Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Touareg 2007 3,0TDi - Montaż nowego rygla

ptr92 13 Dec 2019 23:40 1260 0
  • #1
    ptr92
    Level 18  
    Witam,
    miałem problem w Touaregu 2007 z ryglem kierownicy. Rygiel nie działał, zatrzymał się na odblokowanych kołach, brak kontrolek na liczniku, w module kessy był błąd elementu wykonawczego blokady. Kupiłem używany, przerzuciłem procka, nie pomogło. Zdecydowaliśmy się na wymianę rygla z całą kolumną na nową.
    Po zamontowaniu nowej części, przekręciłem kluczyk, pojawiły się kontrolki na liczniku, a rygiel się odezwał (zablokował się). Na liczniku pojawił się komunikat "immobilizer active". Zadowolony, że rygiel działa, więc diagnoza poprawna, wyłączyłem zapłon. Umówiłem się z ASO, że dopiszą mi go.
    Od tego momentu pojawiły się problemy. Brak komunikacji z CAN napędu. W zasadzie komunikację mam jedynie z licznikiem czyli gatewayem. Zmierzyłem szynę oscyloskopem i okazało się, że zamiast 2,5V mam 1V. Odciąłem przewody szyny CAN napędu od licznika i zobaczyłem, że tam napięcie wzorcowe 2,5V. Uznałem, że któryś moduł zawilgotniał (w końcu trochę czekałem na nowe części) i robi zakłócenie. Dodatkowo, wysterując przekaźnik "15" pod fotelem kierowcy, szyna zaczyna "nadawać", jednak jej "odbiecie" ma miejsce przy 2V, a nie 2,5V (komunikacji CAN nępadu dalej nie ma)
    Niestety po odpięciu wszystkich modułów CAN napędu, sprawa zakłócenia nie wyjaśniła się. Jedynie co bardzo mnie dziwi, to fakt, że wraz z ilością odpinanych modułów, napięcie na szynie wzrastało, czyli odpinając AIR-BAG napięcia na szynie wyniosło 1,5V, odpinając dodatkowo sterownika silnika, napięcie skacze do 1,8V itd. aż do uzyskania 2,3V na odpiętych wszystkich sterownikach. Przypomnę, sam Gateway daje 2,5V.
    Pozostanie pytanie, czy Gateway mógł zablokować się przez to, że przypisania rygla nie zrobiłem przy pierwszym przekręceniu kluczyka? Czy wszystkie sterowniki CAN napędu zablokowały się, bądź uszkodziły? A może sam Gateway wysypał się?
    Liczę na Waszą pomoc i burzę mózgów.
    pozdrawiam
    Piotr