Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 HPI 2004rok - Scania R420 traci moc na cieplym silniku

04 Gru 2019 21:02 843 24
  • Poziom 4  
    Witam, mam problem ze scania R420 z 2004 roku , jak jest zimna chodzi bardzo ladnie, ale jak sie nagrzeje
    to raz jest dobrze a raz wogole nie ma sily, an wyswietlaczu wyskoczyly dwa bledy :
    EMS 53253 , 53249
    numer czesci generujacej blad: 1725454
    Czy wie ktos moze co to czesc? Chodzi mi o to zeby rozszyfrowac ten numer czesci, bo opisy bledow znam,
    filtr paliwa oczywiscie zmieniony na nowy, wyciekow brak, chodzi oczywiscie o silnik HPI , pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 4  
    czyli ten numer pod błędami to numer czujnika ciśnienia paliwa?
    bo pod jednym i drugim błędem numer części która generuje błąd jest taki sam,
    jeszcze jedna mądra głowa podpowiada mi ze może to być sterownik silnika - tzw. zimne luty w nim i dlatego na zimno jest dobrze,
    a gdy tylko się trochę nagrzeje to błędy się uaktywniają.
  • Poziom 32  
    Skoro wymieniłeś filtr paliwa i nic się nie zmieniło to sprawdź zawór przelewowy bo może otwierać się za wcześnie. Sprawdź też czujnik ciśnienia zasilania bo jest coś nie tak z napięciem . Napięcie na ten czujnik może być zakłócone awarią czujnika doładowania,temperatury płynu,prędkości obrotów wentylatora , więc trzeba sprawdzić czy przewody tych czujników nie są uszkodzone / łatane , jeśli nic takiego nie było wymień czujnik. Ciśnienie oleju pokazuje normalnie?
    danielwisnia napisał:
    numer cześci generujacej blad: 1725454
    Jest to numer do którego przypisane są błędy . Do puki nie usuniesz usterki moc będzie ograniczona.
  • Poziom 30  
    A ja to bym zaczol od diagnostyki komputerem a nie wruzenia z fusow , czasy przecinaka sie skonczyly i placi sie za wiedze panowi z komputerem !
  • Poziom 32  
    misiozol napisał:
    A ja to bym zaczol od diagnostyki komputerem a nie wruzenia z fusow , czasy przecinaka sie skonczyly i placi sie za wiedze panowi z komputerem !
    To żadne wróżenie z fusów po prostu dana jednostka sygnalizuje błąd a do niego jest przypisane odpowiednie działanie . Wystarczy znajomość obszaru w którym trzeba interweniować i w tym wypadku wróżbita z komputerkiem nie zarobi bo można to zrobić samemu.
  • Poziom 12  
    Sprawdź ciśnienie paliwa, jeśli będzie ok. To jednostka do naprawy.

    Pozdrawiam WIMM
  • Poziom 4  
    Nikt tu nie wrozy z fusow, mam odczytane bledy i dobrze ze ktos podpowiedzial zeby sprawdzic cisnienie paliwa,
    tego nie zrobilem wiec sprobuje, czujnik cisnienia paliwa da sie jakos sprawdzic czy odrazu wymienic?
    Jak sprawdzic zaworki przelewowe? Zlokalizowalem 2sztuki.
    Motor jest w dobrej kondycji bo nieraz sie zdazy ze i cieply idzie jak zly, zasilanie jest winne na 100%
    teraz po podpowiedziach wiem ze do sprawdzenia/wymiany sa: czujnik cisnienia paliwa, zaworki przelewowe no i sterowni Zlokalizowalem k silnika.
  • Poziom 34  
    Spróbuj odsunąć sterownik od bloku silnika i tak pojeździj. Jak będzie różnica, to masz diagnozę. Znając życie będzie on temu winny na 99%.
