Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus MK1 - pobór prądu - Pobór prądu przez bezpiecznik nr 36

14 Gru 2019 20:57 471 11
  • Poziom 4  
    Pobór prądu na postoju wynosi po pół godzinie postoju 65mA-77mA. Inni użytkownicy mają taki sam pobór, moim zdaniem jest on za duży.

    Wstępnie wykluczone elementy/układy:
    - radio, które jest na kluczyk, odłączyłem
    je całkowicie, by sprawdzić czy to może
    pamięć radia pobiera taki prąd;
    - alarm, którego jest brak w samochodzie;
    - oświetlenie wnętrza;
    - alternator;
    - brak dokładanych nieoryginalnych
    układów, które mogły by pobierać prąd.

    Pobór prądu spada do 7mA po wyjęciu bezpiecznika nr 36(7,5A). [Rezystancja samego bezpiecznika wzorowa. Wygląd fizyczny także.]

    Bezpiecznik nr 36 odpowiada za
    "Moduły elektroniczne, zestawy
    wskaźników"

    Dokładniej to za:
    - zegarek deski rozdzielczej, działający
    stale, miga w nim dioda raz na 2
    sekundy,
    - elektryczna regulacja lusterek,
    - oświetlenie wnętrza/bagażnika,
    - przekaźnik z funkcją oszczędzania
    akumulatora. Po 30 minutach odłącza
    zasilanie oświetlenia wnętrza.
    - po wyjęciu bezpiecznika kasuje się
    dzienny przebieg.

    Więc, na pewno to wina któregoś urządzenia połączonego z bezpiecznikiem nr 36
    Wykluczyłem elektryczne sterowanie lusterek, bo jest ono bierne elektrycznie, oraz oświetlenie wnętrza.

    Możliwym złodziejem prądu jest:
    - zegarek deski rozdzielczej
    - przekaźnik z funkcją oszczędzania
    akumulatora odpowiadający za
    wyłączeniem oświetlenia wnętrza
    (schowka, bagażnika).

    Na razie doraźnie podczas postoju wyjmuję bezpiecznik nr 36
    Akumulator jest sprawny.
    Ładowanie alternatora także.

    Przed wyjmowaniem przeze mnie tego bezpiecznika napięcie akumulatora w stanie spoczynku wynosiło 11.9V-12,3V
    Po wyjęcie bezpiecznika napięcie wynosi 12.6V, czyli jest wzorowe.

    Dziękuję za ewentualną pomoc/sugestie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 13  
    Sprawdź czy po zamknięciu bagażnika wyłącza jego podświetlenie. Drugi podejrzany to schowek na wprost pasażera
  • Poziom 4  
    vipepe napisał:
    Sprawdź czy po zamknięciu bagażnika wyłącza jego podświetlenie. Drugi podejrzany to schowek na wprost pasażera


    Tak jak napisałem wcześniej.
    Przekaźnik wyłącza po 30 minutach zasilanie oświetlenia wnętrza (schowka bagażnika itd.)
    Żadna żarówka nie zaświeci, bo ma odcięte źródło zasilania. Dodatkowo sprawdzałem wizualnie i także nic nie świeci.

    Teraz zagadka.
    Czy o ironio prąd pobiera przekaźnik odpowiadający za oszczędzanie energii akumulatora?
    Czy stale działającyb zegarek z migającą
    co dwie sekundy diodą(SMD-PLCC2). Pobór świecącej diody to 20mA według jej specyfikacji. W moim przypadku mniej, bo świeci przegrywanie.
  • Poziom 13  
    No to moduł komfort lub licznik. Diodą??? raczej nie licząc średnią pracy przerywanej
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 4  
    vipepe napisał:
    No to moduł komfort lub licznik. Diodą??? raczej nie licząc średnią pracy przerywanej


    Sam w sobie moduł komfortu wydaje mi się, że działa prawidłowo.
    Pobór prądu jest nie większy niż 70mA, co jest dopuszczalną górną wartością poboru prądu. Prawidłowo po 30 minutach auto przechodzi w stan czuwania.
    Wydaje mi się, że gdyby winny był sam moduł komfortu to pobór by przykładowo wynosił 0.2A a nie 0.07A czyli tyle i wynosi teraz.

    Czy pobór 50mA może być spowodowane przekaźnikiem, który odłącza zasilanie wnętrza i wprowadza auto w stan uśpienia? Przekaźnik z pewnością podpięty jest pod ten moduł.

