Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komputer diagnostyczny który? Wybór komputera diagnostycznego do aut ciężarowych

10 Gru 2019 09:00 552 14
  • Poziom 8  
    Witam

    Było juz kilka razy na forum ale czas leci i postęp w technice i dostępnych narzędziach również.

    W firmie jest 20 aut z czego 2 auta to many TGX 2011 rok euro 5

    Pozostałe auta to VOLVO FH roczniki od 2015 do 2019 EURO 6

    Pytanie moje jest następujące, czy lepiej kupić oryginalny komputer do aut VOLVO a te 2 many sobie odpuścić i zewnętrznie je diagnozować?

    Czy może kupić uniwersalny komputer i tutaj mój wybór to TEXA lub Jaltest.

    Pytanie do użytkowników tych komputerów, który z nich lepiej sobie radzi z diagnostyką VOLVO i więcej jest w stanie zrobić przy VOLVO.

    Na MAN-ach nie zależy nam bo to tylko 2 auta, podstawowe rzeczy i tak na pewno zrobią oba wymienione w MAN-ie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 42  
    Przy tych ilościach, lepiej kup typowy pod Volvo, żaden uniwersalny nie zrobi tego co dedykowany pod markę.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 8  
    Niestety, oryginału VOLVO już się nie kupi, co najwyżej podróbka Vacooma z chin, a teraz testery diagnostyczne oryginalne łączą się z firmowym serwerem przy starcie.

    Więc pozostaje mi raczej wybór między Texą o Jaltestem, pytanie którym z tych dwóch komputerów więcej przy VOLVO zrobię. Jeśli natomiast z czymś sobie nie poradzi, zawsze można podjechać albo wezwać serwis i niech fabrycznym zdiagnozują, a naprawę już samemu się zrobi.
  • Poziom 14  
    Korzystam z texy aktualizowalem w tym roku Volvo mocno rozbudowane jesli chodzi o diagnostyke i adaptacje sa schematy elektryczne dane techniczne ogolnie polecam
  • Poziom 18  
    Kolego od 3 lat pracuje na texie jestem bardzo zadowolony volvo robi przyzwoicie . Kiedyś pracowałem z jaltestem miał więcej funkcji lepsze schemat ale cena jest tez większa .
  • Poziom 19  
    Dla Texy i Jaltesta na plus jeszcze diagnostyka naczep, jeśli posiadacie w firmie.
    Używam na co dzień obu testerów.
    W Volvo Texa nie mam możliwości zaprogramowania Vinu w sterowniku dźwigni Ishift. Po za tym jestem zadowolony,
  • Poziom 8  
    Chavez napisał:
    Dla Texy i Jaltesta na plus jeszcze diagnostyka naczep, jeśli posiadacie w firmie.
    Używam na co dzień obu testerów.
    W Volvo Texa nie mam możliwości zaprogramowania Vinu w sterowniku dźwigni Ishift. Po za tym jestem zadowolony,


    Napisałeś że używasz obu komputerów na codzień.

    Jeśli miał byś porównać Texa z Jaltestem w obsłudze Volvo, to co byś wybrał.

    Wiem że to nie to samo co fabryczny tester.

    Jednak chciał bym wybrać rozsądnie, bo to nie są małe pieniądze.

    Prosił bym z Twojej strony o porównanie obu komputerów jeśli chodzi o diagnostykę volvo. Nie musisz się rozpisywać, wystarczy że napisze którym z nich więcej przy Volvo zdziałam.

    Już co do samych testerów, to czy brać moduł komunikacji w zestawie z tabletem od danej firmy, czy lepiej oddzielnie laptopa dokupić?
  • Poziom 31  
    Czy laptop czy tablet - mam texe laptopa - kladziesz na desce i w drogę jeat stabilnosc z tabletem to uchwyt lub opakowanie to taki szczegół ale w 30% bedziesz musiał wybrać się w drogę na test i czy to będzie obsługiwalne i stabilne?
    Co innego podejść na parkingu tablet zreczniejszy.
    Texa obsługuje tgxa - niektóre opisy są nie zrozumiałe dlatego bardzo rzadko podlanczam.
    Texa obrabia scanie, renault i volvo - jak koledy wyżej schematy i podpowiedzi.
    Do tego przyczepy, auta dostawcze ,busy. Mol-terberg.
  • Poziom 19  
    Mało robię Volvo, jednak dla mnie wygodniejsza jest Texa. Długo łączy sie ze sterownikami niestety. Oba testery nie mają opisanych wszystkich podpowiedzi do błędów.
    Jakieś zaawansowane programowania zrobisz pewnie i tak tylko serwisowym komputerem. Tak samo ze schematami np. 3 osi kierowanej,
    Ja polecam tablet Texa - bardzo szybki, wygodny, czasami się zacina.
    Podstawowe czynności: testy silnika, kalibracje sprzęgła, zawieszenia, diag. Ebs itp. zrobisz bezproblemowo.
    Z tego co pamiętam tylko raz brakowało mi funkcji w Texie żeby dopisać sterownik dźwigni biegów, w Jaltesie nie sprawdzałem czy jest ta funkcja.
  • Poziom 12  
    Ja od siebie dodam że jeśli miałbym brać Texę ponownie czy Jaltesta, wybrałbym zdecydowanie Jaltesta do ciężarówek.
    Texę wziąłem dlatego że robi też osobowe i z takim pakietem kupiłem.
    Schematy według mnie lepiej opisane są w Jaltest.

