Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank

tomybb 30 Lis 2019 16:08 2727 11
  • Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank

    Einhell CC-JS 12 - powerbank o następujących parametrach techniczny gwarantowanych przez producenta:

    Akumulator litowo-polimerowy: ? 41,1 watogodzin
    Przybliżony czas ładowania: ? 4 godziny
    Napięcie wyjściowe prądu stałego USB: ? 5 V max. 2 A
    Napięcie wyjściowe prądu stałego: ? 19 V max. 3,5 A
    Napięcie wyjściowe prądu stałego: ? 12 V max. 10 A
    Prąd rozruchowy: ? 200 A (5 sek.) / 400 A (max.)
    Ładowarka
    Nominalne napięcie wejściowe: ? 100-240 V ~50/60 Hz
    Nominalne napięcie wejściowe: ? 15 V DC
    Nominalny prąd wyjściowy: ? 1 A

    W zestawie otrzymujemy także szereg akcesoriów, wszystko zapakowane w praktycznym organizerze.
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank

    Na jednej stronie obudowy znajduje się: gniazdo ładowania, gniazdo USB, włącznik zasilania, wskaźnik naładowania oraz dwa gniazda DC 5.5/2.1 12V oraz 19V. Trzeba uważać przy podłączaniu, ponieważ 12V i 19V posiadają ten sam wtyk. Jak dla mnie to niezbyt dobre rozwiązanie, łatwo można się pomylić jeśli nie spojrzymy na oznaczenia.
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank

    Na drugiej ściance obudowy umieszczono diodę LED, oraz złączę do podłączenia adaptera do rozruchu samochodu.
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank

    Otrzymujemy: Komplet 8 wtyków DC, podłączamy je za pomocą przewodu z gniazdem 5.5/2.1, wszystkie mają swoje miejsce, bardzo praktyczne rozwiązanie.
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank

    Ładowarkę samochodową 12V oraz sieciową 230V.
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank

    Przewód USB ze złączem mini oraz micro.
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank

    Adapter służący do podłączenia do akumulatora samochodowego podczas wspomagania rozruchu.
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank

    Prawidłowe podłączenie i zdolność do korzystania z funkcji rozruchu sygnalizuje zielona dioda Led.
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank

    W pudełku także instrukcję obsługi w języku polskim, czcionka jednak jest tak mała że bez lupy nie da się jej przeczytać. :) Na szczęście w internecie bez problemu znajdziemy pdf.

    Sprawdzamy poszczególne funkcję urządzenia.
    Producent deklaruje czas pełnego ładowania ok 4 godzin i faktycznie tyle mniej więcej trwał ten proces. Informuje o tym pulsujący wskaźnik na którym odczytamy także stopień naładowania.
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank

    Dłuższe przytrzymanie włącznika zasilania powoduje załączenie lampy LED. Kolejne jednorazowe naciśnięcie zmienia świecenie ciągłe w pulsacyjne oraz sygnał SOS. Światło dosyć mocne, barwy białej zimnej. Wskaźnik aktualnego stanu naładowania akumulatora świeci zawsze gdy powerbank jest uruchomiony, tzn. gdy pobiera się z niego prąd.
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank

    Złącze 19V dedykowane do ładowania laptopów. Producent deklaruje maksymalny prąd na tym złączu 3,5A. Testowałem z laptopem Samsung NP-SA11 (19V 3,16A max.) Wszystko bez problemów. Ładowanie prawidłowe.
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank

    Złącze 12V, tutaj wykorzystałem swój kabel zasilający, nie z zestawu. Producent deklaruje maksymalny prąd na tym złączu 10A. Sprawdzałem przy ok 3A.
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank

    Krótkotrwale także przy wyższym prądzie.
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank
    Test przebiegł pomyślnie jednak mam pewne obawy o złączę zasilania oraz dołączony kabel DC czy wytrzymały by długotrwałe obciążenie rzędu 10A.

    Złączę USB funkcjonuje także bez problemu.
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank
    W momencie przekroczenia wartości maksymalnego obciążenia wskaźnik zaczyna pulsować i sprzęt się wyłącza.

    Po wszystkich testach powerbank został ponownie naładowany do 100% i sprawdziłem jego pojemność podłączając do złącza USB tester, jako obciążenie dwa rezystory dużej mocy. Aby nie było wątpliwości wskazania kontrolowałem także tradycyjnymi multimetrami.
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank

    Pojemność odczytana z testera to ok 7000mAh, przy wyliczenia na podstawie wskazań multimetrów ok 7100mAh.
    Einhell CC-JS 12 - potężny powerbank


    Podsumowanie.
    Niestety nie miałem możliwości przetestowania funkcji wspomagania rozruchu samochodu, uważam jednak że szkoda byłoby akumulatora litowo-polimerowego gdyby sprzęt miał być często wykorzystywany do tego celu. Tym bardziej że cena pawerbanku to ok 280-300zł. Obudowa sprzętu skutecznie utrudnia jego rozbiórkę. Aby powerbank działał za każdym razem musimy go włączać przyciskiem, niestety wyłączyć już się go nie da w ten sam sposób. Pozostaje jedynie odpięcie podłączonego obciążenia. Jeśli urządzenie nie jest niczym obciążone, albo zbyt małym prądem jak np. sam tester USB to automatycznie się wyłączy po kilku sekundach. Istnieją także tańsze powerbanki z tej serii o mniejszych pojemnościach akumulatora.

