Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 124 - Kontrolka ASD

23 Wrz 2005 14:23 37598 27
  • Poziom 20  
    Witam,Mam problem z kontrolką ASD,po przełączeniu stacyjki zapala się i nie gaśnie,i mam pytanie,co to oznacza i co z tym zrobić??
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Akurat nawinął mi się mój opis z innego forum:

    Re: ASD kontrolka świeci 190E 2.0 1989r
    Od: Gerri
    Masz bez fotek.

    Przyrządy potrzebne:
    1.Kabelek z dwoma wtyczkami (może być z multimetru)
    - lub wersja komfort przyrządu: kabelek (ok. 1,5-2m) z jedną wtyczką na końcu w ilości 2 szt.
    2.kartka papieru i przyrząd piszący (może być ołówek)

    Czynności :
    1.Po otwarciu maski lokalizujemy w okolicy akumulatora gniazdko uwidocznione na obrazku służące do komunikacji z nielicznymi komputerami pojazdu
    2.Sprawdzamy czy w interesujących nas otworach 1 oraz 5 egzystują blaszki kontaktowe wywołujące przepływ prądu po włożeniu druta. Jeżeli w otworze nie świeci nic podejrzanego na kształt tulejki kontaktowej to znaczy że ktoś już kopał w instalacji i gdzieś wygubił kabelek którego nie miał gdzie wetknąć i kasowanie nie ma sensu.


    Kabelek 1 jest połączony z masą, kabelek 5 jest połączony z wejściem diagnostycznym sterownika ASD. Kasowanie polega na odpowiednim manipulowaniu wetkniętym kabelkiem-zworą i obserwacji migania prostokątnej kontrolki z napisem ASD w zestawie licznika. Ponieważ kabelek krótki zmusza diagnostę do dosyć gwałtownego przemieszczania się do kabiny i z powrotem pod maskę polecam przyrząd w wersji komfort który umożliwia manipulowanie i obserwowanie kontrolki jednocześnie.

    3.Wtykamy wtyczkę pierwszego druta do gniazda 1, drugi drut z analogiczną wtyczką do gniazda 5
    4.Kabelki wpuszczamy do kabiny, zasiadamy za kierownicą i uruchamiamy silnik pojazdu (kartkę i ołówek mamy pod ręką)
    5.Rozpoczynamy operację od przesłuchania sterownika (czyli odczytania kodów błędów) Zwieramy kabelki ze sobą na ok. 2-3 sekundy i następnie rozwieramy. W momencie rozwarcia kabelków prostokątna lampka która świeciła do tej pory zgaśnie i po ok. 2 sekundach zacznie migać. Liczymy mignięcia krótkie (to kod błędu - nadawany jest z przerwami ok. 1 sek.) po zakończeniu lampka zgaśnie znowu na dwie sekundy, i zaświeci na stałe. Mamy pierwszy kod, zapisujemy go na karteczce. Operację zwierania, rozwierania i czytania powtarzamy ponownie. Jeżeli pojawi się kod, którego jeszcze nie było, to znowu go zapisujemy. Jeżeli pojawi się przy kolejnym czytaniu błąd który już mamy zapisany, to znaczy że sterownik został w całości przesłuchany, i zaczyna się powtarzać. Przystępujemy z karteczką w ręku do identyfikacji uszkodzenia, wykonujemy odpowiednią naprawę ASD i możemy przystąpić do kasowania

    6. Kasowanie wykonuje się analogicznie jak odczytywanie, z tym że kabelki zwieramy na 10-11 sek. Przy sprawnym układzie kontrolka powinna zgasnąć po rozłączeniu kabelków. KASOWANIE MUSI BYĆ POPRZEDZONE ODCZYTANIEM BŁEDÓW! Czyli do kasowania nie można przystąpić z marszu, trzeba najpierw odczytać, potem skasować.

    KODY BŁĘDÓW:
    1. Brak uszkodzeń, układ sprawny
    2. Uszkodzenie sterownika ASD
    3. Wyłącznik świateł STOP pod pedałem hamulca
    4. Lewy przedni czujnik ABS
    5. Prawy przedni czujnik ABS
    6. Tylny czujnik ABS
    7. Brak wszystkich trzech sygnałów
    8. Wyłącznik STOP lub zawór elektromagnetyczny ASD wtylnym moście
  • Poziom 20  
    Ok,bardzo dziękuję za wszkazówkę,zaraz będe sprawdzał kod :) aha,miałem dodac że po kilki metrach zapala sie dodatkowo ABS i pewnie to jest ze soba powiązane,zaraz sprawdzę i zobaczymy....
    Dzięki raz jeszcze...

