Witam,
nurtuje mnie sposób podgrzewania przedniej szyby w focusie mk1 2003 r. 1,6PB.
W/g różnych opisów ford zastosował druty grzejne do podgrzewania przedniej szyby elektrycznie.
U mnie nie działa to w ten sposób. Po podłączeniu cęgowego miernika na przewód z alternatora i załączeniu podgrzewania przedniej szyby pobór prądu wzrasta o ok 3-4A i słychać załączenie się sprężarki od klimatyzacji. Po wyłączeniu podgrzewania pobór prądu maleje o podobną wartość. Po mimo braku zwiększonego poboru mocy czuć po kilkudziesięciu sekundach od uruchomienia auta gdy wskaźnik temperatury jeszcze się nie rusza że z nawiewu leci ciepłe powietrze na szybę.
Wygląda jak by był odwracany układ pracy sprężarki od klimy i robiła ona za pompę ciepła?
Nie rozumiem jak to działa ale na 100% nie jest to grzałka elektryczna.
Może ktoś mi pomóc rozwiązać zagadkę?
nurtuje mnie sposób podgrzewania przedniej szyby w focusie mk1 2003 r. 1,6PB.
W/g różnych opisów ford zastosował druty grzejne do podgrzewania przedniej szyby elektrycznie.
U mnie nie działa to w ten sposób. Po podłączeniu cęgowego miernika na przewód z alternatora i załączeniu podgrzewania przedniej szyby pobór prądu wzrasta o ok 3-4A i słychać załączenie się sprężarki od klimatyzacji. Po wyłączeniu podgrzewania pobór prądu maleje o podobną wartość. Po mimo braku zwiększonego poboru mocy czuć po kilkudziesięciu sekundach od uruchomienia auta gdy wskaźnik temperatury jeszcze się nie rusza że z nawiewu leci ciepłe powietrze na szybę.
Wygląda jak by był odwracany układ pracy sprężarki od klimy i robiła ona za pompę ciepła?
Nie rozumiem jak to działa ale na 100% nie jest to grzałka elektryczna.
Może ktoś mi pomóc rozwiązać zagadkę?