim programem
  • Poziom 38  
    Jak montaż fabryczny, to część funkcji zablokowana. Co do migania diod, to prawdopodobnie czujnik na wielozaworze, sprawdź magnesem i omomierzem, ma mieć od 0 do 90 om. Jak skacze do 150 om to czujnik do wymiany.
  • Poziom 11  
    Nalepkę odczytałem przed zakupem interfejsu - to Sequent P&D FLY SF.

    Doczytałem już, że ponieważ to gaz montowany fabrycznie we Francji, to pewnie jest zablokowany. Znalazłem już Calibration Tool, ale nie mam kodu, więc nie działa. Czy jakiś inny sposób na dostanie się do ustawień przełączania temp.?

    I jeszcze jedno - skasowałem jeden błąd w ecu, diody przestały migać, świecą się wszystkie na stałe pomimo prawie pustego zbiornika. Jutro spróbuje zatankować znów od zera do full i zobaczę co będzie.
  • Poziom 21  
    Calibration Tool jest programem tylko dla warsztatów działających w sieci BRC więc nie posiadając licencji nie będzie aktywny pojazd jest jak widzę z 2010 roku wówczas nie było jeszcze Calibration Tool więc jest skalibrowany P&D podłącz program i w ustawieniach powinna być aktywna sekcja kalibracja zbiornika
  • Poziom 11  
    Dziś, po zatankowaniu tydzień temu 39+16=55l i po przejechaniu po mieście 550km, do zbiornika weszło tylko 19 litrów i pistolet odbił. Wcześniejsze tankowanie też zakończyło się przed czasem, bo powinno wejść ponad 30l, a weszło tylko 16 do odbicia pistoletu. Tak wygląda teraz wskaźnik na zbiorniku, świecą wszystkie cztery diody. Pływak wisi?
    Aveo 1,2 BRC fabryczny - gdzie złącze diag. gazu, czy interfejs STAG będzie ok

    A co do oprogramowania - czy Calibration nie daje dostępu do tej zablokowanej części ustawień? Czy z byle pierdołą trzeba lecieć do serwisu?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Pasuje wyjeździć gaz do końca, zdemontować wielozawór i sprawdzić, czy wielozawór się nie przycina, albo nie wyłamały się plastikowe zęby od pływaka.
    Co do ustawień, krótko, jeśli masz instalację fabryczną, żaden serwis Ci nie pomoże. Ustawienia są zablokowane ze względów homologacji. To tak, jakbyś chciał regulować mieszankę w sterowniku benzynowym. Jedyny ratunek to wymiana sterownika na taki z montażu niezależnego albo odblokowanie w Czakramie w Tarnowie, Włosi odblokowują online. Koszt około 300zł
  • Poziom 11  
    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Wiem na czym stoję ze sterownikiem.

