Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zwarcie w instalacji lpg stag 300 6 iso2

13 Gru 2019 13:13 906 53
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mam problem z instalacja lpg stag 300 6 iso2 zamontowana półtorej roku temu w maździe tribute v6. Wszystko było cacy, aż któregoś razu po podjechaniu pod krawężnik buzzer wydal dźwięk jakby pustego zbiornika i instalacja wyłączyła się i juz nie uruchomiła. Auto było u dwóch gazowników oboje stwierdzili ze kable gdzieś maja zwarcie i dlatego wszystko nie działa dodatkowo jeden stwierdził że nie działają dwa wtryski. Na chwile obecną sprawdziłem kable pod maską żaden nie jest przerwany miernik pokazuje przejście, kable do zaworu w butli tez są dobre zasilanie 12v jak i masa przychodzi do sterownika, sam sterownik jest sprawny (podmieniony na nowy) sygnał ze stacyjki przychodzi.
    Co może być nie tak??
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 21  
    Musisz dokładnie "przedzwonić' wszystkie kable. Odepnij sterownik, odepnij wtryski LPG, jak się da, to wtryski benzyny również. Odłącz elektrozawory na butli i mieszalniku. Ściągnij schemat podłączenia wiązki Stag 300-6. Pamiętaj, że może się zwierać każdy kabel z każdym, nie tylko z minusem. Mogły się przetrzeć/ przepalić kable na silniku. Tam jest zawsze ciasno. Powodzenia.
  • Poziom 10  
    gold-game napisał:
    Musisz dokładnie "przedzwonić' wszystkie kable. Odepnij sterownik, odepnij wtryski LPG, jak się da, to wtryski benzyny również. Odłącz elektrozawory na butli i mieszalniku. Ściągnij schemat podłączenia wiązki Stag 300-6. Pamiętaj, że może się zwierać każdy kabel z każdym, nie tylko z minusem. Mogły się przetrzeć/ przepalić kable na silniku. Tam jest zawsze ciasno. Powodzenia.

    Dzięki za podpowiedź w ten sposób nie próbowałem będę działał przez weekend i dam znać co wyszło.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 23  
    2 wszystkie odczyty w programie masz? ciśnienie gazu obroty silnika?
  • Poziom 10  
    maiami napisał:
    2 wszystkie odczyty w programie masz? ciśnienie gazu obroty silnika?

    Narazie nie mam nic bo instalacja sie nie uruchamia

    Dodano po 4 [minuty]:

    Kable przejżałem miernikiem i zwarcie kabla pokazało jedynie tam gdzie powtarza sie masa lub napiecie

    Dodano po 9 [godziny] 49 [minuty]:

    Co ciekawe, pogrzebałem w kablach i na wieczór wyskoczyła kontrolka silnika. Odczytałem błąd "uboga mieszanka na cyl. 4" czy to nie podpowiedź? Gdzie wpina się kable z lpg do wtrysków benzynowych?
  • Poziom 23  
    maniana255 napisał:
    "uboga mieszanka na cyl. 4"

    sterownik nie jest w stanie wykryć składu mieszanki poszczególnego cylindra, czy to nie chodziło o wypadanie zapłonu a konkretnie o kod P0304?
  • Poziom 10  
    Tak dokładnie chodzi o wypadanie zapłonu. Wydaje mi się, że gazownicy coś spaprali przy podpinaniu się pod wtryski z benzyny tyko gdzie tego szukać? Chyba że źle myślę? Sterownik jest OK to jeszcze sprawdził gazownik jak oddałem auto na serwis podmienił na nowy i było to samo.
  • Poziom 23  
    maniana255 napisał:
    Tak dokładnie chodzi o wypadanie zapłonu.