    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
    O autorze
    tomybb
    Poziom 26  
    Offline 
    W moich artykułach znajdziecie przede wszystkim: testy, prezentacje gadżetów elektronicznych, modułów, sprzętu pomiarowego, narzędzi, wyposażenia pracowni oraz wszystkiego innego co może przydać się elektronikowi i nie tylko. Nie zabraknie także artykułów o tematyce nieco odbiegającej od elektroniki.
    Specjalizuje się w: naprawa sprzętu rtv
    tomybb napisał 1354 postów o ocenie 392, pomógł 2 razy. Jest z nami od 2006 roku.
  • #2
    slavo666
    Poziom 17  
    Szkoda, że nie przetestowałeś właśnie tej funkcji, bo to jedyna opcja, dla której warto w ogóle rozważać zakup takiego powerbanku. Resztę dzisiaj załatwia USB 3.0.
    Z obliczeń wynika, że powinno tam siedzieć ogniwo LiPo 3S 3600mAh, ciekawe o jakim prądzie rozładowania i jak zrobiono sterowanie i zabezpieczenie.
  • #3
    nici
    Poziom 35  
    Tego typu wspomagacze rozruchu były testowane wiele razy. Wygląda na to, że działają. Fajna sprawa wozić takie w bagażniku, w razie W
  • #4
    E8600
    Poziom 38  
    nici napisał:
    Tego typu wspomagacze rozruchu były testowane wiele razy. Wygląda na to, że działają.

    Działają gdyż większość współczesnych aut ma rozruszniki szybkoobrotowe z przekładnią planetarną - dużo niższy prąd rozruchowy.
    Na forum dalej są sceptycy, że takie małe "pudełko" może działać.
  • #5
    nici
    Poziom 35  
    E8600 napisał:
    Na forum dalej są sceptycy, że takie małe "pudełko" może działać.
    Sceptycy, ale za niecałe 300 by się przekonali, widocznie nie chcą.
  • #6
    slawek*2000
    Poziom 12  
    E8600 napisał:
    nici napisał:
    Tego typu wspomagacze rozruchu były testowane wiele razy. Wygląda na to, że działają.

    Działają gdyż większość współczesnych aut ma rozruszniki szybkoobrotowe z przekładnią planetarną - dużo niższy prąd rozruchowy.
    Na forum dalej są sceptycy, że takie małe "pudełko" może działać.

    Ale jakie to ma znaczenie czy szybkoobrotowe. Chcąc uruchomić silnik i tak musisz go solidnie kopnąć. Przekładnia nie doda mocy, zwiększysz moment to zmniejszysz obroty.. A prąd i tak trzeba pobrać..
  • #7
    E8600
    Poziom 38  
    slawek*2000 napisał:
    Ale jakie to ma znaczenie czy szybkoobrotowe.

    Takie, że potrzebny jest mniejszy prąd aby zainicjować ruch rozrusznika. Przykładowo w starych ciągnikach/traktorach przy zwykłym rozruszniku potrzebne były dwa akumulatory 6 V o prądzie ok 1200 A natomiast po wymianie rozrusznika na szybkoobrotowy dużo mniejszy akumulator 12 V od auta da radę o znacznie niższym prądzie rozruchowym ok 600 A.
  • #8
    nici
    Poziom 35  
    E8600 napisał:
    slawek*2000 napisał:
    Ale jakie to ma znaczenie czy szybkoobrotowe.

    Takie, że potrzebny jest mniejszy prąd aby zainicjować ruch rozrusznika. Przykładowo w starych ciągnikach/traktorach przy zwykłym rozruszniku potrzebne były dwa akumulatory 6 V o prądzie ok 1200 A natomiast po wymianie rozrusznika na szybkoobrotowy dużo mniejszy akumulator 12 V od auta da radę o znacznie niższym prądzie rozruchowym ok 600 A.