    Mam jeszcze pytanie o wielozawór - gdyby konieczna była wymiana, to jaki wybrać, żeby pasował do reszty gratów (zbiornik 42l)? Na co zwrócić uwagę przy wymianie (oczywiście poza robotą na wolnym powietrzu), czy jakieś uszczelki, momenty dokręcania (rurki mam tworzywowe)?
  • Poziom 38  
    Nowa uszczelka pod wielozawór, co do momentu dokręcania to muszę sprawdzić, chyba coś około 6Nm. W praktyce dokręcasz z czuciem śruby na dwa trójkąty lub na krzyż. Wielozawór musi pasować do zbiornika ( wysokość) i mieć czujnik 0-90 omów. Na pewno pasuje Europa 2 od Brc, te nowe mają już metalowe zębatki. Wyskość zbiornika powinno być na zbiorniku w milimetrach podane przez pojemność czyli np 200/42l.
  • Poziom 11  
    Ok, dziękuję.
    Mam jeszcze jedną wątpliwość patrząc na tempo zużycia benzyny - czy może być dotrysk ustawiony fabrycznie? Jeżeli tak, to jak się go wystrzegać (od ilu obrotów), bo nie mam jak go wyłączyć w ecu.
  • Poziom 11  
    Z moich ostatnich wyliczeń wychodzi, że przy krótkich trasach przez ponad połowę drogi jadę na benzynie. I stąd to większe zużycie. W moim zablokowanym fabrycznie ECU mam niby możliwość zmiany wartości temp. przełączania (jest 50C), ale po ustawieniu innej i ponownym przekręceniu kluczyka wraca na 50C. Czy jest możliwość zmiany temperatury przełączania bez dostępu do tej opcji w programie P&D? Rezystor na czujnik?
    EDIT:
    Uściślę - nie mam dostępu wprost do wartości tej temp., mogę jedynie zmienić wartość w STRATEGII ZIMNEGO SILNIKA (tam są dwie temp. wpisane - 50 i 70C)
  • Poziom 40  
    Co robisz po zmianie temperatury? W jaki sposób zapisujesz?
  • Poziom 11  
    Po zmianie temp. mam czerwony krzyżyk przy USTAWIENIA, klikam WYJDŹ i pojawia się okienko do zapisania pliku z ustawieniami (mam do wyboru CNG i LPG, wybieram LPG i podaję ścieżkę z jakąś nazwą pliku). Klikam ZAPISZ (lub WYJDŹ, nie mam teraz jak sprawdzić) i program się zamyka w ułamku sekundy. Nie wydaje mi się, żeby coś przesyłał do ECU. Po ponownym odpaleniu brak zmiany, wciąż mam w zakładce STRATEGIA ZIMNEGO SILNIKA temp. przełączania 50C (i w okienku poniżej 70C). Ponieważ ECU zablokowane, to tylko w STRATEGII.. mogę cokolwiek zmienić.
  • Poziom 18  
    Sterowniki BRC słyna z tego że nie można w nich grzebać bo są zablokowane.
    Chcesz się bawić ustawieniami to wymień komputer gazowy na dowolny nowoczesny polski sterownik LPG.
    To jedyne rozsądne wyjście.
    A jak nie chcesz , to przestać jęczeć i z godnością znoś konsekwencje swojego głupiego wyboru.
  • Poziom 11  
    Jakbyś nie wiedział, to po to jest forum, żeby się dzielić i pomagać. Jak nie masz ochoty, to nie odpowiadaj. Przeżyje.
  • Poziom 18  
    Przecież dałem Ci najlepszą możliwą radę. Powtórzę.

    Wymień go włoskie g..... na porządny polski sterownik.


    wropl napisał:
    Jakbyś nie wiedział, to po to jest forum, żeby się dzielić i pomagać. Jak nie masz ochoty, to nie odpowiadaj. Przeżyje.
  • Poziom 40  
    Wziąłeś pod uwagę że sterownik BRC nie jest plug&play z innymi sterownikami?
  • Poziom 18  
    No i co z tego?
    BRC to jest dobra lekcja dorosłego życia.
    W dorosłym życiu wszystko ma swoje konsekwencje, nic nie ma za darmo.

    sebap napisał:
    Wziąłeś pod uwagę że sterownik BRC nie jest plug&play z innymi sterownikami?
  • Poziom 40  
    Głupoty opowiadasz. Mam BRC (nie, nie montowałem, takie auto już kupiłem) i jakoś mi żadnych lekcji dorosłego życia nie daje.
    Tak piszesz jakby te instalacje to było jakieś zło wcielone.
  • Poziom 18  
    Sequent32 i nowsze zawsze są zablokowane kodem dostępu. Nie ma znaczenia czy montaż fabryczny czy w warsztacie gazowym.
    Posiadacz takiej instalacji LPG jest dosłownie przywiązany do konkretnego warsztatu gazowego jak pies do łańcucha.

    Może komuś bycie "psem na łańcuchu" odpowiada, różne są dewiacje. Mi taka filozofia nie pasuje.
  • Poziom 18  
    A ile warsztatów jest w sieci dilerskiej BRC? :D
    W Warszawie dosłownie kilka, na palcach jednej ręki piliczysz :D .
    A ile jest niezależnych warsztatów gazowych? Kilka setek.
    Rozmiar ma znaczenie :D .

    Widzę że jesteś z tego gatunku człowieka który musi mieć ostatnie szczeknięcie :D bo inaczej ma ból du...py i zatwardzenie.

    ladamaniac napisał:
    Bzdura, tylko na calibration tool trzeba mieć licencję online, którą dostajesz, jeżeli jesteś w sieci dealerskiej.
  • Poziom 11  
    Dzwoniłem do Czakrama i nie wystarczy nawet autoryzowany warsztat BRC. Muszę ecu dostarczyć do Tarnowa, za 310zł rozkodowują. Inna opcja to zakup używki BRC bez kodu.

    Bardzo chętnie wymienię na Staga, bo mam Q-Boxa w starym aucie, które idzie na złom. Tylko że to nie jest prosta przekładka 1:1.