Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Brotje WBS22i - trochę zbyt zimno

05 Gru 2019 12:50 273 7
  • Poziom 9  
    Zacznę od tego, że jestem laikiem w tematyce ogrzewania/sterowania ogrzewaniem, więc moje pytania/wątpliwości mogą być trywialne (mimo, iż starałem się przeczytać sporo postów i artykułów na ten temat). Zatem proszę o wyrozumiałość.
    Teraz kilka danych wejściowych:
    - piec Brotje WBS22i + regulator pogodowy + zasobnik CWU 120L
    - nowy dom, 120m2 - instalacja włączona i działająca na ustawieniach fabrycznych od mniej więcej maja;
    - ogrzewanie:
    - podłogówka:
    --dół
    --- pow.mieszkalna -ok 55m2
    --- garaż -ok 20m2; garaż ma znacznie krótszą pętlę ogrzewania (mniej rurek)
    --- łazienka -ok 7m2

- kaloryfery - góra (kaloryfery mają regulatory/termostaty)

Fabryczne nastawy (jakie były):
    - praca w trybie auto
    - oba obwody miały ustawione takie same temp. komfortowe (min=18C, max=22);
    - dla obw. nr 1 (nie mam pewności, ale chyba jest to obwód z kaloryferami) KG=1,25 + przesunięcie KG=2C
    - dla obw. nr 2 (podłogówka, skoro tamten to kaloryfery) KG=0,6 + przesunięcie KG=2C
    - programy ogrzewania: standardowo jeden przedział od 6:00 do 22:00 (każdy z obwodów)

Problem/zagadnienie: przy takich ustawienia jw., na piętrze (z kaloryferami), bez problemu można uzyskać komfortową temp. w pokojach (ciepło), jednak na dole temperatura mimo, że stabilna, ale na poziomie ok 19C (za zimno); mniej więcej dwa tygodnie temu zacząłem "majstrować" w ustawieniach pieca, żeby uzyskać temp. na poziomie 21C. Starałem się to robić powoli (po kolei) czyli zmieniając najpierw jeden parametr i obserwacja 1-2 dni; potem kolejna zmiana i znów obserwacja.

Te zmiany to (w kolejności wprowadzanych zmian):
    - podniesienie komfortowej temperatury zredukowanej z 18C do 19C