Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia II 1.6 BSE - brak mocy po odpaleniu

16 Gru 2019 18:15 378 11
  • Poziom 2  
    Witam.
    Silnik 1.6 BSE z LPG, otóż po odpaleniu i ruszeniu do przodu auto na ok. 5 s. się przymula brak mocy, po chwili problem znika i auto przyspiesza normalnie i jeździ bez zarzutu do momentu zgaszenia silnika. Ponadto po odpaleniu nie wkręca się powyżej 4 tys. obrotów, oraz na desce rozdzielczej wyświetla w trakcie jazdy 2 razy bieg 3, na 4 biegu pokazuje też 3. Sprawa rozpoczęła się po wymianie skrzyni biegów. Więc ponownie wymieniłem skrzynię, nic to nie dało, sprawdzona przepustnica, wymienione wszystkie czujniki, kable zapłonowe, cewka zapłonowa, sonda lambda, uszczelnienie kolektora też zrobiłem. Po podpięciu komputera błędów nie ma. Natomiast po wypięciu bezpiecznika od ABS, na desce choinka z lampek ale auto przyspiesza normalnie. Ponoć problem może leżeć po stronie sterownika ECU, również ponoć w tych silnikach utleniały się kable. Co o tym myślicie, gdyż ręce i portfel mi opadają. Serwis oczywiście powiedział że nie są w stanie mi pomóc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 29  
    1.6 MPI to bardzo prosta i stara konstrukcja z początku lat 90 ubiegłego wieku. Jako BSE o mocy 102 KM został wprowadzony chyba w 2002 roku. Mechanicy powinni znać wszystkie typowe usterki.
    Mój BSE (bez LPG) latem zaczął szarpać. Zapalała się kontrola trakcji. check engine świecił, migał, gasł - jak i kiedy sobie chciał. VCDS wyświetlał wypadanie zapłonów na 2 cyl. Nie będę przynudzał i szczegółowo opisywał wszystkich kombinacji, ostatecznie usterką był uszkodzony przewód wys. napięcia.
    Jaki kod błędu jest u Ciebie?
  • Poziom 2  
    U mnie błędów silnika nie ma, fakt że jest wypadanie zapłonu na 2 cylindrach na gazie ale dlatego iż kończą się wtryski. Dlatego większość mechaników, elektryków rozkłada ręce gdyż po podłączeniu komputera błędów nie ma.
  • Poziom 43  
    To skąd wiadomo o wypadaniu zapłonów? Sterownik by to zarejestrował.
  • Moderator Samochody
    HenryK3 napisał:
    1.6 MPI to bardzo prosta i stara konstrukcja z początku lat 90 ubiegłego wieku
    Bzdura wierutna. Silnik jak silnik - nie ma w nim nic niezwykłego. Za to jest system sterowania SIMOS bodaj, z pompą powietrza wtórnego. Wymienić sterownik - żaden problem. Są dostępne, nawet nie specjalnie drogie. Tyle że należało by zacząć od prawdziwej diagnostyki - skoro to automat, to sterownik skrzyni musi się komunikować z resztą - licznikiem i sterownikiem silnika. Pewnie błędy magistrali CAN, którymi nikt się nie zainteresował.
  • Poziom 2  
    robokop napisał:
    HenryK3 napisał:
    1.6 MPI to bardzo prosta i stara konstrukcja z początku lat 90 ubiegłego wieku
    Bzdura wierutna. Silnik jak silnik - nie ma w nim nic niezwykłego. Za to jest system sterowania SIMOS bodaj, z pompą powietrza wtórnego. Wymienić sterownik - żaden problem. Są dostępne, nawet nie specjalnie drogie. Tyle że należało by zacząć od prawdziwej diagnostyki - skoro to automat, to sterownik skrzyni musi się komunikować z resztą - licznikiem i sterownikiem silnika. Pewnie błędy magistrali CAN, którymi nikt się nie zainteresował.

    Dokładnie za sterowanie odpowiada system SIMOS, auto posiada manualną skrzynię biegów.
    Dziś podłączyłem Delphi DS CAR MAX:
    - auto jeździ na benzynie, LPG wyłączone, brak błędów na silniku,
    - poduszka powietrzna kod usterki 00532 , napięcie zasilające, poniżej dopuszczalnego progu regulacji, nieciągły,
    - radio - wejście antenowe, zwarcie z masą.
    Jak sprawdzić czy są błędy na magistrali CAN??
  • Moderator Samochody
    pepe1941 napisał:

    Dokładnie za sterowanie odpowiada system SIMOS, auto posiada manualną skrzynię biegów.