    Masz rację, bo tu chodzi o coś takiego jak ruszanie autem z pierwszego lub ostatniego biegu. W jednym i drugim przypadku może mieć i 500KM ale przyznacie, że z jedynki jest ruszyć o wiele łatwiej, no nie ? Fakt, moment mamy wtedy ogromny ale obroty liche :)
  • #9
    slawek*2000
    Poziom 12  
    Złe porównanie. Ruszać możesz sobie nawet 10 sekund. A żeby rozruszać silnik musisz to zrobić dość szybko. Niby jak przekładnia ma zmniejszyć prąd... czyli tak: napięcie to samo.. prąd zmniejszony bo jest przekładnia czyli do rozruchu tego samego silnika potrzebujemy mniejsza moc???? Normalnie cuda.
  • #10
    Stanley_P
    Poziom 26  
    tomybb napisał:
    Einhell CC-JS 12 - powerbank o następujących parametrach techniczny gwarantowanych przez producenta:

    Witam
    W listopadzie zeszłego roku nabyłem podobny powerbank w Lidlu, tylko bez wyjścia 19V. Niestety po nieco pół roku posiadania i międzyczasie dwóch (skutecznych!) rozruchach awaryjnych powerbank stracił 2/3 początkowej pojemności. Z 3Ah (mierzone na wyjściu 12V) zrobił się ok. 1 Ah. Nie wiem czy ta utrata była związana z rozruchami, nie robiłem za każdym razem pomiarów; powerbank rzekomo zawierał wytrzymalsze ogniwa LiFePo4. W każdym razie urządzenie zwróciłem. Więcej - opis moich doświadczeń, fotki wnętrza, itp. w TYM wątku.
    Ciekawe jak będzie z tym powerbankiem, proponuję za kilka miesięcy powtórzyć pomiary. Albo przed i po rozruchu awaryjnym auta (jeśli będzie taka okazja i możliwość), aby stwierdzić czy i jaki ma wpływ.

    P.S. Dosyć regularnie obserwuję ofertę Lidla i jak wiadomo pewne asortymenty pojawiają się tam dosyć regularnie sezonowo, np. jesienią/początkiem zimy ładowarki akumulatorów i inne "zimowe" akcesoria samochodowe. Myślałem nawet kupić jeszcze raz, gdyż urządzenie uważam w awaryjnej sytuacji za przydatne i jeśli chodzi o rozruch skuteczne. Przynajmniej w moim przypadku, też kiedyś byłem sceptykiem. Może wtedy trafiłem na trefny egzemplarz. W tym roku powerbanków rozruchowych nie widziałem. Być może mieli za dużo zwrotów.
  • #11
    Mark II
    Poziom 21  
    slawek*2000 napisał:
    Zle porównanie. Ruszac mozesz sobie nawet 10 sekund. A zeby rozruszac silnik musisz to zrobic dosc szybko. Niby jak przekladnia ma zmniejszyć prad... czyli tak: napiecie to samo.. prad zmniejszony bo jest przekladnia czylu do rozruchu yefo samego sil uka pktrzebunemy mniejsza moc???? Normalnie cuda.

    Bo kluczem jest właśnie moment obrotowy i charakterystyki silnika.
    Bez przekładni należy użyć silnika szeregowego albo szeregowo-bocznikowego, bo tylko takie dysponują dużym momentem przy małych obrotach. Upraszczając, dla nich ważna jest przede wszystkim wartość prądu. Na początku w momencie zazębienia i chwilę później, zanim siła przeciwelektromotoryczna rosnąca z obrotami zacznie podnosić napięcie na zaciskach silnika, mamy do czynienia prawie ze zwarciem, dlatego że opór uzwojenia wirnika i wzbudzenia jest w takim silniku bardzo mały. Jednocześnie ten duży prąd, płynąc w szeregowym obwodzie utworzonym z wirnika i uzwojenia wzbudzenia powoduje wytworzenie silnego pola magnetycznego oddziałującego na wirnik, stąd ten moment. Natomiast duża moc silnika rzadko jest rzeczywiście dobrze wykorzystana.
    W silniku rozrusznika z przekładnią planetarną wzbudzenie najczęściej realizują magnesy stałe, natężenia pola nie będzie zależało od obciążenia silnika, więc moment rozruchowy nie osiągnie takiej wartości jak w poprzednio opisanym typie. Natomiast można przy tym niezbyt wielkim momencie zaprojektować silnik tak, by uzyskiwał duże obroty redukowane następnie przekładnią, powiększając tym samym wyjściowy moment obrotowy rozrusznika i jednocześnie dobrze wykorzystując moc silnika, bo ten po rozruchu dość szybko znajdzie się w optymalnym zakresie pracy.
  • #12
    slawek*2000
    Poziom 12  
    Ok. dzięki za rozjaśnienie tematu- bardzo przejrzyście napisane. Oczywiście sprawy silników szeregowych, bocznikowych nie są mi obce, nie zagłębiałem się natomiast w budowę samego rozrusznika, stąd stwierdzenie u mnie że "przekładnia mocy nie da" :) Wobec tego róznic rozrusznika z przekładnią od tego bez przekładni jest więcej. Przepraszam za błędy w ostatnim poście- pisane z gsm w niezbyt sprzyjających warunkach.