Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A3 8P 1.9TDI BLS 105KM - Brak mocy, wyższe spalanie

Kuri12 04 Dec 2019 08:58 1830 12
  • #1
    Kuri12
    Level 4  
    Witam. Mam problem ze swoją a3, mianowicie auto nie ma mocy, spalanie jest na poziomie 8l.
    Powyżej 100km/h trudno go rozkulać. Słychać że turbo chodzi , ale od 3 biegu słabo ciągnie. Jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka egr, więc oddałem go do mechanika, po wizycie okazało się że był zaslepiony, odslepil go i problem ustal z błędem ale mocy nadal brak. Nadmienię że niedawno było w nim robione kilka rzeczy w silniku : uszczelka pod głowica, wałek rozrządu, szklanki, panewki.
    Wczoraj odłączyłem kostkę od przepływomierza i zapaliła mi się kontrolka od świec żarowych oraz check, poprawa w dynamice jest nie znaczna, oraz nie ma różnicy czy jest odpiety czy wpiety. Jedynie na co zwróciłem uwagę po odpieciu to że dłużej, się nagrzewa.
    Nie ma żadnych błędów, poniżej w załącznikach zrobiłem logi dynamiczne poszczególnych kanałów :001, 003, 004, 008, 010, 011.
    Za wszelkie podpowiedzi z góry dzięki!
  • #2
    sigwa18
    Level 39  
    Jak po wymianie uszczelki takie cyrki to pewnie "Pan mechanik" założył grubszą uszczelkę i tym samym zmienił stopień kompresji. Na szybko można to sprawdzić mierząc kompresję. Ewentualnie porównując starą uszczelkę z nową ( ilość kropek/nacięć). Czasem też zakład źle zrobi głowicę (wyszlifuje gniazda i zawory są wtedy wpuszczone w głowicę zamiast być na równo/lekko wystawać) co daje dodatkowe cm3 do komory spalania i też obniża stopień sprężania.
  • #3
    Kuri12
    Level 4  
    sigwa18 wrote:
    Jak po wymianie uszczelki takie cyrki to pewnie "Pan mechanik" założył grubszą uszczelkę i tym samym zmienił stopień kompresji. Na szybko można to sprawdzić mierząc kompresję.


    Przed wymiana było podobnie, moim zdaniem problem tkwi w nieszczelności, bądź przepływka lub egr, ale może coś wynika po wykonanych logach.
    Ale dokładnie kazał mi kupić najgrubszą uszczelkę, że względu na to, że było trochę materiału zabranego z głowicy przy planowaniu.
  • #4
    sigwa18
    Level 39  
    Boże czy ty to widzisz. Wg instrukcji przy wymianie uszczelki robi się pomiar wystawania tłoków nad blok i wg tego dobiera się uszczelkę (przeważnie zostaje taka jak była no chyba że blok też wymaga szlifu). Głowica jest płaska i tu zebranie materiału nic nie zmienia. Jedynie można skopać głowice przez za głębokie osadzenie gniazd. Zrób [pomiar kompresji na niej wyjdzie czy jest ok czy lipa. Druga sprawa że to jest TDI PD i wałek lubi zjeść szklanki przedtem ścierając znacznie krzywki.

    Wg logów wszytko ok turbo bardzo blisko zadanego doładowania i ładnie je trzyma , Wartość z przepływomierza jak najbardziej w normie (dawka paliwa nie obcięta).

    Wg mnie majster skopał wymianę uszczelki. Teraz pytanie od kiedy jest problem czy już kupiłeś tak auto (mógł ktoś podobnie uszczelkę wymienić i sprzedać po takiej naprawie) czy problem nastąpił nagle przed wymianą. Tak czy siak pomiar kompresji pokaże czy moje podejrzenia są słuszne. Jak ciśnienie będzie za niskie to niestety czapka w górę i weryfikacja głowicy uszczelki oraz wystawania tłoków z głowicy.
  • #5
    Kuri12
    Level 4  
    Auto już kupiłem z takim mułem, a uszczelkę wymieniłem że względu na uciekający płyn chłodniczy przy ostrzejszej jeździe.
    A jak ma się EGR do, tej przypadłości?
    Bo po remoncie też był z nim problem, i na logach widać że na początku jest 98% a później cały czas 100,6%.
  • #6
    sigwa18
    Level 39  
    Do EGR to Log na wolnych obrotach. Gdyby był otwarty to Wartość z Przepływomierza by się nie zgadzała plus czarny/szary dym za tobą.
  • #7
    spox247
    Level 18  
    Odepnij przepływke i się przejedź
  • #8
    Kuri12
    Level 4  
    Jeździłem już na odpietętej, moc podobna, możliwe że minimalnie mocniejszy, na odpietej czy zapietej różnicy nie ma.
  • #9
    sigwa18
    Level 39  
    W logach jak pisałem wcześniej czysto. Wg opisu klasyczny przykład zmiany stopnia sprężania po nieudanym remoncie. Moc ograniczona także ledwo 100 km/h wyciąga i wyższe spalanie . Taki przypadki założona była uszczelka najgrubsza a powinna być najcieńsza.
  • #10
    spox247
    Level 18  
    Między najcienszą a najgrubszą może być max 1 mm różnicy więc wątpię żeby to miało aż tak wielki wpływ... Ewentualnie rozrząd sprawdź bo czasem się zdarza że ktoś przestawia to koło pasowe górne o parę stopni. Dodam jeszcze że grubszą uszczelke daje się tylko wtedy, gdy zawory są pod kątem albo jak planuje się blok.
  • #11
    Kuri12
    Level 4  
    Kat synchronizacji walka rozrządu ustawiłem na - 1, te 100km/h pojedzie ale powyżej to bardziej się kula niż rozpędza. Mam takie wrażenie jakby turbo nie pompowalo tyle co trzeba, lub jest coś zatkane. Na 1,2,3 biegu ładnie wciska w fotel, ale później to słabo jedzie.
  • #12
    sigwa18
    Level 39  
    Sprawdź hamulce z tyłu ale to tarcze po 10 min byłyby czerwone.
  • #13
    Kuri12
    Level 4  
    Normalne są, nie blokują.