    No i jedna mała rzecz, zrobiłem proste błędy w Scanii z układu klimatyzacji, Jaltest wyłapał od razu, Texa niestety nie znalazła nic...
    Same opisy testów na plus dla Jaltesta. Texa jest fajna lecz pojawia się to ALE..

    Takie jest moje odczucie.

    aha obsługa posprzedażna w Texa jest naprawdę na bardzo dobrym poziomie.

    Ppozdrawiam WIMM
  • Poziom 8  
    WloczykijMalaMi napisał:
    Ja od siebie dodam że jeśli miałbym brać Texę ponownie czy Jaltesta, wybrałbym zdecydowanie Jaltesta do ciężarówek.
    Texę wziąłem dlatego że robi też osobowe i z takim pakietem kupiłem.
    Schematy według mnie lepiej opisane są w Jaltest.

    No i jedna mała rzecz, zrobiłem proste błędy w Scanii z układu klimatyzacji, Jaltest wyłapał od razu, Texa niestety nie znalazła nic...
    Same opisy testów na plus dla Jaltesta. Texa jest fajna lecz pojawia się to ALE..

    Takie jest moje odczucie.

    aha obsługa posprzedażna w Texa jest naprawdę na bardzo dobrym poziomie.

    Ppozdrawiam WIMM


    Dziękuje za w miarę wyczerpującą odpowiedz, bo tych wypowiedziach i rozmowach w hutrownii motoryzacyjnej, wybrał bym na tą chwilę jaltesta.
    Rozmawiałem z kilkoma firmami, i wychodzi na to że większość firm do ciężarówek bierze jaltesta.
  • Poziom 19  
    Dzisiaj naprawiałem Adblue Volvo E5 Jaltestem i nie jestem zadowolony. W wartościach pomiarowych dostępne były tylko 4: poziom i temp adblue w zbiorniku i temp. katalizatora...
  • Poziom 19  
    Chavez napisał:
    Dzisiaj naprawiałem Adblue Volvo E5 Jaltestem i nie jestem zadowolony. W wartościach pomiarowych dostępne były tylko 4: poziom i temp adblue w zbiorniku i temp. katalizatora...

    Bo resztę możesz zobaczyć w funkcjach sprawdzania systemów, sprawdzisz ciśnienie ADBLUE, obroty pompy, działanie układu oczyszczania po zakończeniu pracy pompy etc, etc. Przeciwciśnienie katalizatora sprawdzisz w wartościach pomiarowych silnika. SCR Volvo jest na tyle prosty że i Vcats nie pokaże zbyt wiele parametrów. Pamiętam tylko że Jaltest trochę błędnie wskazywał uszkodzone grzałki, brak było zgodności podpowiedzi z rzeczywistością. No ale miernik szybko wyjaśnia sprawę :)
    Od siebie dodam że dużo używam Jaltesta i mimo kilku szczegółów i wpadek, głównie za sprawą raczej błędnego tłumaczenia na język PL to naprawdę przyzwoita maszyna. Weź sprzęt na testy i poproś aby Ci go zaprezentował ktoś kto dobrze zna ten program, niestety czasami handlowcy tylko udają że znają ten program i można się przedwcześnie zniechęcić :)
  • Poziom 10  
    Od 6 lat używam texy i spokojnie daje rade ze wszystkimi markami. Wiadomo, że zdarzają się tematy, w których trzeba uderzyć do ASO, ale 99% problemów rozwiązuje texa. Nie wiem jak w JALTEST, ale texa ma też call center, gdzie w razie problemów ktoś Ci podpowie. Mi pomogli, nawet bez wykupionego abonamentu.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Od 6 lat używam texy i spokojnie daje rade ze wszystkimi markami. Wiadomo, że zdarzają się tematy, w których trzeba uderzyć do ASO, ale 99% problemów rozwiązuje texa. Nie wiem jak w JALTEST, ale texa ma też call center, gdzie w razie problemów ktoś Ci podpowie. Mi pomogli, nawet bez wykupionego abonamentu.
  • Poziom 12  
    Jak masz same volva to tylko vovom II którego kupisz bez żadnego problemu w ASO jak chcesz więcej info na ten temat do priv i napewno zestaw wyjdzie taniej niz texa czy jaltest