Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault scenic 2 2006 r brak nawiewu ..

17 Gru 2019 19:25 408 23
  • Poziom 8  
    Witam, pojawił się problem z nawiewem przestało dmuchać powietrze mechanik wymienił ten opornik i po dniach przestało działać. Macie jakiś dobry zamiennik tego rezystora? Bo już mi sił brakuje. Rzekomo ten rezystor opornik kosztował 160 zł ...
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 8  
    Aktualnie schowek mam wyciągnięty, gdzie znajduje się wentylator?
  • Poziom 8  
    Teściu mi dziś mówił, że po ostatniej wymianie rezystora dmuchawa niby dmuchała tylko wolniej niż zwykle może ją coś trzymać?
  • Poziom 8  
    Dmuchawa wymieniona nowy rezystor 9 dni i znowu :/ Czy to normalne że nic mi się nie podswietla ? Wypiłem bezpieczniki od dmuchawy i szyb te 40 styki i szyby działały....

    Dodano po 48 [minuty]:

    Co wy na to żeby zrobić nowe zasilanie do nawiewu ? Zamontowal bym pokrętło manualne żeby sterować
  • Poziom 8  
    Filtry niby wymieniane . Nie wiem mechanik twierdzi że firmowe
  • Poziom 8  
    No już był 600 zł reklamacja kosztowała.... o co chodzi z bezpiecznikami czemu po wyjęciu szyby działają?
  • Poziom 33  
    darkowe1 napisał:
    No już był 600 zł reklamacja kosztowała

    Nie rozumiem jak 600 zł reklamacja kosztowała ???
    Zajechałeś do mechanika , powiedziałeś mu co ma zrobic i dałeś do ręki części do wymiany , czy mechanik zdiagnozował uszkodzenie , zamówił części i wymienił :?: :?: :?:
    A wyjąłeś prawidłowe bezpieczniki :?: To że na klapce od bezpieczników jest narysowany emblemacik szyby to wcale nie znaczy że ten bezpiecznik jest na pewno od tej szyby . Renault to pełnia życia :D
  • Poziom 8  
    No dostał samochód do naprawy stwierdził że trzeba rezystor wymienić który po tygodniu się spalił... zaprowadził auto ponownie stwierdził że znowu trzeba rezystor wymienić i było płacone teraz wymienił też dmuchawe i 9 dni działało...

    Dodano po 11 [minuty]:

    A czy to normalne że po uszkodzeniu tego rezystora nic na panelu nawiewu się nie wyświetla???

    Dodano po 3 [godziny] 27 [minuty]:

    Znalazłem chyba przyczynę wyjęłam osobiście rezystor sprawdziłem zasilanie na kablu 19 V !!! Regulator padnięty mam
  • Poziom 34  
    A miernik miał dobrą baterię czy słabą?
  • Poziom 8  
    Dobra 3 dniowa

    Dodano po 4 [godziny] 10 [minuty]:

    Ładowanie ok . Wyjolem dmuchawe ciężko chodzi A nowa strasznie prąd porzera 20 A A przy starcie na 55 A wskakuje . Druga sprawa panel dostaje prąd A nie świeci się nic

    Dodano po 2 [godziny] 20 [minuty]:

    Pomoże coś jaki pobór powinna mieć taką dmuchawa ?
  • Poziom 33  
    darkowe1 napisał:
    Znalazłem chyba przyczynę wyjęłam osobiście rezystor sprawdziłem zasilanie na kablu 19 V !!! Regulator padnięty mam

    Myślę że przy takim napięciu to po pierwsze co najmniej 2 modułu zaświeciły by kontrolkę awari na desce a po drugie akumulator by się zrobił okrągły jak piłka :D .
    darkowe1 napisał:
    No dostał samochód do naprawy stwierdził że trzeba rezystor wymienić który po tygodniu się spalił... zaprowadził auto ponownie stwierdził że znowu trzeba rezystor wymienić i było płacone teraz wymienił też dmuchawe i 9 dni działało...

    Nie rozumiem jak można zapłacić jeszcze raz za tą samą naprawę w ciągu tygodnia :cry:
    darkowe1 napisał:
    A czy to normalne że po uszkodzeniu tego rezystora nic na panelu nawiewu się nie wyświetla???
    Rozumiem że mówimy a klimatyzacji automatycznej - NIE
    darkowe1 napisał:
    Druga sprawa panel dostaje prąd A nie świeci się nic

    To albo żle mierzysz co już wcześniej było widać , albo panel padł . Czy działa gniazdo zapalniczki bo coś mi się kojarzy że to na jednym bezpieczniku jest :?:
    darkowe1 napisał:
    Pomoże coś jaki pobór powinna mieć taką dmuchawa ?

