Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak spawdzić wydajnosc alternatora w silniku...?

elmer2 22 Sep 2005 21:45 5892 11
  • #1
    elmer2
    Level 28  
    Witam

    Mam Felicie 1,3MPi i w niej jest altek 70A. W jaki sposob moge srawdzic sprawnosc ladowania tego alternatora? Przy jakich obrotach jest uzyskiwane te 70A w tym aucie moze ktos wie?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #2
    Aleksander_01
    Level 41  
    Witam
    Jest bardzo prosty i skuteczy sposób.
    Miernik cęgowy na przewód z altka do aku, i po problemie. Oczywiście silnik ma mieć wysokie obroty.

    Drugi sposób to już laboratoryjny. Obliczasz przekładnię mechaniczną (obroty silnika do obrotów altka). Demontujesz altka z auta. Montujesz na specjalnie do tego przystosowanym stole i napędzasz bezpośrednio wał altka wałem silnika trójfazowego o mocy nominalnej większej od 1 kW. Silnik zasilasz przez falownik (masz kontrolę obrotów). Altek podpięty pod pełnosprawny aku. Zapuszczasz to wszystko w ruch i mierzysz miernikiem cęgowym prąd. Oczywiście altek musi mieć wzbudzenie.
    Pozdrawiam
  • #3
    elmer2
    Level 28  
    No tak miernik cegowy a takie co by wydolil te 70A to juz cena maja powazna :( .

    A moze daloby sie zrobic jakis rezystor (kilkanasice lub kilkadziesiat R 5W polaczonych) wpiac w serego zyby uzyskac jakas mala rezystancje i mierzyc na nim spadek nap i z prawa ohma wyznaczac prad...?
  • #4
    Aleksander_01
    Level 41  
    A kto powiedział że masz kupić taki miernik. Bardzo dużo zakładów, firm posiada takie mierniki. Za niewielką odpłatnością zrobią taki pomiar.
    Pozdrawiam
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #5
    raveland
    Level 28  
    jakiej wielkosci masz akumulator??
  • #6
    IrekKo
    Level 32  
    elmer2 wrote:
    Witam
    W jaki sposob moge srawdzic sprawnosc ladowania tego alternatora?


    ???????
  • #8
    mczapski
    Level 39  
    Nie wiem czy rozumiem pytanie bowiem poprzednie odpowiedzi jakby mało wnoszą (według mnie). Moim zdaniem aby uzyskać warunki do pomiaru tejże wydajności (pełnej mocy) należy obciążyć instalację pojazdu bagatela 1 kVA i sprawdzać napięcie (12,5 - 13 V) i prąd (deklarowane 70A). Zabawa ciekawa i niełatwa. Dla takich pomiarów pewno da się zastosować bocznik 100A. Powodzenia.
  • #9
    IrekKo
    Level 32  
    W samochodzie jest to ciężko sprawdzić .
    Potrzebowałbyś opornik o wartości ok. 0,18Ω i mocy 1000W
    Napięcie nie może spaść poniżej 13V.
    Najprościej wyjąć alternator i udać się do jakiegoś zakładu co zajmuje się naprawą i regeneracją alternatorów.
    Oni mają specjalne stanowiska do sprawdzania alternatorów pod obciążeniem.
  • #10
    tzok
    Moderator of Cars
    Aleksander_01 wrote:
    Witam
    Jest bardzo prosty i skuteczy sposób.
    Miernik cęgowy na przewód z altka do aku, i po problemie. Oczywiście silnik ma mieć wysokie obroty.
    Takim sposobem zmierzysz prąd ładowania akumulatora, który na sprawnym i naładowanym akumulatorze będzie wynosił kilka A...
  • #11
    Aleksander_01
    Level 41  
    tzok wrote:
    Takim sposobem zmierzysz prąd ładowania akumulatora, który na sprawnym i naładowanym akumulatorze będzie wynosił kilka A...


    Witam
    Więc co za problem wlączyć możliwie wszystkie odbiorniki. Skoro konstruktor "wsadził" tam taką elektrownię to wiedział że będzie taki pobór prądu ( do 70 A).
    A tak w ogóle to my piszemy te wszystkie posty a Kolega Elmer2 ma to wszystko w d..ie (zero reakcji).
    Pozdrawiam
  • #12
    irek2
    Level 40  
    elmer2 ma pewnie wzmak wiekszy od swojego auta i boi sie o ten alternator.

    Z drugiej strony prad ladowania akumulatora nie jest taki duzy wiec mozna go zmierzyc zwyklym miernikiem. Przy rozkrecaniu wzmaka bedzie widac kiedy alternator nie wyrabia i akumulator musi oddawac prad do obciazenia.