Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ASTRA F X16szr - Misa olejowa - uszczelnienie, wymiana co zrobić?

enhanced 03 Dec 2019 17:26 1323 24
Termopasty
  • #1
    enhanced
    Level 43  
    Witam
    Auto ASTRA F X16szr 8V 99r potrzebuję wymienić uszczelke misy olejowej i pytanie czy można albo jak zrobić w miarę dobrze że by tam nie ciekło?

    Czy dawać jak zwykle uszczelkę (korkowa idzie) czy też można to zrobić na jakiś uszczelniacz bez tej uszczelki?

    Zamierzam kupić nową misę dla pewności bo to nie wielki koszt tylko nie wiem czy można by dla świętego spokoju pominąć uszczelkę (która co najmniej w 4 miejscach na łączeniach podsmarować uszczelniaczem) i dać w jej miejsce sam uszczelniacz czy to nie zda egzaminu?

    Czekam na porady bo teraz coś mechanikowi źle siadła ta uszczelka (nie znam marki uszczelki) i dość mocno cieknie a nie poci się co jest zdaje się (?) normalnym zjawiskiem dla tego modelu a może się mylę?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Termopasty
  • #2
    Mobali
    Level 38  
    Są oferowane tak zwane "uszczelki w płynie", zwykle oparte o specjalne silikony do misek olejowych. Środek użyty w tym celu musi być odporny na olej, działanie wyższych temperatur oraz mieć odpowiednią wytrzymałość na duże przemieszczenia na złączu.

    Możesz zastosować dedykowane popularne masy uszczelniające Elring, na przykład takie jak Dirko, Curil i AFD. Inne łatwe do zdobycia dedykowane środki to na przykład Loctite 5910 lub Reinzosil. Przy aplikacji wszystkich wymienionych środków należy starannie przygotować uszczelniane powierzchnie i dokładnie stosować się do zaleceń producenta.
  • #3
    koleś kit
    Level 37  
    Możesz dać np dirko sht czarny.Będzie dobry.Tylko porządnie odtłuścić.Najlepiej poczekać przez noc jak olej całkowicie skapie.Nie powinno się też smarować uszczelek korkowych bo przy montażu lubią się wyślizgnąć.Tym bardziej jak nie ma tam tulejek lub jakichś innych ograniczników.
  • Termopasty
  • #4
    enhanced
    Level 43  
    Uszczelke dopiero trzymają śruby, samo z siebie nie przesunie się.

    Czyli można by dać sam uszczelniacz bez korkowej uszczelki? Ile godzin trzeba by odczekać tak realnie do zalania nie mówię o jeżdzeniu? Doba by starczyła żeby z grubsza ten dirko/reinzosil się utwardził?
  • #5
    Mobali
    Level 38  
    Tego typu środki mają zbliżone, ale jednak różniące się czasy utwardzania (poczytaj materiały producenta danego środka!). Na przykład Victor Reinz Reinzosil, o który pytasz, jest oparty na silikonach i "stygnie" nieco szybciej od innych mas tego typu. Wstępne utwardzenie następuje w czasie już od 5 do 15 minut, a czas pełnego schnięcia to około jedna godzina przy zalecanej grubości warstwy uszczelniającej ok.0,15mm. Przy tej temperaturze na zewnątrz warto jednak odczekać kilka godzin, ale doba na pewno wystarczy ;-)
  • #6
    koleś kit
    Level 37  
    enhanced wrote:
    Uszczelke dopiero trzymają śruby, samo z siebie nie przesunie się.

    Czyli można by dać sam uszczelniacz bez korkowej uszczelki? Ile godzin trzeba by odczekać tak realnie do zalania nie mówię o jeżdzeniu? Doba by starczyła żeby z grubsza ten dirko/reinzosil się utwardził?

    Przesunie się na brzegach tam gdzie jest duży rozstaw śrub.Jak mocno dokręcisz to tak będzie uwierz.Możesz spokojnie dawać ten dirko zamiast uszczelki.Nawet jak grubo nawalisz przez dobę wyschnie i to dobrze.
  • #7
    Mobali
    Level 38  
    koleś kit wrote:
    Możesz spokojnie dawać ten dirko zamiast uszczelki
    Dokładnie! Chyba lepszym rozwiązaniem jest użycie wyłącznie któregoś z wskazanych środków uszczelniających niż kombinacja obu metod, czyli łączenie uszczelki korkowej z uszczelniaczem.
  • #9
    Mobali
    Level 38  
    Na przykład mycie wstępne zwykłym rozpuszczalnikiem uniwersalnym lub benzyną ekstrakcyjną, a następnie dokładne czyszczenie za pomocą czystej szmatki plus IPA (alkohol izopropylowy). Sprawdzi się też zmywacz do tarcz hamulcowych (jeśli akurat masz na stanie).
  • #10
    lukasz12345678910
    Level 29  
    Uszczelnij też od razu przednia pokrywę silnika. Znajduje się tam pompa oleju i często nie trzyma tam uszczelka a wygląda na wyciek spod miski.
  • #11
    Mobali
    Level 38  
    lukasz12345678910 wrote:
    Uszczelnij też od razu przednia pokrywę silnika...
    Można to zrobić tym samym środkiem - na przykład resztką, która zostanie z uszczelniania misy olejowej. W ten sposób nic się nie zmarnuje, a chemia nie trafi do śmietnika.
  • #12
    spox247
    Level 18  
    Tak daj silikon a potem jak będzie ciekło to dynamitem będziesz to odkrywać od bloku... Producent przewidział uszczekle korkową i taka załóż. Sprawdź jedynie czy powierzchnia styku miski z blokiem jest równa. Pozdrawiam
  • #13
    szwagros
    Level 33  
    Poważnie myjecie powierzchnie pod uszczelkę alkoholem IPA?
  • #15
    enhanced
    Level 43  
    USzczelkę pod pokrywą zaworów mam już dawno wymienioną - w zasadzie drugą już za mojego czasu i jak pamiętam obie Reinza. Tam suchutko.

