Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TP-LINK WR340G port WAN nie działa

03 Gru 2019 10:30 189 18
  • Poziom 1  
    Mam taki problem po zalogowaniu się do routera w sekcji WAN mam komunikat "Obtaining network parameters..." niezależnie od tego czy kabel od internetu jest wpięty do WAN czy nie, w tej chwili nie jest więc chyba powinien być komunikat że port WAN jest odłączony. Internet działa ale kabel od internetu jest podłączony do portu LAN, a router tak ustawiony żeby to działało ale tak nie powinno być. Robiłem reset routera i to samo, nie wiem czy port jest uszkodzony czy to wina oprogramowania, coś się zawiesiło. TP-LINK WR340G port WAN nie działa
  • Poziom 29  
    thinro napisał:
    Internet działa ale kabel od internetu jest podłączony do portu LAN, a router tak ustawiony żeby to działało ale tak nie powinno być.

    A kto powiedział że tak nie powinno albo nie może być? Co jest w sieci przed tym routerem (do czego on jest podłączony). I co na tym porcie było wcześniej ustawione? Adres Statyczny czy Dynamiczny? Bo po resecie w ustawieniach fabrycznych WAN jest w trybie DHCP Client, a nie wiemy jak było przed resetem.
  • Poziom 1  
    Szczerze to nie wiem co było ustawione bo już dosyć długo tak było, a teraz się zainteresowałem bo chciałem porty przekierować tylko że nie dało to efektu i myślałem że router jest źle skonfigurowany. Nie powinno być komunikatu że port jest odłączony jak tam nic nie ma? A co jest przed routerem to nie wiem czy dobrze rozumiem, na dachu jest skrzynka od tego idzie internet i podłączone są jeszcze 2 komputery do routera.
  • Poziom 29  
    WR340G jest dość starą platformą z niestety słabo rozwiniętą diagnostyką. Postaram się sprawdzić jak to na tym modelu wygląda i dam Ci znać.
    Co to za internet? Radiowy?
  • Poziom 1  
    Tak internet radiowy, być może trzeba coś ustawić żeby WAN działał bo teraz nie pobiera żadnych adresów jak podepnę tam internet.
  • Poziom 29  
    W przypadku WR340G v4 Firmware:4.17.11 Build 110419 Rel.63487n przy odłączonej skrętce od WAN'u wyświetla: WAN Port is unpluged!
    Jaką masz wersję sprzętową tego TP-Link'a i wersje Firmware? Co się dzieje gdy podłączysz się komputerem bezpośrednio do skrętki z dachu? Komputer pobiera automatycznie adres z puli DHCP?
  • Specjalista Sieci, Internet
    thinro napisał:
    nie wiem co było ustawione
    thinro napisał:
    Robiłem reset routera
    Nauka na przyszłość - zanim się zrobi reset, trzeba sobie zapisać konfiguracje. To dotyczy wszystkiego, nie tylko routerów! Jak idziesz na wycieczkę, chyba musisz zapamiętać miejsce, z którego wyruszyłeś, żeby tam wrócić. Teraz musisz się ratować.
    thinro napisał:
    chciałem porty przekierować
    Jeśli ten router był podłączony przez WAN, to był prawie na pewno podwójny NAT i przekierowanie trzeba dodatkowo zrobić również w urządzeniu od dostawcy internetu. Pewnie nie masz do niego dostępu. A zacząć trzeba było od tego, czy masz w ogóle adres publiczny. Bez tego zapomnij o przekierowaniach.
  • Poziom 26  
    thinro napisał:
    Mam taki problem po zalogowaniu się do routera w sekcji WAN mam komunikat "Obtaining network parameters..."


    Te sprzęty cechowały się niekiedy problemami z pobraniem adresu. Ustawienie na sztywno rozwiązywało problem.
  • Pomocny post
    Specjalista Sieci, Internet
    @thinro
    thinro napisał:
    internet radiowy

    jprzedworski napisał:
    Jeśli ten router był podłączony przez WAN, to był prawie na pewno podwójny NAT i przekierowanie trzeba dodatkowo zrobić również w urządzeniu od dostawcy internetu. Pewnie nie masz do niego dostępu. A zacząć trzeba było od tego, czy masz w ogóle adres publiczny. Bez tego zapomnij o przekierowaniach.

