Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Man. Jaki program diagnostyczny

lukasz19983 13 Dec 2019 19:30 4977 12
Texa Poland
  • #1
    lukasz19983
    Level 2  
    Witam proszę o pomoc. W firmie mamy same many euro 5 I euro 6 jest ich około 35
    Mamy zakupionego man-cats2 wydaliśmy na niego sporo pieniędzy lecz okazuje się że jest to jakaś marna kopia bo co chwilę się zacina program i robi się czary ekran tak nie idzie pracować.
    Teraz zastanawiamy się czy nie lepiej by było kupić Jaltesta lub Texa
    Co myślicie co będzie lepsze do mana? A może jeszcze jakiś inny program.[/u]
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    darfur5
    Level 34  
    Jak czytasz posty na tym forum to zapewne zauważyłeś ,że Jaltest i Texa są używane do diagnozowania w pojazdach MAN ale do tej marki dedykowanym programem jest MANCats i gdybym miał trochę kasy to na pewno zakupił bym MANCatsa z pewnego źródła na pewno nie jakąś chińską podróbę.Jeśli już masz uczulenie na MANCatsa to wybrał bym Jaltest.
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #4
    darfur5
    Level 34  
    Kiedyś przyjrzałem się młodemu człowiekowi który diagnozował Scanię programem Delphi . Program ten rozpoznał usterkę , dla mnie było to oczywiste gdzie szukać przyczyny natomiast młodszy kolega nie umiał wytłumaczyć co w tym wypadku należy sprawdzić /wymienić i dlaczego. Więc tym programem też można się posługiwać ale trzeba mieć wiedzę w temacie danej marki.
  • #6
    darfur5
    Level 34  
    Ty masz poważną flotę jednej marki więc moim zdaniem porozmawiał bym z ośrodkiem szkoleniowym MAN odnośnie diagnostyki np. Wolica , takiego klienta powinno potraktować się poważnie ( tak myślę). Odpowiednim dla ciebie będzie MANCats.
  • #7
    Dagomir
    Level 20  
    Od siebie dodam że jeżeli macie naczepy to warto się zastanowić. Jaltest całkiem ładnie robi MANA bo pracuję na tym programie przy tej marce, i dodatkowo całkiem sprawnie ogarnie wam naczepy od prostych ABS pokroju Wabco VCS ( przez multipin) do EBS Wabco E.
  • #8
    kakibara
    Level 33  
    Proszę mi napisać jak wygląda sprawa z akcjami serwisowymi różnymi ti i si - będziesz jeździł na serwis za każdym razem?
    Mancats 2 nie ma wsparcia czyli jest bezużyteczny.
    Nie wiem jak się wasza firma będzie dalej rozwijać- ale czy może któryś z kolegów napisać jak radzą sobie inne urządzenia z kalibracja sprzęgła wymianą plynu w pompie sprzęgła? Bo ja przeprowadzamy. W skrzynii scanii.
    U nas jeżdżą euro 6 plus - po nowym roku będę miał kurs - i jeszcze nie wiem "ucze się" ale czy wymiany podzespołów nie będą zmuszaly do połączenia z servisem? Jak np. w volvo.
    Jak wygląda dopisanie radia z navi?
    Czy pokazuje np texa temperaturę wtryskiwaczy?
    Mozna radar i kamerę skalibrowac?
    Pozdrawiam.
  • #9
    Tommy82
    Level 41  
    Ale z tego co się orientuje to tak z grubsza do Euro6 (nie pamiętam roczników) trzeba już MC3.
    Info na jakiś czas wstecz ale to co wtedy było sprzedawane poza oficjalną dystrybucją jako MC3 to był fejk.
  • #10
    kakibara
    Level 33  
    Niestety nie wiem co sprzedają poza oficjalna dystrybucją- ale to tak jak z win 7 czy 10.
    Mc2 coś tam obrabial (euro6) ale man zakonczyl wsparcie dla tego oprogramowania i wiadomo po każdej diagnozie zapelnia się dysk itp system pyta sie o aktualizacje i polaczenie z serwerem w Monachium, i w następstwie dzieja sie takie rzeczy czyli czarne ekrany godziny do polaczenia itp.
  • #11
    Tommy82
    Level 41  
    Tak bo pewne moduły dalej są te same. Ale to też do czasu.
  • #12
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Man Cats 2 wedle pierwotnej budowy obsługiwał do wersji Euro 5, gdy nadeszły euro 6 nadeszła potrzeba zmian. Pierwsze zmiany to była aktualizacja MC 2 o dodanie modułów diagnostycznych dla euro 6 aby, możliwa była diagnostyka zanim wprowadzony zostanie MC 3. Gdy pojawił się już MC 3 i przejął praktycznie całkowicie obsługę diagnostyczną pojazdów, po czasie MC 2 został wyłączony z aktualizacji i dostępu do serwera. Zarówno MC 2 jak i późniejsze oprogramowanie MC3 początkowo działało na interfejsie T 200, obecnie t 200 zostaje zastępowany poprzez interfejs T 420/425/430 który jest mniejszy gabarytowo od paczki papierosów. W 2020 wychodzi całkowicie nowy pojazd, który posiada zmiany również i w elektronice.
  • #13
    kakibara
    Level 33  
    Zmiany posiada ale to powrót gabarytowo jak wersji prawie euro 5 silnik duzo wezszy od tej euro 6 rękę wkladasz wszedzie, czyli pomyśleli i wyciagneli wnioski calkowicie inaczej wyglada modine, separ inny z pompka, pasek zmieniasz jak w euro 5 w 2 minuty. U nas przebiegi skromne jeszcze nic nie wymieniłem.
    A interfejs t200 jeszcze siedzi.