Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] VBA excel Pojawiający się i znikający CommandButton

magdabar 05 Dec 2019 22:18 720 12
    magdabar
    Level 5  
    Z góry uprzedzam że jestem kompletnym laikiem w VBA – brakuje mi podstaw. W pracy miałam do czynienie z arkuszem obliczeniowym napisanym x lat temu w VBA w excelu który musiałam przystosować do zmieniających się przepisów i norm. Sprawiło mi to wiele frajdy, ale było to – najpierw delikatne grzebanie w cudzym kodzie, później pisanie na tej podstawie własnego przy pomocy forów internetowych i fragmentów kodów z podręczników wypatrzonych w internecie. Potem napisałam jeszcze coś swojego a było to…. jakieś 6 lat temu. Podsumowując wstęp – dawno i nieprawda ;) ale do rzeczy.
    Postanowiłam napisać „grę” pomagającą dziecku w nauce tabliczki mnożenia. Gra miała polegać na tym, że pojawiają się kolejne pytania – głównie typu: „Ile to jest 9 x 9?” itp. Delikwent ma wpisać odpowiedź. Jeśli jest ona poprawna – pojawia się kolejna literka hasła wskazująca gdzie jest ukryty skarb. Jeśli odpowiedź jest niepoprawna wymazują się wszystkie do tej pory odgadnięte literki hasła i gra zaczyna się od początku – tak żeby w kółko powtarzać tabliczkę mnożenia ;)
    Zaczęłam pisać – i pewnie dla znawców to co napisałam to jakiś koszmar, bo można to było zrobić lepiej, ale jakiś tam efekt jest, niestety pojawił się problem nie do przejścia dla mnie stąd prośba o pomoc.