Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Włącznik Dotykowy/Podświetlenie/Podwójny Włącznik/Miganie Led/Długa Historia

VooDoo1961 05 Dec 2019 00:17 2700 1
    VooDoo1961
    Level 1  
    Witam wszystkich. Od razu zaznaczam że nie jestem elektrykiem, kilka dni temu przerosło mnie podłączenie włącznika dotykowego podwójnego. Pojedyncze, ściemniacze - działają - ledy mają się dobrze, brak efektu strobo. Natomiast sprawę skomplikował we włączniku podwójnym były właściciel mieszkania które kupiłem mianowicie - w skrzynce z bezpiecznikami, jest zamontowany (nazwy nie pamiętam) urządzenie które "pstryka" w momencie włączenia jednego z włączników (rozbija się o to żeby jednym kontaktem włączyć światło przejść na koniec pokoju i jednym klikiem wyłączyć) nie jestem w stanie rozrysować schematu ale przejdę do sedna problemu. Po wejściu do domu mam włącznik - pojedynczy, łączy lampę A (Zasilanie, Neutral, Uziemienie), dalej na końcu "pokoju" jest lampa A, po jej prawej stronie lampa B, "rozbite" na dwie osobne puszki (upraszczając bo chyba się gubię Lampa A (przy wejściu w puszce Zas, Neu, Uzie / druga puszka tej samej lamp na końcu pokoju, w puszce Zas, Neu, Uzie), i Lampa B ((puszka na końcu pokoju) niezależna pojedyncza puszka Zas, Neu, Uzie).
    Problemem głównym są cholerne mrugające ledy próbowałem kondensatora przy lampie i przy samym włączniku dotykowym z podświetleniem - nic, nie pomogło.
    Tak wygląda ów włącznik jak chodzi o "mocowanie" na tyle.
    A poniżej schemat podłączenia