Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vito w639 111cdi 2008 - Brak stopu

03 Gru 2019 10:10 105 13
  • Poziom 3  
    Witam!
    Mam problemy z Vito W639 z 2008 roku:
    1-szy problem - nie ma światła stopu w dwóch lampach, a belka stopu działa i zapala się przy wciskaniu pedału.
    2-gi problem - to pali się kontrolka akumulatora ale ładowanie jest.
    3-ci problem - pali się kontrolka żółta świateł, a wszystkie żarówki sprawne.
    4-ty problem - proszę powiedzcie gdzie znajdują się bezpieczniki z prawej strony pod deska. U mnie tego niema, są tylko z przodu pod maska i pod fotelem kierowcy. Wszystkie są sprawne a nie dziala jeszcze grzanie lusterek.
    Pomóżcie proszę bo ręce mi już opadają.

    Pozdrawiam.

    Moderowany przez tzok:

    Treść poprawiłem. Na przyszłość proszę przykładać większą uwagę do pisowni!

  • Spec od samochodów
    zerknij pod autko z tyłu , tam idzie wiązka może przewody się urwały
    robiłem kilka dni temu vito i hak ktoś podłączał na szybkozłączki - tam gdzie były dane przewody wisiały .
  • Poziom 3  
    Witam.
    Dziękuje za odpowiedz ale z tylu jest wszystko ok. Nie wiem jaka jest przyczyna.

    Pozdrawiam.
  • Spec od Mercedesów
    Seba2848 napisał:
    ale z tylko jest wszystko ok niewiem

    Skup się trochę przy pisaniu bo miejscami za diabła nie idzie tych twoich wypocin zrozumieć. Ani treści ani ortografii :-/
  • Poziom 3  
    Sorry za moja pisownie ale z tylu jest wszystko ok

    Dodano po 41 [sekundy]:


    Sorry za moja pisownie ale z tylu jest wszystko ok
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Seba2848 napisał:
    pomuszcie prosze bo rece mi juz opadaja

    Z żaleniem się idzie ci dobrze - z podstawowym myśleniem już gorzej...
    Seba2848 napisał:
    pali kontrolka zolta swiatel a wszystkie zarowki sprawne

    Jak sądzisz - kiedy ta kontrolka się zapala? Sterownik na pewno nie ogląda żarówki czy jest dobra, tylko sprawdza, czy przez nią płynie prąd. Nawet jak żarówka jest dobra, a będzie przerwany w którymś miejscu kabel - to też prąd nie popłynie i żarówka nie zaświeci. Efekt jest ten sam - zapala się kontrolka niesprawnego oświetlenia. To nie jest kolego "kontrolka spalonej żarówki", tylko kontrolka "niesprawnego oświetlenia" - a to już jest coś innego. Bo żarówka może być dobra, ale jak będzie przerwany kabel lub zaśniedziała oprawka to efekt będzie taki sam, jak przy spalonej żarówce - czyli po prostu nie będzie świecić.
    Seba2848 napisał:
    dziekuje za odpowiedz ale z tylu jest wszystko ok

    Czyli co? Nie ma problemu? To dlaczego ten stop nie świeci? To jest OK - czy nie jest OK (bo już nie wiem)?
    Seba2848 napisał:
    noedziala jeszcze grzanie lusterek

    Lusterka załączają się automatycznie przy spadku temperatury. Ze swojej strony możesz sprawdzić, czy wkłady nie mają przerwy na obwodzie grzania. Sprawdziłeś wkłady omomierzem? Auto nie jest najnowsze, i po tylu latach wkłady mogły się po prostu poprzepalać. Sam też coś musisz zrobić, bo Elektroda to nie jest forum wróżek i nikt ci tu nie poda genialnego zaklęcia :)
  • Poziom 3  
    Dziekuje Gerri za podpowiedz jutro sprawdze te kable czy nie sa przerwane a czemu niepali mi stop w lampach belka stopu dziala a lampy nie
  • Poziom 30  
    Czesć
    Gerri napisał:
    Jak sądzisz - kiedy ta kontrolka się zapala? Sterownik na pewno nie ogląda żarówki czy jest dobra, tylko sprawdza, czy przez nią płynie prąd. Nawet jak żarówka jest dobra, a będzie przerwany w którymś miejscu kabel - to też prąd nie popłynie i żarówka nie zaświeci. Efekt jest ten sam - zapala się kontrolka niesprawnego oświetlenia. To nie jest kolego "kontrolka spalonej żarówki", tylko kontrolka "niesprawnego oświetlenia" - a to już jest coś innego. Bo żarówka może być dobra, ale jak będzie przerwany kabel lub zaśniedziała oprawka to efekt będzie taki sam, jak przy spalonej żarówce - czyli po prostu nie będzie świecić.


    Chyba nie do końca wszystkie światła sprawne, żarówki tak ale nie światła!
    Seba2848 napisał:
    1-szy problem - nie ma światła stopu w dwóch lampach, a belka stopu działa i zapala się przy wciskaniu pedału.
    3-ci problem - pali się kontrolka żółta świateł, a wszystkie żarówki sprawne.

    To nie jest skomplikowany układ, miernik w dłoń i po kolei sprawdzić...
    pozdr
  • Spec od Mercedesów
    Seba2848 napisał:
    jutro sprawdze te kable czy nie sa przerwane a czemu niepali mi stop w lampach

    Bo kable mogą być przerwane?
    Seba2848 napisał:
    belka stopu dziala

    A co to takiego ta "belka stopu"? Jakoś do tej pory się z takim określeniem nie spotkałem.
  • Poziom 30  
    Gerri napisał:
    A co to takiego ta "belka stopu"? Jakoś do tej pory się z takim określeniem nie spotkałem.


    Pewnie trzecie światło stop:)
  • Poziom 3  
    Witam ponownie a jaka morze byc przyczyna ze pali kontrolka akumulatora a alternator i ladowanie jest Mercedes vito w639 2008
  • Spec od Mercedesów
    Nie było coś robione z alternatorem?
  • Poziom 3  
    Witam byl wymieniany alternator , ten co sie popsul mnial gniazdo na dwa kable a ten ma ma jeden
  • Spec od Mercedesów
    Seba2848 napisał:
    Witam byl wymieniany alternator , ten co sie popsul mnial gniazdo na dwa kable a ten ma ma jeden

    To czemu o tym nie napisałeś? Niech się forumowe wróżki domyślają???
    Najprawdopodobniej właśnie tu jest problem - niewłaściwie dobrany alternator.
    To nie jest "wszystko jedno", bo niektóre alternatory do tego modelu mają wykonanie klasyczne - czyli cienki kabelek z alternatora prowadzi do kontrolki, a w niektórych ten cienki kabelek jest podłączony do komputera i płyną nim informacje (kabelek komunikacyjny). Ładowanie będzie, ale alternator pracuje w tzw. "trybie awaryjnym" - co sygnalizuje świecąca kontrolka.