Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przeróbka agregatu Pab2 na LPG -

elpython 11 Dec 2021 21:08 6918 45
Przewód Toplex
  • Przewód Toplex
  • #32
    Larry_088
    Level 15  
    Co kolego ci nie pasuje? Gaz pobierany w stanie ciekłym rozpręża się na zaworze klapkowym (w reduktorze) do którego przymocowana jest membrana i regulator ciśnienia w zakresie 0.9-1.1bar. zawór przed zamarznięciem chroniony jest prze ciecz (po drugiej stronie odlewu). Ciepła ciecz ogrzewa zawór oraz gaz który leci kanalikami (wydłużona droga do wyjścia). Każdy samochód z LPG tak działa. Czegoś nie kumasz?

    Napisałem o butli z wózka widłowego bo mam rurkę która pobiera ciekły gaz z dna butli.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Krzysztof Kamienski wrote:
    Larry_088 wrote:
    wtedy gaz rozprężny się nie w butli a w reduktorze dodatkowo go ogrzewając.
    Wszystkie urządzenia chłodnicze przestały mi działać :D Do szkoły, Panie Mechanik :cry: .


    Nie wiem też dlaczego łączysz urządzenia chłodnicze z spalaniem gazu - oprócz samego gazu za bardzo nic nie łączy tych instalacji. W klimatyzacji "zimno" z rozprężania gazu jest czymś wskazanym i potrzebnym a w instalacji LPG czymś niepożądanym i szkodzącym. Dlatego właśnie LPG potrzebuje zewnętrznego ogrzewania butli bądź regulatora (miejsca rozprężenia). W klimatyzacji rolę reduktora pełni zawór rozprężny.
  • Przewód Toplex
  • #34
    Larry_088
    Level 15  
    No a napisałem że jest inaczej?

    Nie pobiera ciepło z otoczenia tylko powoduje obniżenie temperatury, może to samo ale zmienia to postać rzeczy, zawór rozprężny w systemach klimatyzacji nie jest podgrzewany a przecież to też jest reduktor.

    A reduktory nie ogrzewa się żeby dostarczyć ciepła "gazowi" tylko żeby gaz nie zamroził zaworu w reduktorze (często się zdarza gdy palimy "z gazu"). Przykładowo w instalacjach 5gen reduktora nie ma - gaz w postaci płynnej dostarczany jest do wtryskiwacza i rozpręża się przed samym zaworem ssącym.
  • #35
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Larry_088 wrote:
    zawór rozprężny w systemach klimatyzacji nie jest podgrzewany a przecież to też jest reduktor.
    Proponuję żebyś przestał się pogrążać jednak. Samo sprężanie gazu przez kompresor rozgrzewa go - do zaworu rozprężnego dociera gorąca ciecz, dlatego ten nie zamarza. Po przejściu przez dyszę, zmienia stan na gazowy - zmiana ciśnienia powoduje, że rozprężając się, czyli parując odbiera ciepło od otoczenia. Tak że reduktor LPG, zasilany cieczą, musi być podgrzewany z zewnątrz. Po zamarznie. Przy zasilaniu z butli "kuchenkowej" gdzie wydostaje się z niej już rozpręzony gaz, ciepło jest absorbowane przez objętość i powierzchnię butli - na mrozie również może zdarzyć się, że gaz nie będzie miał ochoty odparować, jak butla oszronieje.
  • #36
    Larry_088
    Level 15  
    No i gdzie napisałem że jest inaczej? Zawór rozprężny również można zamrozić jak jest uszkodzony - częsty przypadek w naprawie klimatyzacji to zamarznięty parownik klimatyzacji ale to byś musiał znać jego budowę i wiedzieć dlaczego parownik utrzymuje +5 stopni i w jaki sposób jest to realizowane. Trochę siedzę w tym temacie. Wracając do meritum, gdzie napisałem cokolwiek co zaprzecza temu co napisałeś?

    Czytaj kolego ze zrozumieniem bo nie bez przyczyny napisałem o butli z WOZKA WIDŁOWEGO! Butla z wózka widłowego od butli 11kg różni się tym, że w środku jej rurka która pobiera ciekły gaz z dna butli - dlatego rozprężanie nie następuje w niej a w reduktorze. Poszukaj różnic między tymi dwiema butlami i dopiero zacznij się wypowiadać.

