Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Naczepa Krone - Blokujące się hamulce

16 Dec 2019 15:10 1221 12
  • Level 3  
    Witam,
    mam problem z naczepą Krone 2014r mega na kołach 445/45/19.5.

    Otóż od mniej więcej roku nie odpuszczają w niej zaciski tak jak powinny.
    Naczepa była już w dwóch serwisach, błędów pod komputerem brak, miała zmieniane oprogramowanie, modulator WABCO (chodź twierdzili że jest dobry ale i tak kazałem wymienić) i nadal to samo.

    Ja co 60 tys. zmieniam w niej klocki bo są wyjechane do zera, w trzech kołach gdzie najszybciej się kończyły klocki wymieniłem zaciski na nowe ale nic to nie dało.
    Naczepa jeździ od jakiegoś czasu pod innym ciągnikiem i dalej to samo, 5 miesięcy i klocki do wymiany.

    Oprócz diagnostyki komputerowej na której nie wykazało żadnych błędów chciałbym jeszcze na kanale posprawdzać cokolwiek mechanicznie (mam wrażenie że powietrze nie zbija do odpowiedniego ciśnienia po zwolnieniu hamulca, niedrożność przewodów?).
    Generalnie naczepa hamuje dobrze, ale nie odbija do końca,
    Na co zwrócić uwagę?

    Może polecicie jakiś serwis na granicy DE który by ogarnął temat, bo w Prochowicach nie poradzili, a niby są najlepsi.
  • Level 29  
    1. Jakie ciężary wozi naczepa?
    2. ilu kierowców ją ciaga?
    3. czy jest jakieś zdarzenie które może się łączyć z początkiem problemów?
    4. czy podniesione odhamowane koło się kręci się swobodnie, a jeśli takpo jakim czasie od puszczenia h. zasadniczego zaczyna się kręcić spowrotem?
  • Helpful post
    Level 23  
    Zawór luzująco-parkujący do sprawdzenia.
    Sprawdź ciśnienie na siłowniku złącza 11 oraz 12.
  • Level 1  
  • Level 3  
    Mapa była sprawdzana, nawet serwis ściągał mapę od producenta układu i wgrywał ponownie dla pewności więc to raczej nie program.
    Postaram się sprawdzić zawór luzująco-parkujący.

    Zapomniałem dodać że dwie opony mam lekko shamowane (nalepy na całym obwodzie) na środkowej lewej i ostatniej prawej.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Chavez wrote:
    Zawór luzująco-parkujący do sprawdzenia.
    Sprawdź ciśnienie na siłowniku złącza 11 oraz 12.




    Jak to mierzyć?
    Ciśnienie w stanie spoczynku czy na hamownym?

    Dodano po 1 [godziny] 42 [minuty]:

    Jeszcze jedno spostrzeżenie kierowcy.
    Naczepa z lekkim ładunkiem hamuje za słabo (jakby sam ciągnik hamował) a z pełnym jak idzie na ciężko 24T to hamuje aż za mocno (konia ciągnie do tyłu).
    Nie znam się na sygnale z wagi ładunku, czy on idzie z jakiś tensometrów czy z ciśnienia poduszek powietrza?
  • Level 34  
    Budzowski co Ty znów bredzisz. Co do upgrade modulatora byłeś u jakichś świrów, nie na serwisie. Wstyd na całą wieś, żenada. Luzujący do sprawdzenia - pomiar na portach 21, 22.
  • Level 1  
  • Level 34  
    Urządzenie diagnostyczne kopiuje konfigurację ustawień na podstawie danych zawartych z pliku. To nie są żadne mapy.
  • Moderator of HydePark/Cars
    Hektar Zahler wrote:
    To nie są żadne mapy.

    To fakt, to tylko ustawienia producenta pojazdu.
  • Level 24  
    Problem może być jak piszą koledzy w tym zaworze https://images.app.goo.gl/86zS9KAhSfEwBccQ9 i błędu nie będziesz miał żadnego po podpięcie kompa bo on nie mierzy ciśnienia z niego. Może być zbyt małe ciśnienie wychodzące z niego na siłownik czyli nie wystarczające aby sprężyna w siłowniku do końca się cofneła a co za tym idzie będzie podchamowywalo koła ale tylko na kołach z podwójnym słownikiem lub może do zaworu dochodzić małe ciśnienie i sytuacja będzie podobna
  • Level 9  
    Gdzieś Ty widział stojące wszystkie zaciski naraz. Dajże spokój.
  • Level 27  
    Naczepa na rolki. Pomiar sił hamowania i oporów toczenia po zluzowaniu hamulca. Po zwolnieniu hamulca sprawdź czy masz delikatny luz na zaciskach.
    Sprawdzić ciśnienia sterujące i wykonawcze na siłownikach. Na tabliczce EBS masz podane wartości (jakie wykonawcze przy jakim zadanym).
    Modulator EBS z PEM czy bez?

    Sprawdzałeś auto, które ciąga tą naczepę? Może to zawór sterujący w aucie daje ciała.
  • Level 3  
    Wydaje mi się że problem ustał (na 99%) po wymianie zaworu luzująco-parkującego. Nie jest drogi, oryginał wabco 450zł.
    Dzięki Chavez za podpowiedź.