Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Rozłącza wyłącznik różnicowo prądowy

17 Gru 2019 17:12 879 29
  • Poziom 4  
    Witam jestem amatorem ) chciałem przerobić starą instalację PEN na PE I N w bloku.
    Mam problem z różnicówką, którą rozłącza gdy podłączam ciężki sprzęt typu wiertarka czy szlifierka. Gdy podłączam radio wszystko jest ok.
    Pytanie czy w przypadku wyłącznika różnicowo prądowego nie można tego typu zabiegów stosować i po prostu nie podłączać uziemienia do zera ? Jak na zdjęciu? I przełączyć tylko na fazowy i zero?
  • Pomocny post
    Moderator Elektrycy
    Idol1984 napisał:
    chciałem przerobić starą instalację PEN na PE I N w bloku.

Jeżeli takie połączenie jest wykonane za aparatem różnicowoprądowym patrząc od strony licznika, to jest to wykonane źle.
    Dla instalacji trzyżyłowej, zasilanej z sieci o układzie TN, można zrobić taki manewr, że PE i N odchodzą z jednego przewodu - w tym wypadku zerowego.
    Niemniej jednak patrząc po sposobie zaciśnięcia przewodów w zaciskach gwintowanych i ogólnej estetyce wykonania... sugeruję zaprosić elektryka do domu.
  • Poziom 35  
    Rozumiem, RCD u góry ma zasilanie, a te listwy niebieskie nie są połączone ze sobą przewodem (niebieski od dołu?). Dlaczego do listwy po prawej stronie wpięty jest przewód żółto-zielony?
  • Warunkowo odblokowany
    1. Tam nie masz PEN (zbyt małe przekroje przewodów).
    2. Masz mostek między zaciskami gwintowanymi. Jeżeli przed różnicówką rozdzieliłeś pseudo PEN (zero) na (pseudo) PE i N to nie możesz ich ponownie łączyć za.

Na zdjęciu za bardzo nie widać połączeń. Najlepiej jakbyś to narysował.
  • Pomocny post
    Moderator
    Idol1984 napisał:

Pytanie czy w przypadku wyłącznika różnicowo prądowego nie można tego typu zabiegów stosować i po prostu nie podłączać uziemienia do zera ? Jak na zdjęciu? I przełączyć tylko na fazowy i zero?