    Dodano po 6 [minuty]:

    A i proponuje poznać 1 zasadę termodynamiki.
  • #37
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Chłopcze:
    Larry_088 wrote:
    Nie pobiera ciepło z otoczenia tylko powoduje obniżenie temperatury,

    każesz mi
    Larry_088 wrote:
    poznać 1 zasadę termodynamiki.
    której jak widać sam nie rozumiesz. Odbieranie ciepła z otoczenia, to właśnie obniżanie jego temperatury.
    Larry_088 wrote:
    Butla z wózka widłowego od butli 11kg różni się tym, że w środku jej rurka która pobiera ciekły gaz z dna butli - dlatego rozprężanie nie następuje w niej a w reduktorze.
    Z tym małym problemem, że gaz rozprężając się w butli, może wystudzić się na tyle, że nie będzie miał ochoty na przechodzenie ze stanu ciekłego do gazowego - ciśnienie par będzie zbyt małe do przebicia się przez reduktor. Temu właśnie w układach z dużym poborem gazu (wózki widłowe itd) stosuje się butle z rurką, do poboru cieczy, która ma się rozpręzyć dopiero w podgrzewanym z obcego źródła reduktorze. Przy małym poborze, typu twój agregacik, czy kuchnia gazowa raz że potrzeba mniejszego ciśnienia par, a dwa otoczenie zdąży nagrzać butlę i jej zawartość, na tyle że zrekompensuje odpływ ciepła z cieczy. Temu właśnie moze być butla bez rurki do poboru cieczy i prosty jednostopniowy reduktor, regulujący tylko ciśnienie par (rozprężonego gazu).
    Tego ciepła w razie czego, to potrzeba dość sporo w przypadku LPG, bo standardowa mieszanina ma temperaturę wrzenia -20 stopni C.
  • #38
    Larry_088
    Level 15  
    No dobra, napisałeś to samo co ja wcześniej tylko swoimi słowami. Gdzie napisałem że tak nie jest? Kłótnia jest o to, czy gaz rozprężając się pobiera ciepło z otoczenia albo obniża temperaturę, czyli o nic? Proszę o cytat, w którym napisałem nieprawdę bądź bzdurę albo zamilknięcie.

    Jak widzimy po forach, ludzie mają nagminny problem z wypalaniem się jednego ze składników LPG - czyli butla zamarza i mimo, że w niej jest jeszcze gaz, agregat nie . Powiedz mi teraz, jak używam agregatu przy -5 to nawet obok niego nie jest ciepło a co dopiero nagrzanie butli.

    Moim zdaniem wystarczy zwykły reduktor np. KME Tur z 100W grzałką utrzymującą temperaturę na stałym poziomie, dodatkowo, napiszę wam drodzy trolle, że gaz który ma -5, 25, 50, 90 stopni spala się inaczej i wymaga innych korekt - w samochodach ustawiamy korekty od temperatury gazu więc dlatego staramy się utrzymywać stałą temperaturę gazu bądź wprowadzać korekty - dlatego również reduktor jest grzany. W przypadku braku ogrzewania gazu, odpalając agregat przy -5 będzie pracował na całkowicie różnej mieszance niż w 35stopniwym upale. W przypadku braku stabilizacji temperaturowej może być tak, że jak PAB2 złapie obciążenie, wzrośnie pobór, spadnie znacząco temperatura gazu to całe ustawianie na AFRy nie ma sensu. Ale o tym pewnie już dawno wiecie. Kończąc już tą głównianą elektrodową batalię o nic.
  • #39
    Larry_088
    Level 15  
    Może odświeżę temat żeby ustalić pewne rzeczy. Zostało zadane pytanie na które nie otrzymałem odpowiedzi od osób prowadzących dyskusje. Dyskusje która powinna odbyć się na PW a nie przez zaśmiecanie koledze tematu.

    Larry_088 wrote:
    No dobra, napisałeś to samo co ja wcześniej tylko swoimi słowami. Gdzie napisałem że tak nie jest?
  • #40
    Wawrzyniec
    Level 37  
    Tutaj:
    Larry_088 wrote:
    wtedy gaz rozprężny się nie w butli a w reduktorze dodatkowo go ogrzewając.
  • #41
    Larry_088
    Level 15  
    Skoro reduktor ma ogrzewanie elektryczne bądź wodne to nie ogrzewa gazu który tam się "tworzy"??

    Dodano po 4 [minuty]:

    Larry_088 wrote:
    Ty chyba nie masz reduktora z obiegiem wodnym ale pomyśl o zastosowaniu dodatkowo reduktora na gaz ciekły i butlę od wózka widłowego - wtedy gaz rozprężny się nie w butli a w reduktorze dodatkowo go ogrzewając.


    Jeśli chodzi o tą wypowiedź, to albo robicie z siebie idiotów albo nie wiem. Przecież reduktor właśnie po to posiada obieg cieczy, żeby ogrzewać rozprężający się (że stanu ciekłego) w nim gaz. Weź wytłumacz mi jeszcze raz co tutaj jest napisane źle bo to nie możliwe że mówimy o tym samym.
  • #42
    Wawrzyniec
    Level 37  
    To przeczytaj ze zrozumieniem to coś sam napisał: że gaz rozprężając się w reduktorze go ogrzewa.
  • #43
    Larry_088
    Level 15  
    No dobra, jest napisane średnio jasno. Można zinterpretować to w ten sposób ale można napisać na PW widomość, że coś nie jest jasne, napisane w dwojaki sposób ale nie robić wywód na całą stronę postów, z obrażaniem o brak wiedzy. Faktycznie może to był skrót myślowy. Docelowo można było napisać że gaz rozpręża się w reduktorze i jest tam ogrzewany przez przepływająca obok ciecz ale średnio głupi szympans może domyślić się, że jak ktoś pisze konkretnie a w jednej wypowiedzi coś tam napisze nie jasno, to nie do końca jest tak, że ma braki w wiedzy.

