Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hamulce Renault Scenic I 1.9dci 2001r

damiannieckarz16 03 Dec 2019 18:45 1134 5
  • #1
    damiannieckarz16
    Level 2  
    Witam, jestem tu nowy, więc z góry przepraszam za wszelkie niejasności.

    Mój problem dotyczy hamulców w scenic'u. Otórz wziąłem samochodu aby wymienić tylko klocki hamulcowe, ponieważ hamulce były słabe, a słychać było wyraźne tarcie. Po zdjęciu przedniego prawego koła okazało się, że od strony silnika w ogóle nie ma klocka, został tylko kawałek blaszki, a tłoczek na tyle porysował tarczę, że nie dało sie nic z nia zrobic. Z drugiej strony stały prowadniczki w zacisku, do takiego stopnia że musiałem nawiercac i rozwiercac zeby je wybić. Tył tarcze okey klocki od wewnetrznej strony do wyrzucenia, zewnetrzne jak nowe. Dodam, że hamulce robil inny mechanik jakies 7msc temu.
    To wymianie wszystkich zurzytych czesci i regeneracji zacisku i tloczka przód przyszedl czas na odpiwetrzanie tradycyjna metodą. Jedna osoba giba i nadusza pedal hamulca, druga odkreca i zakreca odpowietrznik. Zaczynajac od kola najblizszego pompce, kończąc na najdalszym, tak z 3 razy w kolo, zero rezultatów. Pedal miekki, wpadajacy w podłogę

    Wymiana pompki hamulcowej i serwa. Odpowietrzanie, z ciężkim trudem pedal hamulca staje sie twardy, odpada baaardzo powoli do końca. Prawe przednie koło jako tako hamuje, lewe tylne również, z ich zaciskow z odpowietrznika plyn wydobywa sie energicznie, az ,, tryska " z dwóch innych, płyn ulatuje bardzo powoli, lecz z żadnych nie wydobywa się powietrze, leci czysty płyn, bez jakichkolwiek pęcherzyków powietrza.

    Czytałem juz wszystkie tematy jakie tylko znalazlem. Wciskanie tloczkow na odkreconych odpowietrznikach - co zrobilem. Sprawdzanie drożności wszystkich przewodów. Zostaje tylko pompa ABS. W co akurat wątpię, ponieważ nie pokazuje żadnych błędów a hamulce działają tylko na dwa koła ...

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
  • #2
    damian1115
    Level 35  
    damiannieckarz16 wrote:
    Zaczynajac od kola najblizszego pompce, kończąc na najdalszym, tak z 3 razy w kolo, zero rezultatów. Pedal miekki, wpadajacy w podłogę

    Nie chcę wprowadzić Cię w błąd, ale mnie się wydaje że hamulce się odpowietrza od najdłuższego przewodu, prawy tył, później lewy, prawy przód, później lewy.
    Jak jestem w błędzie to niech mnie ktoś wyprowadzi.
  • #3
    damiannieckarz16
    Level 2  
    Próbowałem już na wszystkie sposoby, nawet odpowietrzania za pomocą podciśnienia ...
  • #4
    trwgQ26xxx
    Level 10  
    Tak, odpowietrzanie zacznij od najdłuższego przewodu. I skoro masz ABS i masz dostęp do CLIP'a albo kogoś kto ma to możesz sobie z niego pootwierać kolejno wszystkie drogi w modulatorze ABS. Będzie łatwiej odpowietrzyć. Sam robiłem tak w Kangoo 1.5dci 2004 rok, bylo ciężko tradycyjnie odpowietrzyć po wymianie cylinderków z tyłu.
  • Helpful post
    #5
    gabikam
    Level 13  
    Tak jak kolega napisał, ogólna zasada jest taka, aby zaczynać od najdalszego koła, ale ja miałem ten problem w Espace 2.2 dci 2001, jakies dwa lata temu, i znalazłem w jakiejś serwisówce, aby zaczynać od najdzalszego ale potem na krzyż i przód-tył.
    W sumie to wymieniłem też pompe i pedał dalej był miękki - wchodził powoli w podłoge. Wjechłem na droge, żeby sprawdzić jak to hamuje i nagle wszystko zaczeło pieknie działać. Do dziś jedżdże i pedał żyleta.
    O ile pamiętam z tamtych czasów, to wyczytałem gdzieś, że jak zapowietrzy się ABS to bardzo trudno odpowietrzyć.
  • #6
    damiannieckarz16
    Level 2  
    Też tak myślałem, aby wyjechać na droge i wymusic w jakis sposób dzialanie pompy ABS poprzez wprowadzenie samochodu w delikatny poślizg, może wtedy się coś ruszy. Co do metody odpowietrzania to odpowietrzalem juz na różne sposoby zaczynajac od najdalszego i od najblizszego i nie było żadnych rezultatów.

    Katastrofa z tymi hamulcami ... Męczę sie juz 3 tydzień. A nie wydaje mi się że pompa ABS mogłaby być zła.