    Pewnie gdyby uszczelka była gumowa a nie korkowa przy misce (inna wersja miski) to byłoby sucho a tak już ją też wymieniałem na korkową + wymagane silikowanie Reinzem w miescach łączenia to się pociła.

    Teraz jest po mechaniku i coś tutaj nie poszło bo mocno cieknie a nie tylko poci się.

    Tak mnie interesuje czy jest opcja samego silikonu i będzie sucho czy ten typ tak ma szczególnie na korkowej uszczelce?

    Słyszałem że warto sklepać miejsca gdzie są metalowe elementy w uszczelce gdzie przechodzą śruby.
  • #16
    lukasz12345678910
    Level 29  
    A mi się wydaje że leje z połączenia pompy oleju i bloku. Jest tam Ciśnienie. A do miski przyłóż liniał i zobaczysz czy są bardzo wciągnięte otwory.
  • #17
    kenny1994
    Level 10  
    1. Przede wszystkim dobrze oczyść blok silnika jak i miskę.
    2. Sprawdź czy miska nie była za mocno przykręcona i się na styku z uszczelką nie pofalowała.
    3. Później odtłuść dobrze, ja używam zawsze zmywacza do silikonu z Bolla.
    4. Uszczelkę z każdej strony zawsze smaruję ale delikatnie Reinzem, rozprowadzam palcem.
    5. Przykręcam tak jak zaleca producent.

    Zawsze tak robię i nic mi jeszcze nie wróciło na reklamacje.
  • #19
    jozefg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie rozumiem tych kombinacji.... :(
    Panowie - kiedyś mnie uczono że jeżeli jest gdzieś uszczelka korkowa bo tak przewidział producent to należy zakładać uszczelkę korkową posmarowaną cienko smarem stałym, tzw towotem i dokręcać śruby kolejno kluczem dynamometrycznym wg tabeli producenta.
  • #20
    spox247
    Level 18  
    Mamy teraz bardziej ambitnych mechaników którzy nawet super glue by to skleili a ile by się tym chwalili że nie cieknie... Szkoda gadać.
  • #21
    Mobali
    Level 38  
    spox247 wrote:
    ...nawet super glue by to skleili a ile by się tym chwalili że nie cieknie... Szkoda gadać.
    Jak na razie jesteś tu jedynym, który wspomina o użyciu Super Glue w wątku dotyczącym opisanej naprawy. Wszystkie proponowanej powyżej środki i rozwiązania dotyczyły jedynie sprawdzonych i firmowych preparatów, przeznaczonych dokładnie do tego właśnie elementu.
  • #22
    Wojtek(KeFir)
    Level 42  
    "Bo producent przewidział". Niestety ja nie wierzę w jakiekolwiek zapewnienia producentów czegokolwiek w kwestii czegokolwiek. To tak samo jak z wymianą oleju w automacie - w polskiej instrukcji "nie wymenia się" w TEJ SAMEJ instrukcji ale po niemiecku - 120kkm. To tylko przykład.

    Co do samej Astry, to miałem taką samą, z takim samym silnikiem. I oczywiście też ciekło. Ja robiłem na Czarny sylikon Loctite. Złapało jak diabeł i nic nie ciekło aż do utylizacji auta. Ale zasada prosta - wszystko musi być super czyste. Czyli trzeba dać olejowi scieknąć, powycierać od środka silnik zeby zadna kropelka nie pociekła. Potem wyczyścić gwinty śrub, gwintownikiem, ręcznie, delikatnie. Bo tam w tych gwintach zawsze ten sylikon i piach i olej włazi. Miskę i przylgnię wypolerować szczotką drucianą na wiertarce. (ręcznie to ze tydzień roboty). Potem wymyć śruby, misę i silnik acetonem - najlepszy do odtłuszczania i szybko schnie, można. Ja się babrałem IPA i potem acetonem ale miałem dużo piachu i brudu. A! i sprawdź rurkę odmy z tyłu za silnikiem. Taka metalowa, 20mm średnicy idzie do pokrywy zaworów. Ona lubi sobie przerdzewieć i wtedy wilgoć do oleju idzie. (Wycieku raczej nie widać, ale normalnie koroduje na wylot)

    Potem skręcasz i czekasz jak producent masy zaleca - nikt ci nie powie ile trzeba czekać, każda masa schnie inaczej. No i jak wyschnie to dopiero zalewaj olej - jechać można odrazu.
  • #23
    keseszel
    Level 26  
    Może nie na temat, ale miałem uszkodzony przewód od pompy wspomagania niskie cisnienie. Ciągły wyciek. Nic nie pomagało. Odtłusciłem benzyną ekstarkcyjną. Nałozyłem uszczelniacz odporny na olej, owinąłem kawałkiem węża i założyłem zaciski ślimakowe z dwóch stron i na razie mam spokój. Te na razie trwa ponad pół roku. Ale jak Ci cieknie spod miski to zastanawiające.A o super glue nie słyszałem i raczej nie zastoswałbym.
  • #24
    koleś kit
    Level 37  
    Wybaczcie panowie ale jak bym się tydzień zastanawiał jak uszczelnić miskę to bym poszedł z torbami.