Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Octavia II 1.6 BSE - brak mocy po odpaleniu

pepe1941 16 Dec 2019 18:15 4950 12
  • #1
    pepe1941
    Level 2  
    Witam.
    Silnik 1.6 BSE z LPG, otóż po odpaleniu i ruszeniu do przodu auto na ok. 5 s. się przymula brak mocy, po chwili problem znika i auto przyspiesza normalnie i jeździ bez zarzutu do momentu zgaszenia silnika. Ponadto po odpaleniu nie wkręca się powyżej 4 tys. obrotów, oraz na desce rozdzielczej wyświetla w trakcie jazdy 2 razy bieg 3, na 4 biegu pokazuje też 3. Sprawa rozpoczęła się po wymianie skrzyni biegów. Więc ponownie wymieniłem skrzynię, nic to nie dało, sprawdzona przepustnica, wymienione wszystkie czujniki, kable zapłonowe, cewka zapłonowa, sonda lambda, uszczelnienie kolektora też zrobiłem. Po podpięciu komputera błędów nie ma. Natomiast po wypięciu bezpiecznika od ABS, na desce choinka z lampek ale auto przyspiesza normalnie. Ponoć problem może leżeć po stronie sterownika ECU, również ponoć w tych silnikach utleniały się kable. Co o tym myślicie, gdyż ręce i portfel mi opadają. Serwis oczywiście powiedział że nie są w stanie mi pomóc.
  • #2
    HenryK3
    Level 29  
    1.6 MPI to bardzo prosta i stara konstrukcja z początku lat 90 ubiegłego wieku. Jako BSE o mocy 102 KM został wprowadzony chyba w 2002 roku. Mechanicy powinni znać wszystkie typowe usterki.
    Mój BSE (bez LPG) latem zaczął szarpać. Zapalała się kontrola trakcji. check engine świecił, migał, gasł - jak i kiedy sobie chciał. VCDS wyświetlał wypadanie zapłonów na 2 cyl. Nie będę przynudzał i szczegółowo opisywał wszystkich kombinacji, ostatecznie usterką był uszkodzony przewód wys. napięcia.
    Jaki kod błędu jest u Ciebie?
  • #3
    pepe1941
    Level 2  
    U mnie błędów silnika nie ma, fakt że jest wypadanie zapłonu na 2 cylindrach na gazie ale dlatego iż kończą się wtryski. Dlatego większość mechaników, elektryków rozkłada ręce gdyż po podłączeniu komputera błędów nie ma.
  • #4
    helmud7543
    Level 43  
    To skąd wiadomo o wypadaniu zapłonów? Sterownik by to zarejestrował.
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    HenryK3 wrote:
    1.6 MPI to bardzo prosta i stara konstrukcja z początku lat 90 ubiegłego wieku
    Bzdura wierutna. Silnik jak silnik - nie ma w nim nic niezwykłego. Za to jest system sterowania SIMOS bodaj, z pompą powietrza wtórnego. Wymienić sterownik - żaden problem. Są dostępne, nawet nie specjalnie drogie. Tyle że należało by zacząć od prawdziwej diagnostyki - skoro to automat, to sterownik skrzyni musi się komunikować z resztą - licznikiem i sterownikiem silnika. Pewnie błędy magistrali CAN, którymi nikt się nie zainteresował.
  • #6
    pepe1941
    Level 2  
    robokop wrote:
    HenryK3 wrote:
    1.6 MPI to bardzo prosta i stara konstrukcja z początku lat 90 ubiegłego wieku
    Bzdura wierutna. Silnik jak silnik - nie ma w nim nic niezwykłego. Za to jest system sterowania SIMOS bodaj, z pompą powietrza wtórnego. Wymienić sterownik - żaden problem. Są dostępne, nawet nie specjalnie drogie. Tyle że należało by zacząć od prawdziwej diagnostyki - skoro to automat, to sterownik skrzyni musi się komunikować z resztą - licznikiem i sterownikiem silnika. Pewnie błędy magistrali CAN, którymi nikt się nie zainteresował.

    Dokładnie za sterowanie odpowiada system SIMOS, auto posiada manualną skrzynię biegów.
    Dziś podłączyłem Delphi DS CAR MAX:
    - auto jeździ na benzynie, LPG wyłączone, brak błędów na silniku,
    - poduszka powietrzna kod usterki 00532 , napięcie zasilające, poniżej dopuszczalnego progu regulacji, nieciągły,
    - radio - wejście antenowe, zwarcie z masą.
    Jak sprawdzić czy są błędy na magistrali CAN??
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    pepe1941 wrote:

    Dokładnie za sterowanie odpowiada system SIMOS, auto posiada manualną skrzynię biegów.

