Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] vwPassatB5 1.8T(110kW)automat - rosnący pedał hamulca, blokowanie 4 kół, po rozg

03 Gru 2019 20:19 783 22
  • Poziom 3  
    Witam.
    Mam poważny problem elektrycy i mechanicy rozkładają ręce układ hamulcowy praktycznie cały wymieniony (pompa ABS z ESP i sterownikiem, pompa hamulcowa, serwo, przewody elastyczne z przodu, regeneracja zacisków przednich, czujnik światła stopu, tylne zaciski i prowadnice sprawdzone są ok cofają się, płyn hamulcowy wymieniony wielokrotnie, odpowietrzany maszynowo kilkakrotnie) niestety nadal rośnie ciśnienie w układzie po przejechaniu około 15 kilometrów, ręce opadają, cierpliwość już dawno się skończyła a auto potrzebne.
    Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie przed pojawieniem się problemu pierwszy raz około dwa tygodnie wcześniej wymieniłem olej w skrzyni biegów nie powinno mieć to żądnego związku z układem hamulcowym (tak mi się wydaje... ale może się mylę).
    Już mam po dziurki w nosie mechaników-wymieniaczy, którym trzęsą się nogi jak słyszą słowo "automat" itp.
    Elektryków dwóch u jakich byłem twierdzą, że wszystko jest ok.
    Mam nadzieję że poruszę "ambicje" doświadczonym i podzieli się ktoś ze mną jakąś konkretną wiedzą.
    Pozdrawiam.
  • HelukabelHelukabel
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Miałem tak kiedys po wymianie tylnego zacisku na nowy, cos mi tam tarło. Auto postało z 10 minut i wszystko wróciło do normy. O ile pamietam popuściłem troche ręczny.
  • Poziom 30  
    Ale na czym polega problem? zwiększa się ciśnienie na założonym manometrze? samochód sam hamuje?

    PacMan44 napisał:
    Mam nadzieję że poruszę AMBICJE doświadczonym
    Chyba nie tędy droga...
  • Poziom 10  
    Serwo nowe czy używane? Może kupiłeś też walnięte. Pedał twardnieje czy jest normalny?
  • HelukabelHelukabel
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Za nisko jest włącznik świateł hamowania lub nie ma luzu pomiędzy tłokiem pompy hamulcowej a popychaczem od pedału hamulca.
  • Poziom 3  
    [quote="przem27"]Ale na czym polega problem? zwiększa się ciśnienie na założonym manometrze? samochód sam hamuje?

    po podlłaczeniu pod kompa na początku ciśnienie skacze pomiędzy 0,00-0,33do0,66 ale to norma zaczyna się nagrzewać i i rośnie 0d 1,5 ; 2,6 ; itd nawet do 60, kiedy auto jest na parkingu skacze i spada a podczas jazdy albo go lekko łapie albo pedał rośnie tak mocno ze nie da się wcisnąć ani milimetra,... za pierwszym razem złapało go tak mocno ze ukreciłem pół-oś na środku drogi w rzęsisty deszcz na samiutkim zakręcie.
    Wcześniej pomagało odkręcenie odpowietrznika w lewym kole i ciśnienie spadało, wyjecie przewodu od ciśnienia prowadzącego do serwa nie pomagało w ogóle. Ominąłem nawet pompę podciśnienia przewodem hamulcowym bezpośrednio ze zbiorniczka do ABS-u - nie pomogło.

    Dodano po 8 [minuty]:

    kenny1994 napisał:
    Serwo nowe czy używane? Może kupiłeś też walnięte. Pedał twardnieje czy jest normalny?


    serwo używane tak jak pompa hamulcowa i pompa abs.
    twardnieje .
  • Poziom 13  
    mysle, że Magawe ma racje, brak lub za mały luz pompa-tłok: ruszasz, wszystko ok, ale jak wciśniesz pare razy hamulec to metal i płyn zaczyna sie nagrzewać i rozszerzać, rośnie ciśnienie i "reakcja łańcuchowa" gotowa

    jesli nie, to już chyba tylko żle złożona pompa zostaje: po puszczeniu hamulca płyn nie wraca swobodnie do zbiorniczka wyrównawczego, pozostaje cisnienie w ukladzie/ nie spada do 0,00 i dalej "reakcja łańcuchowa" jak wyżej

    i jeszcze z ostatniej chwili olśnienia: po puszczeniu hamulca ciśnienie w układzie MUSI spaść do 0,00 nie 0,33 ani 0,6, znajdziesz element który blokuje spadek=znajdziesz przyczyne - może to ABS...? może sam pedał zaciera sie na ośce i za póżno wraca...
  • Poziom 30  
    Sądzę że jak sam dopompowuje a podciśnienie odpięte to tu problem
    PacMan44 napisał:
    pompa abs z esp


    Jak będzie uszkodzony czujnik esp to niekoniecznie będą błędy... chyba że się mylę?
  • Poziom 17  
    A jak cofniesz nogą pedał hamulca, od spodu, to ciśnienie spada? Miałem bardzo podobny problem, musiałem trochę skręcić śrubę regulacyjną pedału.