    wypadanie zapłonu może być kilka przyczyn od źle dawkowanego gazu poprzez uszkodzony wtryskiwacz bądź sterownik po uszkodzenia układu samochodowego w aucie
  • Poziom 10  
    Dzisiaj dalej przeglądałem kable mierzyłem przejścia od cewek benzynowych, wtrysków do kompa benzynowego i lpg wszystko jest OK. Żaden kabel nie jest przerwany wizualnie też sprawdziłem rezultat jest taki że auto już w ogóle nie odpala :( kręci i tak jakby już miało odpalić ale nic z tego.
  • Poziom 23  
    zmostkuj przewody od wtryskiwaczy pominiesz w ten sposób sterownik LPG i zobaczysz czy auto odpali
  • Poziom 10  
    Tak zrobiłem dzięki za podpowiedź. Auto chodzi na benzynie bez zarzutu ale co z gazem? Już zupełnie nic nie rozumie, niby kable są ok niema przerwy, niema zwarcia a padła instalacja już całkiem. Mam dwa sterowniki gazowe w żadnym nic upalonego niema. Cewki na wtryskach są ok, co może powodować tą awarie, może jakiś czujnik? W całej instalacji jest tylko jeden czujnik ciśnienia, czujnik temperatury w reduktorze, czujnik poziomu gazu, elektrozawór przy butli i przy reduktorze, włącznik wraz z poziomem gazu po drodze ma buzzer. Podłączenie do stacyjki, podłączenie do wtrysków benzynowych, i jeszcze trzy kable nie wiem chyba do sond lambda. Nic więcej w tej instalacji niema
  • Poziom 10  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    KOlego skoro auto jeździ na benzynie to jest uszkodzona instalacja lpg, jedź do gaziarzy niech naprawią. I nie pisz że nie umieją skoro montują instalację.

    Kolego nie napisałem, że nie umieją naprawić. Zdiagnozowali usterkę i odprawili mnie z kwitkiem bo każdy "ma masę klientów i nie mają czasu" bo kasa jest na zakładaniu instalacji a nie grzebaniu w kablach. Jak ci się wydaje po co tutaj pisze prosząc o pomoc skoro auto było w serwisie o czym napisałem na forum w pierwszym poście?
  • Poziom 43  
    maniana255 napisał:
    Kolego nie napisałem, że nie umieją naprawić. Zdiagnozowali usterkę i odprawili mnie z kwitkiem bo każdy "ma masę klientów i nie mają czasu" bo kasa jest na zakładaniu instalacji a nie grzebaniu w kablach.


    A skąd że, kasa jest na naprawie właśnie. Znajdź innego człowiek co to naprawia.

    A jeśli sam chce to ogarnąć to odpinasz całą instalację i szukasz przecięcia zaczynając od komputera i dziesz wszystkimi wiązkami i w końcu znajdziesz.

    Też pod autem szukaj w przewodzie do butli.
  • Poziom 38  
    Za mało info do tego, zeby pomóc. W manualu jest schemat, dodatkowo na stronie AC jest pinout. Sprawdzić oprawkę bezpiecznika bo to wielka bolączka instalacji. Warto dognieść konektory dużymi kombinerkami poprzez gumowa osłonę. Sprawdzić plus po stacyjce czy jest na pinie sterownika. Jeśli jest masa oraz plus z aku i plus po stacyjce komunikacja powinna być możliwa. Bez problemu po nowym roku moge pomóc o ile lokalizacja odpowiada.
  • Poziom 10  
    Po wielu miesiącach awarii i wielu wizytach u gazowników, którzy diagnozowali bóg wie co i chcąc nawet 3500 za naprawę, doszedłem do wniosku ,że któraś cewka na wtryskach robi zwarcie. Wtryski już mam wymienione wraz z cewkami, ale potrzebuję jeszcze wtyczki do sterownika która po wielu wtykaniach w jej piny mierników i innych ustrojstw, wygląda jak po rewolucji październikowej.
    I tu moja prośba i pytanie ma ktoś taką wtyczkę lub całe kable?

    Dodano po 2 [minuty]:

    I jeszcze pytanko czy kable do instalacji Qmax będą miały tą samą wtyczkę do sterownika??
  • Poziom 38  
    Porównaj sobie na stronie ac pinout obu.
    Stag 300 -4 pasuje na 99% z qmax basic 6 cyl tylko zostaja przewody od 5 i 6 cyl.
    Uszkodzenie cewki wtryskiwacza chyba sterownik wykrywa - przerwe w obwodzie na 100% a jak ze zwarciem to nie pamietam.
    Trochę dziwnie ze padla cewka i zrobiła zwarcie ale wszystko jest możliwe.
  • Poziom 10  
    Takie wysnułem wnioski z tych wszystkich gadek gazowników to na razie moje podejrzenia ale myślę że trafne. Co do tej wtyczki z qmax nie chodzi mi o piny bo to i tak polutuje do starych kabli tak jak trzeba tylko czy sam kształt wtyczki jest taki sam jak stag 300-6 isa 2 czy uda się podłączyć do sterownika?