  • Poziom 4  
    Dobry pomysl, sprobuje tak zrobic czy bedzie jakas poprawa i dam znac czy cos sie zmienilo
  • Poziom 33  
    Prawdopodobnie zimne luty. Ważna sprawa, żeby do ewentualnej naprawy trafił do osoby, która będzie wiedziała co robi ...
  • Poziom 4  
    Dzisiaj troche pojezdzilem, przed jazda skasowalem bledy i spokoj, nic sie nie dzieje i auto chodzi bardzo ladnie,
    na cieplym nie wariowalo, gasilem/odpalalem i wszystko ok, czyli pewnie jak bedzie cieplej to znowu sie sterownik odezwie,
    kupilem nawet zamrazacz w sprayu zeby schlodzic po powrocie ale nie mialem jak tego zrobic bo bledow brak...
  • Poziom 34  
    Żadne zmrażacze cuda wianki. Tylko i wyłącznie odsunięcie od bloku.
  • Poziom 4  
    Wyslij mi zdjecie jak chcesz to zrobic, co z tego ze odsune sterownik 10cm, jak sie zrobi goraco to i tak bedzie wariowal,
    akurat teraz chwilowo auto nie potrzebne wiec szukam kogos niedaleko kto mi to ogarnie i naprawi, wykrece go i oddam do naprawy i bede mial spokoj, macie kogos kto robi to profesjonalnie w lubelskim/mazowieckim?
  • Poziom 34  
    To se rób po swojemu mądralo, a ciekawe do czego dojdziesz.. Profesjonalnie tego się nie robi.
  • Poziom 4  
    Jak sie nie robi jak sa ludzie ktorzy umia to naprawic, wlasnie dostalem namiar na goscia w Piasecznie:
    https://elektronika.com.pl/uslugi/zakres-uslu...ujacej-silnikiem-do-samochodu-scania-serii-r/
    nie da sie tej kasety odizolowac od motoru, wszystkie wiazki maja przewody na styk, pomiedzy silnik i kasete moznaby cos wlozyc,
    ale po co cudowac, wole to oddac, zrobia wloze i zobaczymy co z tego wyjdzie
  • Poziom 34  
    Te kasety są nieprzewidywalne i nikt Ci niepewnej nie weźmie w stanie obecnym niepewnym. Za piniondze nie wszystko się da.
  • Poziom 4  
    Dzwoniłem do tego gościa do Piaseczna i z tego co się dowiedziałem to diagnostyka sterownika 250zł. jeżeli jest coś do zrobienia to mówią
    co i ile czasu to potrwa i ile kasy, dwie osoby na innych forach oddawało właśnie tam i problemy znikły, autem teraz jeździłem bo było mi
    bardzo potrzebne i o dziwo trzy dni spokoju i zero błędów, ale jak tylko znowu się zacznie to oddaje właśnie tam i zdam relację co i jak.
  • Poziom 33  
    Jeżeli wysyłka wchodzi w grę na północ kraju to mogę naprawić.
  • Poziom 34  
    I co odeślesz mu drugi sterownik ? Czy wygrzejesz BGA ? Jestem ciekaw.
  • Poziom 33  
    :arrow: Hektar Zahler nie wiem czy wiesz ale nie tylko BGA pada w tych sterownikach
  • Poziom 34  
    No wiem jest duża szansa, że ze sterownika nie będzie co zbierać..
  • Poziom 33  
    Dopóki się go nie otworzy to można sobie gdybać ...
  • Poziom 34  
    I nie ma sie co napalać. Pomimo błahej usterki sterownik może być złom.
  • Poziom 4  
    Witam, zaprowadziłem auto pod Siedlce, mechanik który kiedyś pracował w serwisie Scani, stwierdził ze
    to czujnik ciśnienia paliwa, wrzucił oryginał i problem znikł, od razu regulacja zaworów i ustawienie dawek paliwa, jutro odbieram auto i chyba będzie można zamknąć temat :)