    pepe1941 napisał:
    na desce rozdzielczej wyświetla w trakcie jazdy 2 razy bieg 3, na 4 biegu pokazuje też 3.
    ???
    Wejdź w zegary i odczytaj tam usterki, do tego jeszcze w module ABS.
  • Poziom 29  
    Bełkot "fachowców"- jasnowidzów. Czy ktoś ze zrozumieniem przeczytał cały temat?
    pepe1941 napisał:
    U mnie błędów silnika nie ma, fakt że jest wypadanie zapłonu na 2 cylindrach na gazie ale dlatego iż kończą się wtryski. Dlatego większość mechaników, elektryków rozkłada ręce gdyż po podłączeniu komputera błędów nie ma.
    robokop napisał:
    HenryK3 napisał:
    1.6 MPI to bardzo prosta i stara konstrukcja z początku lat 90 ubiegłego wieku
    Bzdura wierutna. Silnik jak silnik - nie ma w nim nic niezwykłego....
    ... skoro to automat,...
    pepe1941 napisał:
    Dokładnie za sterowanie odpowiada system SIMOS, auto posiada manualną skrzynię biegów.
    Dziś podłączyłem Delphi DS CAR MAX:
    - auto jeździ na benzynie, LPG wyłączone, brak błędów na silniku,
    - poduszka powietrzna kod usterki 00532 , napięcie zasilające, poniżej dopuszczalnego progu regulacji, nieciągły,
    - radio - wejście antenowe, zwarcie z masą.
    Jak sprawdzić czy są błędy na magistrali CAN??

    no comments...
  • Poziom 43  
    No nie wiem, jeśli to partyzancka zmiana na manuala to pytania czy can nie głupieje ma sens...
  • Poziom 29  
    Autor tematu nie raczył napisać o roczniku, wersji auta, instalacji LPG itp
    Sam sobie już odpowiedział:
    pepe1941 napisał:
    ... fakt że jest wypadanie zapłonu na 2 cylindrach na gazie ale dlatego iż kończą się wtryski.

    Ale jak widać Zgaduj-zgadula nadal trwa.
  • Poziom 2  
    W kwestii pojazdu:
    Skoda Octavia 1.6 BSE kombi, rok produkcji 2011 po liftowa, instalacja LPG LandiRenzo. Jestem 2 właścicielem, wcześniej auto należało to floty.
    Podsumowanie krótkie:
    - instalacja LPG - wyłączona, ponieważ jest do wymiany, auto jeździ na benzynie.
    - nie świeci się check, ani nie ma błędów na silniku,
    - po skasowaniu wyżej opisywanych błędów poduszka, radio, obecnie po 2 dniach nie żadnych błędów -sprawdzone w 3 warsztatach
    - skrzynia w aucie była, jest i będzie manualna.

    Opisywany problem z brakiem mocy pojawił się po naprawie poprzedniej skrzyni, a właściwie wymianie na regenerowaną, kod skrzyni LVN, myśląc że problem leży po stronie skrzyni a dokładnie jej przełożeniach, została wymieniona skrzynia biegów ponownie sprawdzona po numerze VIN na podstawie danych z serwisu skody - niestety opisywany problem jest nadal.
    I tutaj przytoczę wypowiedź z innego forum o tym samym problemie z brakiem mocy po odpaleniu jaki udało mi się ustalić:

    "miałem ten sam problem i go ogarnąłem. Spec mojego auta to octa mk2 2008 1.6 8v bse.
    Mianowicie któryś ze sprytnych poprzednich włascicieli zamontował skrzynie z innego auta, o innych przełożeniach i sterownik silnika głupiał.
    Także sprawdzcie, czy kod skrzyni zamontowanej w aucie odpowiada temu, co wychodzi z vinu bądź wlepy ;)

    Z ciekawostek, to w bodajże grupie 51 widać, który bieg ecu widzi. No i ciekawe jest, że u mnie widział 1-3 i 5,a czwórka była widoczna jako trójka. Problem _nie_ występował tylko na biegu 4, który był źle rozpoznawany jako 3.

    Rozwiązaniem jest oczywiście wymiana skrzynki na pasującą przełożeniami. O ile macie ecu ze swojego auta i nikt tam przełożeń też nie zmienił (o ile można, w boschowskich się dało).
    Półśrodkiem jest odpięcie czujnika pedału sprzęgła (przynajmniej w moim egzemplarzu z czujnikiem halla na pompie sprzegla, nei wiem jak mają inne, ecu widzi na stale wcisniete sprzeglo i nie robi korealcji prędkość-obroty silnika), ale wtedy tracicie tempomat, auto delikatnie inaczej schodzi z obrotów i może coś jeszcze...


    Skoro mam takie same objawy a przełożenia w skrzyni zostały dobrane do tego auta, kod sterownika niby się zgadza, to czy poprzednia skrzynia była właściwa i czy ktoś nie grzebał w ustawieniach sterownika, lub po prostu czy obecny sterownik działa poprawnie.
  • Poziom 41  
    A skąd wiadomo o tym wypadaniu zapłonów na 2 cylindrze w sumie?Tam można to podejrzeć to w parametrach.Błedy to nie wszystko.