    Dodano po 3 [minuty]:

    A teraz wpadłem na jeszcze jeden pomysł jak napisałeś odpowiedź. Jakbym kupił kable ze stag 300-4 czy dało by się dołożyć 4 piny do dwóch cylindrów i będzie to działać czy jeszcze czegoś tam brakuje w takiej wtyczce? Musze porównać tak jak napisałeś.
  • Poziom 38  
    Obudowa jest taka sama ale qmax plus 8cyl ma 3 lub 4 rzędowa wtyczkę a ty masz 2 rzędy.
    Lutować nie ma sensu lepiej przepinowac obudowę.
    Można dołożyć brakujące piny.
    Ja mam zestaw do montażu pinów z kostek i nie mam problemu ze zmianą obudowy.
  • Poziom 38  
    Ale wiązka od któregoś qmaxa plusa np 6 lub 8 cyl nie jest zamienna.
  • Poziom 10  
    psooya napisał:
    Ale wiązka od któregoś qmaxa plusa np 6 lub 8 cyl nie jest zamienna.

    Co to za zestaw do montażu? Mogę taki nabyć do tego kupić nowe piny i po prostu je wymienić? I bedzie ok
  • Poziom 38  
    Ja mam yato jakis taki najbardziej uniwersalny okolo 300zl zestaw. Poszukaj na allegro zestaw do pinów. Mam widełki w 2 rozmiarach, tulejki w 2 rozmiarach, szpikulec, plaski, i jeszcze jakis dziwny nigdy nie użyty. Obrabia mi to większość kostek.
    Jak masz uszkodzona obudowę to nie musisz kupować pinów tylko obudowę pozyskać z jakiejs wiazki starej za grosze. Wypinasz przewody z pinami i montujesz siano do nowej obudowy.
    Piny i zlacza chyba ma TME.

    Dodano po 13 [minuty]:

    https://www.google.com/search?q=zestaw+do+dem...ZTBF8Q_AUoAXoECAwQAQ&biw=393&bih=680&dpr=2.75
    Widzę że sporo sie na rynku zmieniło. Sporo taniej. Chyba sobie zamówię jakiś cwańszy zestaw :-)
  • Poziom 10  
    Dzięki za informacje. Obudowa jest OK tylko piny po rozginane. Wiesz może, które to konektory jak to znaleźć?
  • Poziom 38  
    Po symbolu zlacza. Na nim gdzies jest numer i poroducent a przynajmniej powinien byc.
  • Poziom 38  
    Zaskoczyło mnie, że TME tego nie posiada. Ciekawa strona ze złączami.
  • Poziom 10  
    Końcówki wymienione, po podpięciu wtyczki pod sterownik gazu auto jeździ na benzynie. Przy włączonym zapłonie można się komunikować ze sterownikiem lpg. Po pierwszym podłączeniu sterownik wymagał aktualizacji bo był wysypany. Aktualizacja powiodła się wszystko działa, odpalam auto i wyskoczył komunikat Brak sterownika gazu. Zgasiłem auto, po chwili podłączam do lpg kompa i wyskoczył komunikat "sterownik był 4 razy resetowany". W zakładce błędy "błąd wtryskiwacza gazowego i błąd wtryskiwacza 7 8" no ale jak 7 i 8. Za każdym razem kiedy odpalę auto wyskakuje brak sterownika gazowego. Całe wtryskiwacze zostały wymienione na używane ale sprawne.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zwarcie w instalacji lpg stag 300 6 iso2 Zwarcie w instalacji lpg stag 300 6 iso2 Zwarcie w instalacji lpg stag 300 6 iso2
  • Poziom 38  
    Brak sterownika gazu brzmi brakiem plusa po stacyjce jeśli upłynęło więcej jak 10 minut od jego odłączenia lub brakiem masy. Błąd wtryskiwacza raczej wykrywany jako przerwa w obwodzie. Brzmi jakby tam w wiązce było coś skopane.

    Dodano po 27 [minuty]:

    Kiepski interface może powodować rozłączanie sterownika albo pętla masy gdy laptop zasilany jest z gniazda zapalniczki.