    Dodano po 19 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanko,gdzie dokładnie jest to gniazdo pod maską,konkretnie to Mercedes 124 250D jak już pisałem...
  • Poziom 2  
    Witam. Mam pytanie, kontrolka ASD świeci i chhciałbym zapytać jak odcztać kod błędu, żeby poźniej go ewentualnie skasować. Problem dotyczy 124
  • Poziom 2  
    ok. Przepraszam, nie doczytałem całego opisu postępowania z kontrolką :)
  • Poziom 2  
    Witam. Mam Mercedesa 3.2l benzyna w automacie '92r i wlaczyla mi sie lampka asd i przy tym skrzynia biegow przestala przerzucac biegi caly czas jezdzi na jednym biegu . Co moze byc przyczyna tego i czy asd jest powiazane ze skrzynia biegow??
  • Poziom 10  
    Witam,

    podepnę się pod temat ASD. Dużo szukałem po forach, ale nie znalazłem takiego przypadku. Pacjent to 190 (w201) 2.0 E 1990 r. ABS + ASD. ASD i cała instalacja do niego jest, tzn pompa, zbiornik płynu, most z blokadą, elektrozawór, ASD wynika też z VINu.

    Niestety system nie daje żadnych znaków życia, kontrolki nie zapalają się nawet po przekręceniu kluczyka. Wyjąłem zegary, żaróweczki obu kontrolek są sprawne.

    ABS działa bez zarzutu, więc to chyba nie wina przekaźnika antyprzepięciowego. Chyba, że ma on osobny "kanał" dla zasilania ASD?

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie w tym temacie. :)

    pozdrawiam

    Kuba
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 12  
    Witam, po przekręceniu zapłonu świeci się trójkąt na zegarach, jest napięcie na przekaźniku ASD ?
  • Poziom 43  
    Ja pier....... co ma ABS do skrzyni automatycznej ASD???
  • Poziom 2  
    Młody kolego MIKEDEV proponuje Ciut więcej NAUKI ,zanim się zabierze głos na forum .Więc, jeżeli czujnik ABS w MB /Przewaznie LP koła, lub na moście /nie poda sygnału kompowi o ruchu i szybkości ,to zarówno ABS, szybkościomierz, oraz skrzynia autom./ nie będą pracowały.Ubolewam nad faktem ,że gnojki, które myślą że kompy to nawet zamiatają ulice, zabierają głos na forach, gdzie poważni ludzie ,chcąc zaciągnąć porad technicznych wykraczających poza ich wiedzę proszą o pomoc , co by to CÓŚ zrobić we własnym zakresie, bez nabijania w butelkę przez FACHOWCÓW.
  • Spec od Mercedesów
    Szanowny Kolego Waldo608!
    "mikedev" tylko zapytał - skąd więc Twój napad?
    Odnośnie Twoich "mądrości", to temat dotyczy modelu 124 i 190. Akurat ani w jednym ani w drugim praca układu ABS nie ma CAŁKOWICIE związku z działaniem szybkościomierza i pracą automatycznej skrzyni. Tak więc zanim zarzucisz komuś indolencję, to zweryfikuj swoje wiadomości a dopiero potem zabieraj głos na forum - bo jak na razie to właśnie Twoja wypowiedź wprowadziła w temacie najwięcej zamętu. Masz dopiero dwa posty na koncie, ale wydaje mi się ze zdecydowanie błędnie pojmujesz istotę aktywności na forum technicznym.
  • Poziom 43  
    Bo jak się trafiło w kilku modelach zależność odczytu prędkości od ABS,u to już w każdym ma tak być. A tu niestety LIPA!!!
  • Spec od Mercedesów
    milejow napisał:
    Ja pier....... co ma ABS do skrzyni automatycznej ASD???

    Od kiedy ASD oznacza automatyczną skrzynię biegów??
    Przyjęte oznaczenie skrzyni biegów to ASB - natomiast ASD to
    A utomatische
    S perr
    D ifferential
    Czyli mówiąc wprost: blokada mechanizmu różnicowego. Również byś mógł co-nieco poczytać przed zabraniem głosu...
  • Poziom 43  
    Gerri napisał:
    milejow napisał:
    Ja pier....... co ma ABS do skrzyni automatycznej ASD???

    Od kiedy ASD oznacza automatyczną skrzynię biegów??
    Przyjęte oznaczenie skrzyni biegów to ASB - natomiast ASD to
    A utomatische
    S perr
    D ifferential
    Czyli mówiąc wprost: blokada mechanizmu różnicowego. Również byś mógł co-nieco poczytać przed zabraniem głosu...

    Obiecuję, że poczytam-co-nieco
  • Poziom 12  
    Dzięki Gerri,

    Pytanie było odnośnie objawów u kolegi "kjarosik" , więc nie bardzo rozumiem wypowiedzi szanownego pana Waldo608.

