Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Almig Lento 30 - Stopień śrubowy - próba diagnozy.

wadw 05 Dec 2019 14:06 858 12
  • #1
    wadw
    Level 10  
    Problem dotyczy nie podejmowania pracy przez sprężarkę podczas rozruchu albo nie uzyskuje zadanego ciśnienia.

    Wyskakuje błąd konwertera częstotliwości (falownik) - przeciążenie napędu.

    Falownik sprawdzony przez firmę zewnętrzną - sprawny.
    Obciążenie silnika normalne, zasilanie sprawdzone - zmierzone przez pomiarowców.
    Serwis sugeruje wymianę bloku śrubowego i już. Urządzenie przepracowało 40 tys. h. Drugie, bliźniacze pracuje bez problemu.
    Nie dysponujemy żadnym schematem i opisem technicznym urządzenia (projekt unijny, jeżeli to coś wnosi) a ten dostarczony z urządzeniem to pobieżna instrukcja obsługi eksploatacyjnej i programowania sterownika.

    Czy stosuje się pomiędzy blokiem śrubowym a układem sterowania jakieś czujniki np. ciśnienia, które przekazują informację o tym, że urządzenie nie osiąga zadanych parametrów i należy je odłączyć? Podejrzewam, że może taki czujnik fiksuje, ale nie możemy go namierzyć.
    Inne sugestie mile widziane.
  • Helpful post
    #2
    beam_beer
    Level 21  
    Nie znam tej sprężarki.
    W śrubie możesz mieć czujnik temperatury. Jeśli jest uszkodzony, to sterownik może nie pozwolić wystartować kompresora.
  • #3
    wadw
    Level 10  
    To chyba będzie to. Ostatnio zrobiliśmy jej dead line.
    Ciśnienie sprężania ustawiłem na maksa i start. Doszła do 50% wydajności, ale zajęło jej to sporo czasu i wyżej już nie chciała. Mieliła powietrze. Przed wyłączeniem APK wskazała skok poboru prądu na silniku do 100 A, silnik zimny.

    Wymieniamy stopień śrubowy.
  • #4
    beam_beer
    Level 21  
    40 tys. bez regeneracji?
    Miała śruba prawo paść, i druga też padnie, jeśli nie oddasz jej do regeneracji.
    Być może tą zużytą też da się zreanimować.
    Nie pozwól, żeby serwis ją zabrał.
  • #5
    wadw
    Level 10  
    beam_beer wrote:
    40 tys. bez regeneracji?
    Miała śruba prawo paść, i druga też padnie, jeśli nie oddasz jej do regeneracji.
    Być może tą zużytą też da się zreanimować.
    Nie pozwól, żeby serwis ją zabrał.


    Takie nam postawili warunki przy wycenie i wymianie na nowy stopień śrubowy - zwracamy zużyty.
    Moga nam wcisnąć zamiast nowych stopni , zregenerowane?
    Czy da się to zweryfikować?
  • #6
    beam_beer
    Level 21  
    wadw wrote:


    Takie nam postawili warunki przy wycenie i wymianie na nowy stopień śrubowy - zwracamy zużyty.
    Moga nam wcisnąć zamiast nowych stopni , zregenerowane?
    Czy da się to zweryfikować?


    Oczywiście, że mogą wam wcisnąć poregeneracyjne (co nie znaczy że gorsze). Nie darmo chcą starą śrubę zabrać.

    Czy i jak odróżnić poregeneracyjne od nowych, to nie podpowiem niestety.

    Ja w swoich sprężarkach śruby regeneruję co 30 tys. (15kW ALUP). Koszt to ok.3 tys. PLN Koszt nowej to ok. 12 tys.
    Serwis chce regenerować co 24 tys. za 6 tys PLN.
    Regeneracja z tego co wiem, to przede wszystkim wymiana łożysk, czasem napylanie metalu. Sam tego nie zrobisz, bo tam coś ustawia się na setne części milimetra.

