Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Benz W 124 320E USA - cyka komputer elektronika szwankuje

13 Gru 2019 10:53 198 4
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich posiadam w 124 z 95 r 3.2 benz automat 4 bieg. z wyposażeniem: klimatronik el. fotele przednie, tempomat, el. szyby skórki itp. furka oko cieszy i umila podróże.

    Po kolei
    -spod pokrywy kapał olej na alternator było to niewidoczne.
    -kilkukrotnie zaświeciła się lapka ABS bez przyczyny i gasła
    -po jakimś czasie padł aku myślałem ,że to już jego wiek i wymieniłem na nowy ale z rana znów nowy padł.
    - alternator został zregenerowany i zlikwidowano wycieki, alternator dokładnie sprawdzony poza autem i w aucie.
    -po założeniu go auto zaczęło falować gubić zapłon na cyl. a co ciekawsze po zgaszeniu i wyjęciu kluczyków z komputer znajdujący się pod stopami pasażera przedniego zaczął cykać!!!
    -komputer został wysłany do specjalistycznej firmy do naprawy po naprawie ( spalone co nieco w środku) po założeniu po chwili znów zaczął cykać ciszej ale i przepustnicy zaczęła cykać.
    -sprawdzono tablicę bezpieczników i prąd giną delikatnie jedynie na przepustnicy.
    - Zregenerowałem przepustnice. komputer i przepustnica zostały podmienione w takim samym modelu w 124 3.2 usa i auto chodzi wszystko jak trzeba. po założeniu znów części u siebie i odpaleniu auta zapalił się ABS i komp znów cyka ale już nie zawsze, za to usłyszałem po podłączeniu aku cykanie w pompie ABS ale jedynie przez chwilę.
    -Moduł komfortu zaczął szwankować.

    Rozbebeszona została wiązka i część instalacji , ale okazało się że jest w dobrym stanie a wiązka jest wymieniona. hehe na marginesie kable prawie 25 lat mają a izolacja jest ok lekko stwardniała ale brak pęknięć- kable grube.

    Wnioski
    Podobno cykanie kompa wraz z przepustnicą to jest to że komputer próbuje wzbudzić przepustnicę do startu czyli dostaje jakiś lewy prąd lub rozkaz na wyłączonej stacyjce!!!! gdzie nie powinno być prądu podobno.
    Ten ostatni świeży objaw z ABS który też na początku się zapalił może to jest jakiś ważny objaw.
    Auto stoi od roku :-(
    Mechanik ma ból głowy oddał auto przed świętami aby sobie je schować na zimę.
    Na wiosnę znów chce walczyć dzielnie .
    Proszę o POMOC jakieś wskazówki lub rzetelną radę. Za wszelkie zainteresowanie tematem dzięki z góry!!!!
  • Poziom 36  
    Morterg napisał:
    Witam wszystkich posiadam w 124 z 95 r 3.2 benz automat 4 bieg. z wyposażeniem: klimatronik el. fotele przednie, tempomat, el. szyby skórki itp. furka oko cieszy i umila podróże.

    Po kolei
    -spod pokrywy kapał olej na alternator było to niewidoczne.
    -kilkukrotnie zaświeciła się lapka ABS bez przyczyny i gasła
    -po jakimś czasie padł aku myślałem ,że to już jego wiek i wymieniłem na nowy ale z rana znów nowy padł.
    - alternator został zregenerowany i zlikwidowano wycieki, alternator dokładnie sprawdzony poza autem i w aucie.
    -po założeniu go auto zaczęło falować gubić zapłon na cyl. a co ciekawsze po zgaszeniu i wyjęciu kluczyków z komputer znajdujący się pod stopami pasażera przedniego zaczął cykać!!!
    -komputer został wysłany do specjalistycznej firmy do naprawy po naprawie ( spalone co nieco w środku) po założeniu po chwili znów zaczął cykać ciszej ale i przepustnicy zaczęła cykać.
    -sprawdzono tablicę bezpieczników i prąd giną delikatnie jedynie na przepustnicy.
    - Zregenerowałem przepustnice. komputer i przepustnica zostały podmienione w takim samym modelu w 124 3.2 usa i auto chodzi wszystko jak trzeba. po założeniu znów części u siebie i odpaleniu auta zapalił się ABS i komp znów cyka ale już nie zawsze, za to usłyszałem po podłączeniu aku cykanie w pompie ABS ale jedynie przez chwilę.
    -Moduł komfortu zaczął szwankować.

    Rozbebeszona została wiązka i część instalacji , ale okazało się że jest w dobrym stanie a wiązka jest wymieniona. hehe na marginesie kable prawie 25 lat mają a izolacja jest ok lekko stwardniała ale brak pęknięć- kable grube.


    Auto z USA? Przerobiono oświetlenie zewnętrzne?
  • Poziom 2  
    Oświetlenie przerobione w ten sposób że mam włącznik pod kierownica zapalania i gaszenia kierunków przednich (oddzielny obwód na przekaźnikach) . Lampy przednie wymienione na Eu lampy tył oryginał.
    Też bzyczek przy opalaniu wcześniej długo bzy żal a teraz trwa to może 1 do 2 sekund
  • Poziom 2  
    widzę że nikt nie ma pojęcia co się może dziać.
    to jest niezły Auto Challenge
  • Poziom 29  
    To auto jest proste jak drut a schematy ogólnodostępne. Zacznij od srebrnego przekaźnika za akumulatorem.