Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1.4 TDI 2002r - Nierówna praca silnika zaraz przy odpaleniu.

03 Gru 2019 00:53 438 34
  • Poziom 30  
    Wcześniej odpalał normalnie, problem pojawił się po wymianie regulatora napięcia w alternatorze.



    Ktoś ma jakiś pomysł?

    Pozdrawiam.
  • Spec od samochodów
    Na mój gust to zerknąłbym na układ paliwowy , może gdzieś ruszyłeś ręką i wężyk od paliwa naruszyłeś ( tam chyba plastykowe są ). A jak odpala jak zgasisz ????
  • Poziom 30  
    Odpalać odpala normalnie za 1 razem lecz gdy zimny to odpala tak jak na filmie :-(
  • Poziom 32  
    Nie uszkodziłeś czasem przewodów od świec żarowych. Dwa wygląda to jak standardowy problem z uszczelnieniem pompowtrysków ,a że fala zimna zbiegła się wymianą alternatora to teraz problem wyszedł. Wypadało by też sprawdzić jaki odczyt widzi komputer z czujnika temperatury dolotu i płynu chłodzącego.
  • Poziom 30  
    Przewód od świec jest uszkodzony popękana guma ale napięcie dochodzi...
    Obstawiam świece...
  • Poziom 32  
    Świece mają mieć około 0,9Ω. Tylko przy wymianie pamiętaj że są dwie długości. Wyglądają identycznie tylko mają różna długość o ile krótsze nie zrobią problemu (nie będą dobrze grzały) dłuższe już przy wkręcaniu mogą się zablokować i urwać.
  • Poziom 30  
    Tak ale jakby jakaś z świec nie grzała tak jak pozostałe...
  • Poziom 8  
    Miałem podobny przypadek i okazało sie że popychacze zaworowe były prawie dziurawe, zerknij co sie dzieje pod pokrywa.
  • Poziom 32  
    To też jest typowa przypadłość TDI PD po około 200 tyś km nie ważne czy 4 czy 3 cylindry. Wałek się wyciera zjada szklanki a panewki wałka maja spore ślady zużycia. Druga sprawa to kiwanie pompowtryskiwaczy w gniazdach i ich wyrabianie. Dużo osób/mechaników popełnia błąd że zakłada nowe gumki pompek bez weryfikacji stanu gniazda. A wystarczy wsadzić paluch do gniazda żeby poczuć jak ostre są krawędzie mimo iż pompka siedzi w gnieździe ładnie . Przy zakładaniu nowych oringów do takiego gniazda są od razu pocięte i wracamy do punktu wyjścia. Wtedy ranty trzeba najpierw delikatnie spolerować i dopiero wtedy zakładać pompki z nowymi gumami.
  • Poziom 30  
    Po chwili od odpalenia za kolejnym razem odpala już normalnie, co do filtra nie mam pojęcia jak wygląda.

    Dodano po 43 [sekundy]:

    Tak się zastanawiam czy to nie świece które mają jakieś 1.5ohm a powinny mieć około 1 ohm.
  • Poziom 32  
    Hektar Zahler napisał:
    Zesztywniały wkład filtra oleju ?


    Rozwiń tą teorię bo ciekawy jestem jaki to ma wpływ na pracę silnika?
  • Poziom 34  
    . Świece na milion procent odpadają. Przecież pali z pierwszego dokładnie tak jak powinien. Ile razy mam powtarzać.. W takim razie trop ze szklankami może być dobry. Olej opada jak postoi.
  • Poziom 30  
    Tak pali z pierwszego ale wygląda tak jakby powietrze było słabo dogrzane, przejrzałem kilka filmów gdzie również omawiali świecę i może być tak jak u mnie że odpali i po paru sek wchodzi na prawidłowe obroty.
  • Poziom 32  
    Wg ciebie jak nie pracuje jeden cylinder to dobrze odpala? Posłuchaj jeszcze raz kuleje na jeden po czym odpala na wszystkie i wchodzi na wyższe obroty. Mogłeś urwać złącze do świecy i prąd do niej nie dochodzi ,czasem styk się cofa i efekt ten sam.
  • Poziom 30  
    Kolejna sprawa to pompa vacum w okolicy jej są spore wycieki pocenie się :/.
  • Poziom 34  
    Nie obraź się, ale masz blade pojęcie o motoryzacji. Myślę, że 90% nie rozumiesz o czym mowa w temacie. Odchyłkę 0.5Ω powodują kable miernika. Świece okej.
  • Poziom 30  
    sigwa18 czyli co może być wina świec?
    Kolega Hektar Zahler pisze co innego wiec już nie wiem od czego zaczynać :-(
  • Poziom 32  
    Sprawdź jaki ma opór i czy w jej wtycze pojawia się 12V. Sprawdzić świece to jest 5 min roboty. A przy wymienie regulator czy alternatora łatwo uszkodzić ta na 1 i drugim cylindrze.
  • Poziom 30  
    Więc tak Panowie 2 stopnie na plusie, sprawdziłem świece mają jakieś 1,5ohm każda.
    Nie wiem jak powinno być ale napięcie na świecach pojawia się dopiero gdy odpale silnik 14,30V na samym zapłonie 0V.
    Odłączyłem świece odpaliłem samochód a że wcześniej go już odpalałem to teraz na wypiętych świecach odpalił mi normalnie.
  • Poziom 30  
    Jak błędu słabego miernika skoro bo zwarciu sond jest 000ohm.
    Przejechałem kilka km i po ponownym odpaleniu odpala bez problemu.
    Problem tylko na zimnym.
  • Poziom 34  
    sebaele22 napisał:
    Po chwili od odpalenia za kolejnym razem odpala już normalnie
    sebaele22 napisał:
    Problem tylko na zimnym.
    Zdecydujesz się w końcu kiedy kijowo pali czy nie ? Bo mnie to zaczyna wnerwiać pomału.
  • Poziom 30  
    Wróć sie do postu 13.
    Napisalem ze odpala tak po dłuższym postoju później pali już normalnie.
  • Poziom 30  
    Nadal będę obstawiał że to wina świec :-)... Zobacz sam, przy włączonym zapłonie kontrolka z świec świeci kilka sekund po czym gaśnie.
    Przy próbie odpalenia bo dłuższym postoju silnik odpala tak jak na załączonym filmie ale jak już pochodzi z 2-5min to za kolejnym razem odpala bez problemu.

    Piszesz że świece na milion procent sprawne, to dla czego startuje z wyjętymi przewodami?
  • Poziom 32  
    Jak oporność jest ok i napięcie we wtyczkach to tu nie ma co grzebać jest ok.