    Możesz delikatnie podpytać się serwisu o koszt regeneracji śruby, oraz co jaki czas to robić. Na silniku łożyska też powinieneś zmienić, jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś.
  • #7
    wadw
    Level 10  
    beam_beer wrote:
    wadw wrote:


    Takie nam postawili warunki przy wycenie i wymianie na nowy stopień śrubowy - zwracamy zużyty.
    Moga nam wcisnąć zamiast nowych stopni , zregenerowane?
    Czy da się to zweryfikować?


    Oczywiście, że mogą wam wcisnąć poregeneracyjne (co nie znaczy że gorsze). Nie darmo chcą starą śrubę zabrać.

    Czy i jak odróżnić poregeneracyjne od nowych, to nie podpowiem niestety.

    Ja w swoich sprężarkach śruby regeneruję co 30 tys. (15kW ALUP). Koszt to ok.3 tys. PLN Koszt nowej to ok. 12 tys.
    Serwis chce regenerować co 24 tys. za 6 tys PLN.
    Regeneracja z tego co wiem, to przede wszystkim wymiana łożysk, czasem napylanie metalu. Sam tego nie zrobisz, bo tam coś ustawia się na setne części milimetra.

    Możesz delikatnie podpytać się serwisu o koszt regeneracji śruby, oraz co jaki czas to robić. Na silniku łożyska też powinieneś zmienić, jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś.

    Poproszę o namiar na regenerację stopni śrubowych.
    Nam po 55 tyś. wstawić mają nowe jeżeli stare oddamy.
    Wymienione mam już wszystko po za stopniami.
    Almig robi nas na kasie nieźle. Wiem bo jestem po rozmowach z Czemarem. Zupełnie inna kultura.
  • #8
    beam_beer
    Level 21  
    Odezwę się na priv jakby co. Najpierw muszę zapytać się klienta, czy jest zainteresowany, i nie chcę ofc podawać czyichś danych na forum publicznym.
  • #10
    beam_beer
    Level 21  
    Hi. Ten mój twierdzi, że nie ma żadnych szans na to. Na stałych klientów już nie wyrabia, i nie chce brać nic nowego.

    BTW: Jeśli ten Twój serwis za wymianę śruby ze zwrotem starej brałby 1/3 max 1/2 ceny nowej po przebiegu 55 tys godzin to nie jest tak źle...

    BTW2: Serwisy sprężarek raczej same nie regenerują śrub, tylko zlecają to odpowiednim fachowcom, a sami doliczają sobie odpowiednią sumę.
    Twoja firma nie jest w tym odosobniona. Może sami to robią, ale wątpię w to.
  • #11
    wadw
    Level 10  
    beam_beer wrote:
    Hi. Ten mój twierdzi, że nie ma żadnych szans na to. Na stałych klientów już nie wyrabia, i nie chce brać nic nowego.

    BTW: Jeśli ten Twój serwis za wymianę śruby ze zwrotem starej brałby 1/3 max 1/2 ceny nowej po przebiegu 55 tys godzin to nie jest tak źle...

    BTW2: Serwisy sprężarek raczej same nie regenerują śrub, tylko zlecają to odpowiednim fachowcom, a sami doliczają sobie odpowiednią sumę.
    Twoja firma nie jest w tym odosobniona. Może sami to robią, ale wątpię w to.


    Nie, 55 tys. PLN za nową sobie rzyczą ze zwrotem obecnej.

    Nie zdawałem sobie sprawy, że rynek regeneracji to prawie podziemie.🤔😀
  • #12
    beam_beer
    Level 21  
    55 tys. PLN?????
    Uożesz qfa....
    Skąd tak wogóle jesteś? Może go przekonam, żeby chociaż zajrzał do Ciebie.
  • #13
    wadw
    Level 10  
    Poproszę o opinię w jaki sposób (jaką metodą) powinien zostać wypoziomowany (osiowany) układ blok śrubowy - silnik - podstawa uwidoczniony na zdjęciach aby zapewnić bezproblemową pracę układu.

    Czy można tu zastosować metodę laserowego osiowania?

    Czy takie czynności są konieczne przy takiej konstrukcji?

    Almig Lento 30 - Stopień śrubowy - próba diagnozy.

    Almig Lento 30 - Stopień śrubowy - próba diagnozy.

    Almig Lento 30 - Stopień śrubowy - próba diagnozy.