Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf IV 1.6 sr AKL - Błąd VAG, Szarpie przy dodawaniu gazu

reebok90 15 Dec 2019 20:25 2475 12
Texa Poland
  • #1
    reebok90
    Level 10  
    Witam,

    Nie mogę sobie poradzić z nierówną praca silnika, a raczej podejrzewam tu nieprawidłową prace przepustnicy. Autko zagazowane. po podłączeniu VAGa mam na blokach pomiarowych błąd binarny 10010111. Wczoraj sprawdzana była instalacja (wszystkie przejścia od czujników i przepustnicy do ECU Simos. wszystkie przejścia są na prawidłowych pinach ECU. Po ponownym złożeniu wszystkiego pokazuje błędy na Vagu:

    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 06A 906 019 BQ
    Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3018
    3 Znalezione:
    00530 - Throttle Position Sensor (G88)
    31-00 - Open or Short to B+
    00518 - Throttle Position Sensor (G69)
    31-00 - Open or Short to B+
    00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
    30-00 - Open or Short to B+

    Ma ktoś jakiś pomysł? Z góry dziekuję
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Texa Poland
  • #2
    kamyczek
    Level 38  
    Tak przepustnica , kabelki albo brak masy na czujnikach ;)
  • Texa Poland
  • #3
    robokop
    Moderator of Cars
    reebok90 wrote:
    Znalezione:
    00530 - Throttle Position Sensor (G88)
    31-00 - Open or Short to B+
    00518 - Throttle Position Sensor (G69)

    Ten błąd to tak w proporcji 25:75 uszkodzona przepustnica kontra zgniły sterownik silnika.
  • #4
    reebok90
    Level 10  
    No własnie dodam jeszcze, że wczoraj też mierzyłem napiecia na wtyczce przepustnicy (przepustnica zakupiona i zamontowana jest nowa)

    napiecia na zapłonie pin 3+7 u mnie jest 7,8 v - to chyba za mało
    oraz właśnie brak napiecia na pinach 4+7 - 0 v

    Ogólnie to miałem mały pożar instalacji od cewki zapłonowej, kawałek się jej stopiło i była instalacja lutowana

    Czy ecu móg się od tego uszkodzić?
  • #5
    kamyczek
    Level 38  
    Tak mogła się uszkodzić końcówka mocy w ecu .
  • #6
    reebok90
    Level 10  
    Spróbuje podmienić ECU. czy muszę coś programować? czy wystarczy że kupię taki sam z takim samym oznaczeniem kodowym na nalepce? Wspomnę jeszcze że Immo kiedyś odłączone było bo pobierało prąd i aku rozładowywało.
  • #7
    robokop
    Moderator of Cars
    Taki sam być musi. A immo - zapłacisz "frycowe", to może będziesz jeździł.
  • #8
    reebok90
    Level 10  
    co masz na myśli - zapłacisz "frycowe"? :)
  • #9
    robokop
    Moderator of Cars
    A to że ktoś będzie musiał albo zsynchronizować immo ECM->licznik, albo usunąć je z ECM.
  • #10
    reebok90
    Level 10  
    Ok, dziękuje bardzo za wszystkie porady, spróbuje cos zrobic z tym ECU, albo dam do sprawdzenia, albo zakupie używkę. Dam znac jaki efekt. pzdr.
  • #11
    reebok90
    Level 10  
    Witam ponownie. Odświeżam temat. ECU podmienione. Jest napięcie na pinach także wydaje się że stary ECU był uszkodzony. Teraz problem bo ani vag com ani vag commander nie chce się połączyć z tym używanym zakupionym ECU.
  • #12
    robokop
    Moderator of Cars
    Reklamacja. Pewnie kupiłeś z usuniętym immo, bądź inny sterownik niż powinien być.
  • #13
    reebok90
    Level 10  
    Kolego. Wszystko się udało. Sterownik kupiłem prawidłowy. Nie mogłem sobie początkowo poradzić z kontrolką immo na desce. Ale po zmianie portu kabla z Com3 na. Com 1 się połączyłz bagien. Później Licznik-adaptacja na kanale 00. I wszystko pięknie śmiga. I przepustnica się zaadaptowała i 0 błędów😊 po prostu rewelacja. Dziękuję wszystkim za pomoc. Zamykam temat 😉