    Pewnie nie może pobrać żadnej adresacji, bo IP na samej antenie jest już z puli prywatnej.
    Radiówka, w antenie prawie na 100% MicroTik...
  • Poziom 1  
    Przepraszam za późną odpowiedź, podpiąłem internet bezpośrednio do komputera i po wpisaniu komendy ipconfig nic się nie zmienia, adresy są takie same jak przy podłączeniu do routera. Brama domyślna to 192.168.5.1, ale ja loguje się do routera na to ip 192.168.5.2. Muszę mieć zmieniony adres lan i wyłączone dhcp żeby internet działał w routerze. Gdy byłem podpięty bezpośrednio do komputera chciałem się zalogować na tą bramę domyślną ale nie odpowiada. Nie wiem czy da się jakoś do tego zalogować czy mam to zablokowane, potrzebuję porty przekierować do programu i rozumiem że musiałbym w routerze i w antenie. A i wersja Firmware Version: 4.5.4 Build 100316 Rel.59606n
    Hardware Version: WR340G v5 081524C2
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Jeżeli internet "z anteny" masz podpięty pod LAN w routerze to niezależnie czy będziesz podpięty pod niego czy bezpośrednio adresy będą te same ( chyba że router narzuci swój ).
    Ponadto przy takiej konfiguracji nie potrzebujesz przekierowywać portów na routerze bo on w tym momencie działa jak zwykły switch+AP. Jeżeli bramka ustawia się na 192.168.5.1 to taki zapewne ma adres "antena" na dachu. Jeżeli nie możesz się zalogować to być może operator to zablokował. W takim przypadku musisz pytać u ISP.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    thinro napisał:
    Muszę mieć zmieniony adres lan i wyłączone dhcp żeby internet działał w routerze.


    Adres LAN nie koniecznie musi być zmieniony, bez zmiany internet zadziała ale nie zalogujesz się do routera z sieci 192.168.5.0/24. Natomiast DHCP powinno być wyłączone na routerze ponieważ w tym przypadku 192.168.5.1 jest serwerem DHCP.

    Co do niemożności dostania się do bramy to prawdopodobnie zmieniony jest port dostępu po WWW albo wycięty dostęp całkowicie. Możesz sprawdzić dostępność portów bramy np. nmap'em. Ale jeżeli jest to MikroTik to wystarczy pobrać i odpalić Winbox'a i powinien Ci się 192.168.5.1 pojawić w skanie o ile nie zostało to zablokowane :)
  • Pomocny post
    Specjalista Sieci, Internet
    jprzedworski napisał:
    A zacząć trzeba było od tego, czy masz w ogóle adres publiczny. Bez tego zapomnij o przekierowaniach.
    Co z tym? Nie mam odpowiedzi. W razie wątpliwości, pytaj dostawcę.
  • Poziom 1  
    Nie wiem czy mam publiczne ip czy nie, ip komputera zaczyna się na 192.168... a jak wejdę na jakąś stronę do sprawdzania ip to jest całkiem inne i zaczyna się na 213.241... I tak jak mówiliście w antenie jest chyba mikrotik, pobrałem winboxa i coś znajduje, ale nie mogę się zalogować, jak próbuję się połączyć po ip to mam komunikat że nie można się połączyć, a jak przez adres mac to że zła nazwa użytkownika albo hasło. Próbowałem domyślnych haseł i bez hasła też ale może jest hasło zmienione. Ogólnie dziękuję wszystkim za wytłumaczenie pewnych rzeczy, pozostaje mi kontakt z dostawcą w razie potrzeby.
  • Poziom 29  
    thinro napisał:
    Próbowałem domyślnych haseł i bez hasła też ale może jest hasło zmienione.

    Byłbym zaskoczony gdyby hasło nie było zmienione :)

    thinro napisał:
    Nie wiem czy mam publiczne ip czy nie, ip komputera zaczyna się na 192.168... a jak wejdę na jakąś stronę do sprawdzania ip to jest całkiem inne i zaczyna się na 213.241...

    Tutaj na pewno będzie różnica bo komputer jest za NAT'em (MikroTik) w sieci lokalnej. Adres publiczny powinien być na interfejsie WAN'owym routera głównego w sieci czyli w Twoim przypadku na interfejsie radiowym MikroTik'a a tego nie jesteś w stanie sprawdzić bo nie masz dostępu do konfiguracji.
  • Specjalista Sieci, Internet
    thinro napisał:
    Nie wiem czy mam publiczne ip czy nie
    jprzedworski napisał:
    W razie wątpliwości, pytaj dostawcę.
    thinro napisał:
    a jak wejdę na jakąś stronę do sprawdzania ip to jest całkiem inne i zaczyna się na 213.241...
    To nie jest miarodajne. To może być adres nie twój, ale dostawcy internetu. Rada - jak wyżej. Bez adresu publicznego nie ma przekierowań i tracisz czas.
  • Poziom 1  
    To jest pewnie adres dostawcy w nazwie hosta po adresie ip jest static.ip.netia.com.pl
  • Poziom 26  
    thinro napisał:
    I tak jak mówiliście w antenie jest chyba mikrotik, pobrałem winboxa i coś znajduje, ale nie mogę się zalogować, jak próbuję się połączyć po ip to mam komunikat że nie można się połączyć, a jak przez adres mac to że zła nazwa użytkownika albo hasło. Próbowałem domyślnych haseł i bez hasła też ale może jest hasło zmienione. Ogólnie dziękuję wszystkim za wytłumaczenie pewnych rzeczy, pozostaje mi kontakt z dostawcą w razie potrzeby.


    Dostawca zazwyczaj blokuje dostęp klientowi żeby się nie logował i nie namieszał...
  • Specjalista Sieci, Internet
    thinro napisał:
    po adresie ip jest static.ip.netia.com.pl

    Tylko, jeśli taki adres ma MT, to statyczny adres IP dla netu może mieć operator a nie Ty.
    99% radiówek nie ma publicznego IP na WAN dla klienta końcowego.