    Wszystko rozumiem, ale jak do pomocy, udzielenia dobrej rady, znalezienia rozwiązania problemu to cisza ale jak ktoś tylko popełni błąd myślowy to ola boga to trzeba się udzielić bo jak tak może być.

    Podsumowując tą stronę tematu. Założyłem nie jedną instalacje LPG, naprawiłem nie jedną klimatyzacją w samochodzie, zawodowo napełniam gazowe wyłączniki energetyczne z SF6 gdzie muszę znać fizykę gazów i to co się z nimi dzieje podczas zbyt szybkiego napełniania/rozprężania, zależności temperatury od ciśnienia itp więc posądzanie o to, że nie wiem co się dzieje z LPG w reduktorze to trochę jak splunięcie w twarz. W tym przypadku to źle świadczy, niekoniecznie o mnie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Larry_088 wrote:
    Ogrzewanie reduktora można łatwo zrobić pod warunkiem że to np. KME Tur. On ma kanały wodne przykryte dekielkiem - wystarczy zalać kanały płynem albo olejem transformatorowym a w dekielku zagwintować otwory pod świece żarowe. Ty chyba nie masz reduktora z obiegiem wodnym ale pomyśl o zastosowaniu dodatkowo reduktora na gaz ciekły i butlę od wózka widłowego - wtedy gaz rozprężny się nie w butli a w reduktorze dodatkowo go ogrzewając.


    Naprawdę? Kim trzeba być, żeby przeczytać całą wypowiedź i wychwycić końcówkę, która zaprzecza całej, wcześniejszej części, wypowiedzi i uznać piszącego za niedouczonego.

    Powinno być tak napisane:
    Ogrzewanie reduktora można łatwo zrobić pod warunkiem że to np. KME Tur. On ma kanały wodne przykryte dekielkiem - wystarczy zalać kanały płynem albo olejem transformatorowym a w dekielku zagwintować otwory pod świece żarowe. Ty chyba nie masz reduktora z obiegiem wodnym ale pomyśl o zastosowaniu dodatkowo reduktora na gaz ciekły i butlę od wózka widłowego - wtedy gaz rozprężny się nie w butli a w reduktorze który dodatkowo go ogrzeje.
  • #44
    kaminskkimarcin
    Level 1  
    Witam serdecznie, czy autor mógłby mi wytłumaczyć:

    Jako register czyli taką śrubę regulującą skład mieszanki pod obciążeniem wykorzystałem przejście kątowe 90 stopni mosiężne na rurkę miedzianą 8mm z wkręconym nyplem łączącym M12x1 na którego doskonale pasuje wąż pomarańczowy do gazu 9mm. Jako element regulacyjny służy wkręcona z przeciwległej strony do wyjścia gazu śrubka M6 wraz ze sprężynką zapobiegającą samoczynnej regulacji podczas drgań silnika. Działa doskonale w całym zakresie jaki był potrzeby do regulacji.

    Mam sinik Briggs&Stratton 12,5 HP, chciałbym mu zrobić taki system zasilania w LPG. Na Amerykańskiej stronie znalazłem gotowy kit do silnika takiego jak mój tylko 14HP (cena powoduje ból tyłka):
    Tam też na reduktorze jest register i gościo reguluje nim obroty. Ja chcę kupić tak jak Pan Reduktor TOMASETTO - AT10 MOTO do silników chłodzonych powietrzem, bo te z amerykańskiego linku w polsce są niedostępne.
    Proszę o jakiś rysunek tego registru w przekroju jak to pracuje, ewentualnie jakieś linki do części szczególnie przejście kątowe 90 stopni mosiężne na rurkę miedzianą 8mm bo nie mogę w internecie znaleźć o jakie chodzi. Wszystko inne jestem w stanie kupić / wykonać.
    Pozdrawiam i proszę o rychłą odpowiedź. Jak coś uda mi się stworzyć to podzielę się relacją. A chcę zagazować traktorek MTZ 082BS
  • #45
    arek184
    Level 11  
    Cześć. Mam pytanie o pierwotny pomysł zastosowania reduktora podciśnieniowego typowo samochodowego np. Tomasetto Achille. W jaki sposób chciał Pan zdławić wydajność reduktora/przepływ gazu, aby nie zalewać gaźnika?
    Jestem w trakcie przerabiania silnika 10kW na gaz, niestety kiepsko z dostępnością Tomasetto moto. Silnik w zależności od obciążenia zużywa 1.9-3.1 litra benzyny na godzinę pracy.
  • #46
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    kaminskkimarcin wrote:
    Pozdrawiam i proszę o rychłą odpowiedź. Jak coś uda mi się stworzyć to podzielę się relacją. A chcę zagazować traktorek MTZ 082BS
    zapomnij , zupelny bezsens.