    Odnośnie pacjenta (w201) 2.0 E 1990 to kolega jeszcze sprawdzi czy ma sterownik ASD N30/2, bo może ktoś wyjął go dla lepszego działania, wtedy też będzie ciemność na desce. Kontrolkę ASD MIL i ASD warning lamp(trójkąt ostrzegawczy) zasila właśnie sterownik ASD (control module) N30/2.
  • Poziom 9  
    Witam
    Ja również mam problem z kontrolką ASD w dolnej części zegarów a sam trójkąt gaśnie po odpaleniu . Dolna kontrolka po włożeniu żarówki świeci cały czas (poprzedni właściciel odwalił mi numer :/ Czytałem jak zdiagnozować ale powiem prawdę , nie rozumie z tego nic :( macie może namiary na kogoś w okolicach Gliwice Zabrze ? bo nie chcę kopać tam gdzie się nie znam . Jeśli mógł bym was prosić o fotki o czym mowa, Będę wdzięczny
  • Poziom 9  
    Ponownie proszę o odpowiedź co jest z kontrolką ASD
    Nadal mam nie jasność w mojej MB 124 300CE 24V . Po zrobieniu pomiarów (raczej próbach ) według wskazówek Gerri-ego do gniazda doprowadzone są kable, w gniazdach są też "tulejki" by wykluczyć braki styku . Zgodnie z wytycznymi podłączyłem kabelki , odpaliłem silnik zwarłem kabelki na ok 2-3 sekundy a tu cisza . Trójkątna kontrolka po odpaleniu silnika normalnie gaśnie ale po zwarciu nie mrugnęła nawet razu. Chętnie posłucham co jest nie tak lub gdzie tego problemu szukać jak już wcześniej pisałem ? Czy może pomyliłem się i powinienem w drugim gnieździe coś sprawdzić ? (okrągłym)
    A oto zdjęcia
    https://obrazki.elektroda.pl/9478582200_1300825334.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/4423295800_1300825335.jpg
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    devcrk
    Dziękuję sprawdzę na kontrolce tej u dołu gdzie żarówka była wyjęta. Źle zrozumiałem tłumaczenie i zasugerowałem się że to trójkąt ma mrugać . Ok dziękuję
    ps.
    są dni gdzie łopatologicznie trzeba czasem tłumaczyć:D
  • Poziom 9  
    Witam ponownie, skasowałem błąd kontrolki ASD i prawie wszystko ok ale do czasu po ok 1-miesiącu ponownie zapaliła się i juz nie da sie skasować . Czy czeka mnie wymiana tego czujnika ? czy jest jakieś "obejście" . Dziękuję za ewentualną odpowiedz
  • Poziom 12  
    odczytaj błąd i w tym obwodzie szukaj usterki
  • Poziom 9  
    Ponownie sprawdziłem kod błedu , kontrolka mrygneła 8 razy . Innych błędów nie pozauje . Chciał bym wyeliminować to lecz jak juz pisałem nie wiem dokładnie gdzie szukać ustrki czy w instalacji czy sam czujnik?
    Bedę wdzieczny za wskazówki a i fotki mile widziane.
  • Poziom 12  
    sprawdź elektrozawór, ma mieć 5-7ohm, jak się nie mylę w 124 złącze powinno być po tylną kanapą, będziesz miał dwa złącza jedno od elektrozaworu a drugie od czujnika abs w okolicach pompki od centrala.
  • Poziom 29  
    Żaden zawór, on się nie psuje. Często za to "pada" czujnik pod pedałem hamulca. I to, że stop się świeci jak trzeba, nie znaczy, że czujnik jest ok. Ma dwa obwody.
  • Poziom 12  
    zawór może się i nie psuje, dziwnym trafem kabelek od zaworu może być walnięty, bo ktoś tam grzebał i przyciął wiązkę to też wywali ci błąd 8, a przycięte kabelki lubią się odezwać po czasie.
    Włącznik stopu jak najbardziej mógł się zwalić i też będzie błąd 8.
    Zgadza się jak napisałeś, włącznik stopu jest powiązany ze światłami stopu i elektrozaworem. Jeden obwód zamyka a drugi otwiera.
  • Poziom 9  
    Dziękuję panowie jak znajdę tylko wolny czas to klęknę i zerknę mam nadzieje że to opanuję . Sprawdzanie ma jakiś istotny wpływ na załączonym silniku lub tylko na samym zapłonie? no i jakie wartości ma posiadać czy tylko przejście?
  • Poziom 29  
    Dwie pary styków, Pedał naciśnięty - przejście przez jedną parę. Pedał puszczony - przejście przed drugą parę.
    Sprawdza się to zwykłym miernikiem z pomiarem ciągłości obwodu.
  • Poziom 9  
    Dziarski Hank
    Dziękuję za wskazówkę :)