    Cytat:
    po puszczeniu hamulca ciśnienie w układzie MUSI spaść do 0,00 nie 0,33 ani 0,6,


    Nie prawda, w większości samochodów widziałem że ciśnienie skacze w zakresie 0 - 0,9, nie ma to wpływu na działanie układu.
  • Poziom 13  
    to błąd pomiaru, ciśnienie musi spaść do zera, wrecz przez krótki okres czasu musi być ujemne(pociśnienie), w przeciwnym razie klocki będą ciągle dociskane do tarcz, a mają się "wracać"
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Chwila moment, nie podciśnienie odciąga klocki od tarcz, chyba że wymyślili jakiś nowy rodzaj układu hamulcowego...
  • Poziom 3  
    1. luz na lini pedał-hamulec jest ok.
    2. czujnik stopu tez jest ok odczyty i reakcja.
    3.ręczny popuszczony nie pomogło.
    4. odpiąłem czujniki abs na kołach nie pomogło, przedtem wszystkie czujniki dawaly identyczne odczyty do 25km/h później wywala ze sterownika ale to norma.
    6. ciśnienie skaczące na manometrze znikome od zera do 0,33 ; 0,66 tez jest normalne.

    WCZORAJ ODPIETA CALKOWICIE DUZA KOSTKA ABS , zrobiłem około 25km i auto jechało idealnie jak przed problemem, hamulec nie urósł nawet ciut, skrzynia zmienia biegi bez żadnego oporu, przyspiesza idealnie, na luzie na zamkniętej przepustnicy nie czuc najmniejszego oporu toczenia się.
    jesli sie to potwierdzi przez najbliższe dni, ewidentnie problem elektryczny i wielce możliwe ze kupiłem na szrocie drugą walniętą pompe abs z esp lub problem jeszcze gdzie indziej...
  • Poziom 30  
    przem27 napisał:
    Sądzę że jak sam dopompowuje a podciśnienie odpięte to tu problem
    PacMan44 napisał:
    pompa abs z esp


    Jak będzie uszkodzony czujnik esp to niekoniecznie będą błędy... chyba że się mylę?


    No to mówiłem...
    Niekoniecznie pompa abs, żebyś nie wymienił kolejnej i będzie to samo, jakie pokazuje przeciążenia jedne i dugie?
  • Poziom 3  
    jakie pokazuje przeciążenia jedne i dugie?[/quote]
    nie rozumiem jakie przeciążenia ???
  • Poziom 30  
    PacMan44 napisał:
    jakie pokazuje przeciążenia jedne i dugie?
    nie rozumiem jakie przeciążenia ???


    Jeśli samochód ma esp to uruchamia go na podstawie jakichś czujników, są to czujniki przeciążeń wzdłużnych i poprzecznych (chyba tak się to nazywa) oraz położenia kierownicy i prdkości koła, na podstawie których przyhamowuje abo odpuszcza któreś koło ewentualnie koła według algorytmu. Jeśli będziesz miał uszkodzony czujnik i tenże uzna że samochód jest w poślizgu to będzie bez powodu hamował kołami. To tak w uproszczeniu.
    Opony takie same?
    pozdr
  • Poziom 3  
    tak sam wymieniłem olej w skrzyni.
    błędy były różne ale wszystkie od czujnika swiatla stopu po hudraulike pompy abs, poznikały po wymianach wspomnianych części.
    obecnie stanęło na tym że jeden mechanik włączył test przeciążeń i nie moge go ze tak ujme zaliczyc czyli wykonać, czujnik kąta skrętu działa ok tam błędu niema...
  • Poziom 30  
    Nie musi błędów generować, wystarczy że będzie "widział" auto w poślizgu...O opony pytałem?
  • Poziom 3  
    przem27 napisał:
    Nie musi błędów generować, wystarczy że będzie "widział" auto w poślizgu...O opony pytałem?

    te same
  • Poziom 3  
    tak wiadomo, wyjaśniło się wymieniłem kompletne serwo razem z pompą hamulcową i nawet zbiorniczkiem w komplecie, zestaw bez ingerencji...
    pomoglo jak ręką odjąć, widocznie pojedyncze części jakie wymieniłem tez były walnięte. jest po problemie DZIEKI ZA POMOC !
  • Poziom 3  
    tak wiadomo, wyjaśniło się wymieniłem kompletne serwo razem z pompą hamulcową i nawet zbiorniczkiem w komplecie, zestaw bez ingerencji...
    pomoglo jak ręką odjąć, widocznie pojedyncze części jakie wymieniłem tez były walnięte. jest po problemie DZIEKI ZA POMOC !

    Dodano po 1 [minuty]:

    pompa hamulcowa