Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda mx3 1.6 dohc ciężko odpala w mrozy

12 Gru 2019 19:54 213 7
  • Poziom 3  
    Witam wszystkich od roku posiadam mazde mx3 1.6 dohc 79kw 107km benzyna + gaz mam problem z odpalaniem znaczy w tym roku jeszcze nie było mrozów takich a silnik już ma problem z odpaleniem po odpaleniu po 4 10 sekundach zaczyna dymić na niebiesko i tak dymi z pół minuty do 2 minut im zimnej tym bardziej dymi dosyć gęsty dym i jak się mu daje po dupie to wtedy nie dymi nic na niebiesko przy odpalaniu na drugi dzień co to może być? w lecie zaczął pić olej w poziomie max jak jest poziom między maximum a minimum nie ubywa chyba że daje mu często po dupie znaczy nawet nie tak bardzo w tamtym roku przy -10 odpalił normalnie a teraz -1 i już nie odpala tak jak powinien nie dławi się tylko musi dłużej kręcić i na biało jak jest zimniej jak 4+c to dymi na biało cały czas nawet jak się rozgrzeje i moc zanika jak się delikatnie jeździ przez jakiś czas to mocniejszy jest przez jakiś czas to lepiej przyspiesza płynu chłodniczego nie ubywa wycieków oleju nie ma pod autem silnik ładnie pracuje równo cicho może nie ale miły dźwięk przebieg na liczniku niby jest 217 tys raczej nie prawda chyba by ciszej pracował w obroty na luzie fajnie wchodzi pół gazu ino dotknę i już jest 3 tys obr jak mu dam do odcinki na luzie to też puszcza niebieską chmurę podczas jazdy nie zauważyłem dymienia żadnego na niebiesko olej jest zalany 10w40 mobil pomożecie?
  • Poziom 33  
    A jak wyglądają świece? Chociaż i tak- niebieski dym to olej w cylindrach, trzeba sprawdzić którędy tam wchodzi. Czy uszczelniacze zaworów, czy pierścienie na tłokach puszczają. Mierzył ktoś ciśnienie na cylindrach?
  • Poziom 3  
    świece były wymieniane na nowe 2 miesiące temu z kopułką aparatu zapłonowego ciśnienia na cylindrach nie było mierzone co trzeba sprawdzić którędy wchodzi? ciśnienia na cylindrach chciałem zmierzyć ale mechanik mówił że w benzynie to nie ma sensu

    Dodano po 18 [minuty]:

    czyli bez zmierzenia kompresji nic narazie nie sprawdze

    Dodano po 28 [minuty]:

    czyli bez zmierzenia kompresji nic narazie nie sprawdzać nic. zauważyłem jeszcze że w korku sie bardzo grzeje i obroty czasem spadają na 1 3s na 400 może 300obr ale tylko wtedy jak jest rozgrzany w korku czujnik temperatury był wymieniany i termostat jest do wymiany bo jak sie jeździ cały czas na 5 biegu to temperatura jest w połowie czyli nie wiem 45c albo i mniej nawet ale w korku znowu tak sie grzeje że aż śmierdzi boje się tego termostatu wymieniać bo w korku jeszcze bardziej będzie się grzał
  • Poziom 3  
    kot mirmur jeszcze zapomniałem że szarbie troche przy zmianie biegów był zdiagnozowany pod komputerem i nie wykryło żadnych błędów czyli z elektroniką wszystko dobrze
  • Poziom 33  
    Pomiar kompresji jest podstawą diagnoz spalania w cylindrach- jak wyglądały stare świece. Co do grzania w korku-czy wentylator chłodnicy pracuje?
  • Poziom 3  
    świece nie pamiętam jaki kolor były ale bardzo zużyte były wentylator załącza się czasem i jeszcze zapomniałem że czasem ma tak że daje mu cały gaz a moc nie dochodzi dopiero jak spuszcze z gazu i zpowrotem dam gaz to ma moc a nieraz jest tak dam cały gaz nie ma mocy to zachwile wyrwie w fotel
  • Poziom 33  
    Nie będę sie powtarzał-pewnie wypada jeden z cylindrów /tłumok który twierdzi ze na benzynie ciśnienie nie ma znaczenia , jest "pseudo mechanikiem".
  • Poziom 3  
    no to jak zmierze kompresje to dam znać jaka jest kompresja