    pepe1941 wrote:
    na desce rozdzielczej wyświetla w trakcie jazdy 2 razy bieg 3, na 4 biegu pokazuje też 3.
    ???
    Wejdź w zegary i odczytaj tam usterki, do tego jeszcze w module ABS.
  • #8
    HenryK3
    Level 29  
    Bełkot "fachowców"- jasnowidzów. Czy ktoś ze zrozumieniem przeczytał cały temat?
    pepe1941 wrote:
    U mnie błędów silnika nie ma, fakt że jest wypadanie zapłonu na 2 cylindrach na gazie ale dlatego iż kończą się wtryski. Dlatego większość mechaników, elektryków rozkłada ręce gdyż po podłączeniu komputera błędów nie ma.
    robokop wrote:
    HenryK3 wrote:
    1.6 MPI to bardzo prosta i stara konstrukcja z początku lat 90 ubiegłego wieku
    Bzdura wierutna. Silnik jak silnik - nie ma w nim nic niezwykłego....
    ... skoro to automat,...
    pepe1941 wrote:
    Dokładnie za sterowanie odpowiada system SIMOS, auto posiada manualną skrzynię biegów.
    Dziś podłączyłem Delphi DS CAR MAX:
    - auto jeździ na benzynie, LPG wyłączone, brak błędów na silniku,
    - poduszka powietrzna kod usterki 00532 , napięcie zasilające, poniżej dopuszczalnego progu regulacji, nieciągły,
    - radio - wejście antenowe, zwarcie z masą.
    Jak sprawdzić czy są błędy na magistrali CAN??

    no comments...
  • #9
    helmud7543
    Level 43  
    No nie wiem, jeśli to partyzancka zmiana na manuala to pytania czy can nie głupieje ma sens...
  • #11
    pepe1941
    Level 2  
    W kwestii pojazdu:
    Skoda Octavia 1.6 BSE kombi, rok produkcji 2011 po liftowa, instalacja LPG LandiRenzo. Jestem 2 właścicielem, wcześniej auto należało to floty.
    Podsumowanie krótkie:
    - instalacja LPG - wyłączona, ponieważ jest do wymiany, auto jeździ na benzynie.
    - nie świeci się check, ani nie ma błędów na silniku,
    - po skasowaniu wyżej opisywanych błędów poduszka, radio, obecnie po 2 dniach nie żadnych błędów -sprawdzone w 3 warsztatach
    - skrzynia w aucie była, jest i będzie manualna.

    Opisywany problem z brakiem mocy pojawił się po naprawie poprzedniej skrzyni, a właściwie wymianie na regenerowaną, kod skrzyni LVN, myśląc że problem leży po stronie skrzyni a dokładnie jej przełożeniach, została wymieniona skrzynia biegów ponownie sprawdzona po numerze VIN na podstawie danych z serwisu skody - niestety opisywany problem jest nadal.
    I tutaj przytoczę wypowiedź z innego forum o tym samym problemie z brakiem mocy po odpaleniu jaki udało mi się ustalić:

    "miałem ten sam problem i go ogarnąłem. Spec mojego auta to octa mk2 2008 1.6 8v bse.
    Mianowicie któryś ze sprytnych poprzednich włascicieli zamontował skrzynie z innego auta, o innych przełożeniach i sterownik silnika głupiał.
    Także sprawdzcie, czy kod skrzyni zamontowanej w aucie odpowiada temu, co wychodzi z vinu bądź wlepy ;)

    Z ciekawostek, to w bodajże grupie 51 widać, który bieg ecu widzi. No i ciekawe jest, że u mnie widział 1-3 i 5,a czwórka była widoczna jako trójka. Problem _nie_ występował tylko na biegu 4, który był źle rozpoznawany jako 3.

    Rozwiązaniem jest oczywiście wymiana skrzynki na pasującą przełożeniami. O ile macie ecu ze swojego auta i nikt tam przełożeń też nie zmienił (o ile można, w boschowskich się dało).
    Półśrodkiem jest odpięcie czujnika pedału sprzęgła (przynajmniej w moim egzemplarzu z czujnikiem halla na pompie sprzegla, nei wiem jak mają inne, ecu widzi na stale wcisniete sprzeglo i nie robi korealcji prędkość-obroty silnika), ale wtedy tracicie tempomat, auto delikatnie inaczej schodzi z obrotów i może coś jeszcze...


    Skoro mam takie same objawy a przełożenia w skrzyni zostały dobrane do tego auta, kod sterownika niby się zgadza, to czy poprzednia skrzynia była właściwa i czy ktoś nie grzebał w ustawieniach sterownika, lub po prostu czy obecny sterownik działa poprawnie.
  • #12
    Ireneo
    Level 42  
    A skąd wiadomo o tym wypadaniu zapłonów na 2 cylindrze w sumie?Tam można to podejrzeć to w parametrach.Błedy to nie wszystko.
  • #13
    tttomek321321
    Level 2  
    Czy problem zostal rozwiazany? Pepe napisalem na pw.