    Valeo twierdzi że silnik ma moc 250W to pobór prądu już znasz :D
  • Poziom 8  
    Ładowanie jest ok po ponownym zamierzeniu. Zwarlem kostke na krótko i po 20 s kabel się prawie z topil

    Dodano po 35 [sekundy]:

    Na panel dostaje prąd 14.4 V
  • Poziom 8  
    Jeśli podobne wypiety rezystor pod zasilacz 12v 40 A to powinien przewodzić prąd na te 4 piny sterujące dmuchawa ?
  • Poziom 33  
    darkowe1 napisał:
    Ładowanie jest ok po ponownym zamierzeniu. Zwarlem kostke na krótko i po 20 s kabel się prawie z topil
    darkowe1 napisał:
    Jeśli podobne wypiety rezystor pod zasilacz 12v 40 A to powinien przewodzić prąd na te 4 piny sterujące dmuchawa ?

    Sorry.
    Twoje opisy są tak chaotyczne i nie mające nic wspólnego z techniką pomiarową i diagnostyka że nie mam pojęcia o co ci chodzi i w jaki sposób mógłbym ci pomóc. :cry:
  • Poziom 8  
    Podpiolem rezystor pod kostki po dotknięcie rezystora do masy dmuchawa kręci... Co jest grane ?

    Dodano po 3 [godziny] 18 [minuty]:

    Renault scenic 2 2006 r brak nawiewu ..

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Tak jak teraz leży rezystor nawiewu dmucha nic się nie grzeje nie wiem o co chodzi

    Dodano po 21 [minuty]:

    Mam pytanie odnośnie tego czarnego kabla dlaczego on nie jest nigdzie podłączony?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czy to nie jest masa którą wychodzi z rezystora ? mechanik jak wymieniał to wszystko odciol go i za izolowal taśma
  • Poziom 42  
    To nie jest rezystor to po pierwsze. Po drugie jak mechanik spier... To teraz niech robi. Po trzecie regulator ma być w kanale owiewany powietrzem a nie leżeć na zardzewiałym melu.
  • Poziom 8  
    To tak jest zrobione i po tygodniu się pali
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Który przewód Ci się pali - robi gorący? Zaznacz na zdjęciu.
    Pokaż zdjęcia tej pajęczyny którą tam masz.
    Ten czarny przewód ma być niepodłączony. Widać że ktoś tam zmieniał wtyczki. W oryginalnej wtyczce nie ma cienkiego czarnego przewodu. Ta duża wtyczka ma tylko gruby czerwony i czarny oraz cienki żółty.

    Podłącz wentylator bezpośrednio pod tą małą wtyczkę z grubym czarnym i czerwonym i zobacz czy wtedy się grzeje przewód.
    Ja obstawiam że przewód masowy Ci nie łączy i przez to się grzeje.

    Czemu wentylator startuje po dotknięciu radiatorem do masy?
    W sterowniku wentylatora którego Ty nazywasz rezystorem jest tranzystor. Ma on 3 nogi - sterowanie (bramka), wejście (źródło) i wyjście (dren). Wyjście (dren) zwarty jest do obudowy która połączona jest z radiatorem. Na wejście tranzystor podłączona jest masa. Po wysterowaniu bramki tranzystor się włącza i zwiera wejście z wyjściem czyli na drenie pojawia się masa. Gdy dotykasz radiatorem do masy to podajesz masę na wyjście przez co wentylator dostaje sterowanie. Wtedy działa wentylator z maksymalną prędkością - nie ważne co jest wtedy ustawione na panelu.
    Mówisz że nic się wtedy nie grzeje. Sugerował by to że grzał Ci się czarny gruby przewód w małej kostce czyli na nim jest spadek napięcia.
    Jeżeli tak jest to możliwe że Twój problem rozwiąże podanie nowej masy na małą wtyczkę na czarny przewód.
    Widać że ktoś tam wymieniał wtyczki. Możliwe że w miejscu łączenia przewody nie stykają się dość dobrze. Odizoluj to miejsce i zobacz co tam jest. Możesz spróbować podać tam masę grubszy przewodem lub jak przewody są tylko skręcone to polutować je dobrze w tym miejscu.
    Piszę o grubym czarnym oryginalnym przewodzie bo widzę że te z wtyczek nie pasują kolorami do oryginalnej instalacji auta.
    Ogólnie mówiąc to mała wtyczka to zasilanie sterownika, duża wtyczka to wyjście na wentylator (grube przewody) i cienki żółty przewód w oryginale to sterowanie prędkości z panela klimatyzacji.
  • Poziom 8  
    Renault scenic 2 2006 r brak nawiewu .. czyli te dwa grube kable dam na dmuchawe . Poprowadzę bezpośrednio pod dmuchawe bez łączenia . Jak dobrze cię zrozumiałem ten czarny cieńszy to masa czyli dać go do ramy auta ?? a czerwony dać na panel nawiewu ? Powiedz mi czy przez te zje...bane kable mógł mi sie panel spalić ???