    Czy pamięć przebiegu dziennego licznika pobierała by aż 50mA?
    Na działający zegarek z diodą 50mA poboru prądu także wydaje się za duże.
  • Poziom 3  
    Czy udało się znaleźć przyczyne poboru ? Mam dokladnie taki sam problem w focusie.
  • Poziom 4  
    Jestem przekonany, że to fabryczny moduł komfortu pobiera te 65mA-77mA.

    Przy wyciągnięciu bezpiecznika nr 36 pobór wynosi mniej niż 10mA
    Pod ten bezpiecznik podłączony jest: zegarek, sterowanie lusterek, moduł komfortu, przekaźnik z funkcją oszczędzania energii akumulatora, zegary, oświetlenie wnętrza.

    Sterowanie lusterek odpada bo jest bierne elektrycznie.
    Oświetlenie wnętrza gaśnie i żadna krańcówka się nie świeci, dodatkowo przekaźnik po 30 minutach wyłącza zasilanie oświetlenia wnętrza.
    Zegarek, wątpię by pobierał aż tyle energii, bo to tylko wyświetlacz i dioda.
    Przekaźnik oszczędzania energii akumulatora także odrzucam, bo działa prawidłowo i wyłącza oświetlenie wnętrza.
    Zegary, tu jest zasilana pamięć przebiegu dziennego, który kasuję się przyciskiem. Wątpię by tu była pobierana energia.
    Moduł komfortu, tu przeczuwam ten pobór. Wydaje mi się, że ten pobór ma jakiś związek z wersją tego modułu, bo znalazłem kilka przypadków w internecie, gdzie występował taki pobór i uważają go za normalny(ja tak nie uważam)

    Na razie podczas postoju wyciągam bezpiecznik nr 36(7.5A) ale nie jest to wygodne. Kasuję się także przebieg dzienny.
    Popytam jeszcze na forach.

    Prawdopodobnie zrobię tak, że wsadzę płaskie konektory w miejsce bezpiecznika.
    Do konektorów wyprowadzę przewody pod które podepnę szeregowo bezpiecznik i włącznik.
    Tak żebym nie musiał wyciągać bezpiecznika, tylko używać włącznika.
    Można by zamiast tej metody podpiąć przekaźnik.
  • Poziom 3  
    U mnie po poszukiwaniach okazało się iż przyczyną ubytku była lampka w schowku po jej wy pięciu prąd po zamknieciu auta po ok 20 minutach spada samoczynnie do 25 mA. Wcześniej cały czas był w pobór ponad 100 mA. Niewiem byc może lampka ta powodowała zwarcie co powodowalo ze moduł oszczędzania energi działał nie prawidłowo .
  • Poziom 4  
    Przekaźnik R24 powinien wyłączyć zasilanie wnętrza po 30 minutach. Czyli jeśli lampka wnętrza świeciła/robiła zwarcie to przekaźnik powinien jej odciąć zasilanie.
    U siebie w wolnym czasie będę musiał odłączyć odbiorniki zasilania spod bezpiecznika 36
    Wcześniej uważałem błędnie, że jest tam podpięty moduł komfortu, moduł nie podlega pod ten bezpiecznik. Ford Focus MK1 - pobór prądu - Pobór prądu przez bezpiecznik nr 36
  • Poziom 8  
    Czy udało wam się znaleźć przyczynę poboru prądu?
    Mam ten sam problem - na bezpieczniku 36 pobiera mi 0.18A.
    Pogrzebałem trochę ale nie znalazłem.
    Odłączyłem zegarek, wszystkie lampki wewnątrz (nie mam lampki we schowku).
    Moduł komfortu i radio nie należą pod ten bezpiecznik.
    Dzięki.
  • Poziom 4  
    Pod bezpiecznik 36 podłączone są także zegary. W większości tych zegarów pojawiają się zimne luty, które objawiają się m.in. wyższym poborem prądu. Powinno pomóc poprawienie lutów, lub wymiana zegarów na inne.
    Jeśli się chcesz upewnić, czy prąd pobierają zegary. Musisz je odkręcić i odłączyć wtyczkę.
  • Poziom 8  
    Dzięki. To może być to ponieważ jakieś dwa miesiące temu przygasały mi częściowo zegary ale to ustało, Następnie licznik kilometrów przestał na świecić na pół ale po tygodniu też się naprawił 😉.
    Jak sprawdzę to napiszę czy to to.
    Jeszcze raz dzieki.